Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under december 2011

Av Linn - 28 december 2011 17:25

När jag väntade Englali började jag köpa kläder tidigt, kunde lixåm inte hålla mig. Denna gång känns det fånigt att köpa kläder redan, känns dumt att bara gå och sukta lite oxå, vilket jag gjorde hela tiden när jag väntade Englali. 

Kanske är det för att jag redan har kartonger fulla med kläder, eller så är det för att jag inte vet om det är en liten flicka eller pojke, eller så är det helt enkelt så att med andra barnet är det inte lika nytt och spännande.

Har ca 3 månader kvar innan jag har min lilla bebis, om det nu inte är en lika obstinat unge som Englali som inte orkade vänta utan kom 4 veckor tidigt;)


Samtidigt som det känns som en evighet kvar så känns det oxå som att tiden springer iväg och vi snart är där, lite motstridiga känslor det där;)


Nu när det är mellandagsrea vill man ju gärna shoppa lite kläder, både till barnen och till sig själv, men känns oxå lite dumt, jag hoppas ju på att gå ner relativt fort efter förslossningen, även om det inte känns så troligt då jag har gått upp en massa i vikt, men men. Ska iväg till kupolen ikväll med barnen så dom kan handla lite för sin julklapp från farmor och farfar, hoppas dom hittar nånting fint =)


Av Linn - 27 december 2011 11:06

Julen är över, och snön försvann med den. Nästan barmark ute nu, lite tråkigt tycker jag, känns som att det skulle vara Mars/April redan, kommer det mer snö tror ni?


Jag har jobbat hela julen, var ledig annandagen bara, och då passade vi på att hälsa på Fam Hellman/Crona, Familjen Kivi och var även till Mamma/mormor en sväng=)


Hoppas och tror att Englali är nöjd med julen, Farmor, Farfar, Mormor och Morbror var här och firade med oss.

Englali delade ut paketen och var så duktig, hade full förståelse för att det inte bara var hon som fick paket och hade tålamod när vi andra öppnade paket=)


Nu är jag ledig tills på Torsdag, sen är jag ledig fredagen, men då ska jag till barnmorskan, och så får jag hem min nya tvättmaskin som jag beställde igår, min gamla låter så otäckt nu så man tror den kommer sprängas i luften när som helst.

Sen kommer även mamma hit på eftermiddagen och firar lite födelsedag i efterskott=)


Nyårsafton ska jag jobba igen, 6:30-14:30, och på kvällen ska vi vara barnlediga, undrar vad man ska hitta på då då??


Näe, undrar om man skulle ta å koka lite potatis och äta rester till lunch, Englali tittar på "Pippi på rymmen" och är helt inne i tv:n, pappa upp i dan:P


Efter lunch blir det Maserhallen och simma några längder =)

Av Linn - 6 december 2011 09:00

Igår lånade jag Ulfs kamera och lekte lite, knäppte bara i "auto" läget då jag har noll koll på hur man ställer in och i redigeringsprogrammet vet jag inte riktigt vad jag pysslade med, men nog blev det rätt bra kort på min vackra juvel?


   

Av Linn - 4 december 2011 23:22

Önskar att jag haft ett körkort, och en bil... då hade jag åkt till sthlm imorgon... <3

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards