Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under juni 2009

Av Linn - 14 juni 2009 13:37

Mamma:

Det är inte ovanligt att modern får ont i ryggen eller bäckenet i det här stadiet. Anledningen är att ligamenten och musklerna i korsryggen har mjukats upp av graviditetshormonet relaxin. Även barnets tyngd påverkar bäckenet att vidga sig inför förlossningen. Brösten är nu tyngre och bröstvårtorna blir större.


Barn:
I vecka 35 är medelkroppslängden 47 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2600 gr. Huvudets omkrets är 33 cm. Barnets centrala nervsystem håller på att mogna, matsmältningsapparaten är nästan färdigbildad och lungorna är vanligtvis helt färdiga. Risken för andningsproblem om barnet föds nu, är mycket mindre jämfört med för några veckor sedan. Nittio procent av alla barn som förds i denna vecka överlever utan några allvarliga men. Nu börjar barnets armar och ben bli knubbiga och fina. Barnet har väldigt lite rörelseutrymme så det fyller ut nästan hela livmodern och tvillingar är ännu mer trångbodda.

Av Linn - 14 juni 2009 10:53

Och jag blir blöt om både skor och strumpor.

Eller, jag hade kunnat bli det om jag var ute, och idag går jag inte utanför dörren!

Det öser ner och de blåser=(


Är fortfarande trött fast ja sov rätt länge idag, orkar knappt hålla upp ögonen, idag ska jag inte göra nånting, såå jävla skönt. Eller jo, ev tar jag tag i att vika alla barnkläder igen och stoppa in dom i byrån, de märks sen.


Usch jag vill inte vara här.. men måste, imorgon är det visning av BB, ska bli intressant. dom skulle väl prata om amning och sånt oxå, och eftersom inte mamma är hemma tar jag med mig Camilla, mitt andra stöd här i livet=)

Sen har jag inget att göra på hela veckan förns på torsdag då jag ska till BM igen, hoppas på att pyret har lagt sig till rätta !

Av Linn - 13 juni 2009 21:27

Tydligen är det jävligt svårt att förstå att jag tycker det är sjukt jobbigt att vara ensam just nu, ja det är 5 veckor kvar till BF, men man vet väl aldrig, det kan ju hända när som helst... och att sitta här ensam och veta att om de skulle hända nu måste jag gå igenom det själv är jobbigt, blir gråtfärdig av att bara tänka på det..


Just därför tycker jag inte om att mamma är i sveg just nu, men vad ska jag göra? Men LITE förståelse hade ju varit trevligt.

Just nu känns de som att de är lika bra att jag gör de själv... så slipper ni engagera er eftersom de verkar vara så jävla jobbigt...

Av Linn - 13 juni 2009 16:27

Grattis till mig som råkade "hugga" mig själv i fingret med en kniv för en stund sen... nåja de blev inge djupt och blödde ymnigt, tacka vet ja plåster!


Nåja, har haft halsbränna hela dagen, börjar bli måttligt less på de...


Nu är tvätten uppe i lägenheten igen, ska väl ta å lägga ut mattorna om ett tag, men resten får vänta, måste ju ha nånting å göra imorgon med ;)



Av Linn - 13 juni 2009 14:45

Är så fruktansvärt tråkigt väder ute...

Men jag har iaf städat hela lägenheten, dammsugit, torkat golven, dammtorkat, diskat, gjort rent skåpsluckorna osv.

Tvätten är på tork och jag är nyduschad...=)


När de är sånt här väder vill jag tända lite ljus, ha någon att mysa med, titta på nån bra film tillsammans, äta gott och köpa massa snask=)


Kl 18 ska vi till Jennie och fira Emelie som blir 9 år idag! Grattis.



Av Linn - 13 juni 2009 09:21

Ja, usch vad seg jag är, känns som att jag hade behövt sova länge idag, men icke, vaknade första gången kl 7, somnade om och vaknade 8 å kunde inte sova nå mer.


Sitter på Facebook å har blivit helt beroende av ett spel... dumma Ulf:P


Nåja, om ca 1 timme ska jag börja tvätta, har en heeeel del, alla barnkläder i stl 50-56, mattor, sängkläder och självklart mina egna kläder.

Ska passa på att damsuga och torka golven här medans jag tvättar oxå.


Påtal om barnkläder, tänk om jag får en stooor bebis som inte kommer kunna ha kläderna i stl 50-56? Jag som har HUR mycket som helst sånt!

Nåja, de är väl sånt som visar sig:D


Näe, nörda lite mer med spelet, sedan klä på sig å gå ner till tvättstugan.

Av Linn - 12 juni 2009 08:07

Usch, sovit rätt gott, men vaknade av en dröm, hade hjärtklappning och kände mig alldeles gråtfärdig, och jag har inte riktigt koll på vad jag drömde heller.


Idag åker mamma till Sveg, hur ska ja klara mig utan henne då i en hel vecka?

Nu kommer hon ju missa både visningen av BB och nästa barnmorskebesök, jaja jag ska väl växa upp nångång jag å, å klara mig utan mor min, eller?

Av Linn - 11 juni 2009 20:52

Var hos barnmorskan idag, pyret låg fortfarande kvar i säte, jag som hade hoppats på att hon hade vänt på sig... har hon inte vänt på sig till nästa vecka skulle vi boka in en tid å göra UL veckan efter för att kolla att hon verkligen ligger i säte, och om hon nu gör de så blir det att boka vändningsförsök=/


Sen är barnmorskan lite orolig för havandeskapsförgiftning, men än så länge har jag inte så mycket äggvita i urinen och blodtrycket har bara stigit lite grand så det är inte så farligt, men hon vill ha regelbunden koll som hon sa: Ja, du ska ju hit om en vecka igen så då vågar jag släppa iväg dig nu.


Jag hade inte ökat nånting i vikt, eller jo 1 hekto men de räknas väl inte, hade ju ätit precis innan:p Men SF hade ökat från 32 till 33 så det var ju skönt att höra.

Frågade även BM om jag kunde åka bort om jag skulle vilja och det tyckte hon var helt okej, så hon skulle skriva ut en kopia på min journal så ja kunde ha med mig den om ja åkte nånstanns.


Föräldrautb i morse var inte så givande tyckte jag, vi testade på andningen i olika stadier i förlossningsarbetet, och så kollade vi på 2 filmer, mamma gillade det inte alls, hon tyckte att dom visade upp för mycket negativt med att få barn och inte det posetiva.


Nåja, tiden mellan föräldrautb och barnmorskebesöket slog jag och mamma ihjäl på stan, jag införskaffade mig 5 par nya leggings, 2 tunikor och en lite längre skjorta. Är nöjd, nu väntar jag bara på att solen ska komma fram så man får användning för det:D


ikväll har mamma hjälpt mig klippa klorna på katterna, så just förtillfället är Sky skit sur å gömmer sig nånstanns=/

Sen hjälpte jag mamma att klippa klorna på Astrid.


Nu ska jag ta å träna lite med dom fjantiga hantlarna som jag tog med mig hemmifrån mamma, men är man en klenis så är man ;)

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards