Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under juli 2010

Av Linn - 26 juli 2010 20:40

Would you hold me if  I'm empty

Would you care if I was lost

Would you love me if I'm guilty

No matter what it cost.

Av Linn - 26 juli 2010 13:45

  Englali fick stort paket av gudmor och gudfar, innehållande underlägg till skötbordet, en potta, lakan till sängen och en gräsklippare=)


  Min söta guddotter Alicia=)


  Hälsade på hemma hos Vicky, och där lektes det tittut, på ett annorlunda vis=)


  Var och tittade på "Vita pumps" med pappa och Ulla.


          Sen blev det en utekväll på lyktan med goda vänner <3


  Var en aningens sliten dagen efter.


  Englali slocknade i min famn, det har hon inte gjort på många många månder, myyys <3


  Mitt underbara lilla underverk!


    Englali tyckte de gick för långsamt hem så hon ville köra istället, när vi kom hem och hade parkerat fick hon pröva på att hålla i ratten ;)

...

Av Linn - 22 juli 2010 06:06

Hatar att det är såhär...

Av Linn - 19 juli 2010 11:06

Igår var en bra dag, gjorde i princip ingenting på förmiddagen, men på eftermiddagen gjorde jag och Sandra sällskap hem till Sandra B för att fira Viktor som fyllde ett i förrgår=) Fikade och pratade, hade det riktigt trevligt=)


Sen ringde Ulf och frågade om ja ville med å grilla, grilla är ju gott så ja va inte sen på att säga ja =)

Trodde ju förstås vi skulle åka hem till honom å grilla, men när jag kom hem hade Åke och Ulf köpt en grill till mig, ni är underbara killar =)

           Upp byggnad pågår, Englali hjälper självklart till=)


  Ulf fick agera grillmästare=)

  Och resultatet? Inte dåligt ;)


Fortsatte sen kvällen med en massa spel, 10000, yatzy, 7:an och Uno, blev dock på TOK för sent men lätt värt det, helt underbart, gör jag gärna om fler gånger under sommaren=)


Idag fyller Timsi år, så vi ska dit och fira honom, tiden går så fort, våra lilltroll var ju alldeles nyss så små=)


Ikväll åker Englali igen, kommer bli sjukt jobbigt att vara hemma, men vet inte om jag har nånstanns att ta vägen=(

60.

Av Linn - 16 juli 2010 11:06

Eftersom jag är en härmapa så gör jag oxå den här listan ;)


1. Hur gammal är du om fem år? - 27 =S


2. Vem var den sista du träffade? - Englali, och om inte hon räknas så var det Ulf.


3.
Hur lång är du? - 174cm 


4. Vilken var den senaste filmen du såg? - Twilight!


5. Vem ringde du senast? - Sara :)


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?  - Jajjemän! Till Nathalie=)


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Beror på :)

 
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Skilda.

 

10. När såg du senast din mamma? - I söndags


11. Vilken ögonfärg har du? - Blå

 
13. Har du någon gång hittat en katt? - Jag har ju hittat mina under sängen nångång, räknas det?


14. Vilken är din favoritplats? - hum, ingen aning.

 
15. Vilken plats föredrar du minst? - Jag måste nog hålla med Sara, där det är sjukt mycket folk.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - villa, volvo, vovve?

 
17. Vad skrämde dig som barn? - Att jag skulle bli övergiven.

 
18. Vem fick dig att skratta senast? - Englali


19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - Nja, de är jag nog egentligen, men eftersom jag har äldre syskon har jag några ändå ;)


20. Har du stationär eller bärbar dator? - Bärbar.

 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Utan, men med trosor. 


22. Hur många kuddar har du i sängen? - 4 st

 
23. Hur många landskap har du bott i? -  3st, Härjedalen, Gästrikland  och Dalarna.


24. Har du någon gång spytt på fyllan? - Ja

 

 25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Beror väl på vilken årstid det är?

26. Är du social? – Oftast.


27. Vilken är din favoritglass?Vaniljglass med krossad choklad.


28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?Ta körkort, köpa bil och hus.


29. Tycker du om kinamat? - Ja


30. Tycker du om kaffe? - Kan du lita på!


31. Vad dricker du till frukost?  - Det varierar


32. Sover du på någon särskild sida? - Ja


33. Kan du spela poker? - Nja...

 

34. Tycker du om att mysa? - Oh ja, bland det bästa som finns=)



35. Är du en beroendemänniska? - Ja, de är jag nog=/


36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - Nej, tror jag=S Nu blev jag osäker.


37. Vill du ha (fler) barn?  - Ja. 


38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska



39. Har du någonsin åkt ambulans? - Ja

 
40. Föredrar du havet eller en pool? - Beror på.


41. Vad spenderar du helst pengar på? -Englali.

 
42. Äger du dyra smycken? - Nja...


43. När känner du dig lycklig? - När Englali kryper upp i famnen och vill mysa.

 

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? -Det var nog en pannkaka igår.


45. Vem är den roligaste människan du känner? - Öj, svår fråga=S


46. Välj ett ärr på din kropp? - Blindtarmsärret som är mycket större än vad de borde vara, jätte fult =/


47. Vad har du för ringsignal? -Volbeat - Radio girl





48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Ja


49. Flirtar du mycket? - Inte alls.


50. Vart togs din profilbild för din blogg? - På skolan, får några år sedan.




51. Kan du byta olja på bilen? - Ingen aning.


52. Har du fått fortkörningsböter? -Nej


53. Vilken var den senaste bok du läste? - Twilight, första boken=)



54. Läser du dagstidningen? - Ja, om jag får möjlighet.

 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? -Nej

56. Dansar du i bilen? -   Haha, ja de händer:P


57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - öhm, rock klassiker?
 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Har faktiskt ingen aning=S


59. När var du i kyrkan senast? - När Alicia döptes.


 
60. Vilka personer utmanar du? - Alla som vill :)



Av Linn - 15 juli 2010 11:29

Usch, jag känner mig så sjukt seg, skulle behöva städa här men ja orkar tametusan inte, får väl bli i helgen när jag är lång ledig=)


Igår var vi upp på skräddarbacken och grillade med Kenth, Ida och Barnen, gott vare=)

Hade jätte trevligt, hoppas det blir fler gånger i sommar=)

Lekte med trollen på gräsmattan och Englali stod själv längre stunder flera gånger, och försökte även ta ett steg men de gick inge vidare, men det är på G, tror inte de dröjer sådär jätte länge innan hon faktiskt går=)


Om ett tag ska vi bege oss till affären och sen vidare till jax för att ta bussen upp till Kenth, ska lämna av Englali och sen åka vidare till jobbet, kvällen ska spenderas på Hesse.


Har förresten läst första boken i Twilight serien nu, har ju sett filmen förrut och inte tyckte det var nå vidare "speciellt" men helvete, boken förändrade allt, längtar tills jag kan börja läsa resten av böckerna nu=)

Jag vill ha en alldeles egen Edward ;)

Av Linn - 13 juli 2010 11:39

Känner mig väldigt otaggad till det mesta nu, har sjukt ont i huvudet och är trött å seg, kan inte förstå varför, har sovit mycket inatt=/


Ska alldeles strax packa oss iväg mot affären och bussen, ska handla mellanmål till Englali och lite kaffe till Kenth=)

Sen ska vi upp till skräddarbacken, där Englali får stanna kvar när jag sen beger mig mot jobbet, börjar kl 14 och jobbar till 21, ska försöka komma ihåg att ta en tidrapport idag oxå, inte för att de är nån brådska men jag är ju så glömsk.


Imorgon kommer Madde och Micke hit, ska bli så kul att se dom igen=)

Av Linn - 11 juli 2010 21:51

Nu är mitt hjärta hemma igen, jag och Ulf åkte å hämtade henne efter att jag slutat jobbet idag=)


Helt sjukt vilken förändring det är nu när hon är hemma igen, jag kan vara i lägenheten utan att det kryper i kroppen på mig och jag mår skit. Jag kan äta igen, har senaste veckan bara mått dåligt så fort jag tänkt på mat, blivit illamående osv, har dock kunnat äta om jag inte behövde äta ensam eller laga maten själv. Känner mig sjukt larvig, för det är ju nånting jag måste vänja mig vid, men förhoppningsvis kommer de med tiden, och jag hoppas att jag vänjer mig snabbt, har kännt mig sjukt påträngande dessa dagar.


Nu känns lägenheten som hemma igen, jag kan vara här utan att vilja gnaga mig ut genom väggen. Jag har nyss ätit pasta med köttbullar (lättlagat jag vet) fast jag inte va speciellt hungrig, och helt ensam.

Självklart känner jag mig ensam, men hade inte förväntat mig så mycket annat heller efter en vecka med sällskap dygnet runt förrutom några få timmar, men that´s life när de inte finns nån som vill ha en:P


Ledig imorgon, ska bli skönt, men vad ska vi göra? Nu när skrutt är hemma igen vill jag ju hitta på nånting med henne, men som sagt, vad??


Måste säga att jag längtar till imorgon, av att vakna av Englalis prat, så mysigt=)


Herregud vad jag älskar denna unge!

 


Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards