Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under juli 2011

Av Linn - 30 juli 2011 13:07

Ingen rast ingen ro, det är nånting planerat hela tiden.

I torsdags kom systeryster och Anders hit, var väldigt roligt att träffa dom igen, var ju så längesen. På torsdagen mötte vi upp dom i liljekivistskaparken, där Anders var och lekte i lekparken. Gick sedan till kupolen, shoppade massa kläder till Englali på rean, så nu har hon massa fina nya kläder stör mig på byxor bara, byxorna hon har börjar bli för korta i benen men en stl större blir ju tokstort!!


Efter att jag gjort av med massa pengar gick vi hem, barnen badade lite i poolen och så beställdes det mat från onlinepizza.nu.

Efter vi ätit och fått barnen i säng spelade vi kort och pratade, så mysigt=)

Igår gick vi en kortis på kupolen igen, och sen lekte barnen i lekparken tills deras tåg gick hem, då gick jag och Englali å köpte jordgubbar sen tog vi bussen hem, helt slut var både jag och Englali.


Nu ska jag snart åka på jobbet igen, är inte ledig förns på fredag nästa gång nu, och då bär det av till Norrsundet, ska på bröllop på lördagen=) Åker nog hem igen lördagkväll så jag hinner få en ledig dag hemma innan det är dags att jobba igen.


Inte långt kvar på sommarschemat nu, tiden går för fort. Men har lagt in mig på freetime igen och ska även ringa till cheferna inom handikapp, hemtjänsten och på lite fler boenden så jag ökar chanserna att få jobba så vi klarar oss.


Körkortet ska påbörjas oxå, ujuj hur sjutton ska jag hinna?


Har btw köpt ny tv, äntligen ska det flytta in en plattv hemma hos mig, men får inte hämta den förns på fredag :(


Nä, börja göra sig iordning för att åka å jobba då.

Av Linn - 20 juli 2011 12:28

Är det ett ord, Otrivs? Om det är ett ord så är det perfekt att använda när jag ska beskriva hur jag känner när nån frågar om jag trivs i lägenheten.

Den känns inte hemma, känns inte hemtrevlig alls, och jag vet inte hur jag ska göra för att få den hemtrevlig, hur mycket jag än städar å donar å fixar så blir jag inte nöjd, hur gör man?! Jag vill inte bo här längre.


Annars då? var ledig helgen som var, på lördagen var vi ut i Romme, hälsade på farbror, faster och några kusiner, och så var pappa å hans nya fjälla där oxå. Trevligt var det, synd man syns så sällan.


På söndagen var vi iväg å badade med Sandra, Anders, Tim och Per, eller ja dom och Englali badade, jag blötte benen, kallt vare! Englali var blå och huttrade men vägrade kliva upp å värma sig under handduken, envisa unge!

Grillade på kvällen, mysigt mysigt!


Måndag var det jobbtajm igen.


Igår fyllde Timsi 2 år, så var hem till hans mormor å firade honom lite med resten av hans familj, tänk vad tiden går och våra gryn blir stora!!

På kvällen åkte jag hem till Sandra å Anders å tittade på true blood å hade det mysigt=)

Kunde inte somna när jag kom hem, var helt omöjligt pga div ljud osv. När jag väl lyckas somna vaknar jag flera gånger av mardrömma så är inte det minsta taggad på att jobba ikväll, men men bara å bita ihop!

Av Linn - 15 juli 2011 20:05

Nyss kladdat i hårfärg i håret, upptäckte varför man ska be nån annan göra det, jag har bruna fläckar i hela ansiktet, schnyggt hörrni.

Av Linn - 14 juli 2011 10:10

Längtar som en tok till helgen, äntligen ska jag få vara ledig en hel helg, grilla och bara ha det mysigt med nära och kära.


var ledig igår oxå, helt otroligt att jag har 3 lediga dar på en och samma vecka;) Igår kom älskade kusin Jimmy på besök, var väldigt trevligt=)


Idag jobbar jag kväll igen, men imorgon är det förmiddag som gäller, funderar på hur sjutton jag ska ta mig upp ur sängen imorgon, ställde kl på åtta imorse för att jag skulle hinna med lite saker innan det var dags att gå på dagis, kommer knappt ihåg att klockan ringt å jag vaknade 9:30 och hinner nu alltså inte med nånting innan vi måste gå och jag känner mig fortfarande toktrött, så hur sjutton ska jag komma upp 05:30 imorgon?


Får se om de blir romme imorgon, har inte bestämt mig än, inte fixat barnvakt heller för den delen, måste ringa pappa å höra hur länge dom blir där.


Näe jag ska väl försöka leta reda på nå kläder till oss innan det är dags att bege sig-

Av Linn - 5 juli 2011 13:11

ja nu är både jag och Englali bättre, även om jag inte är riktigt frisk än tänker jag jobba imorgon=)


Försöker fixa med vab på fk:s hemsida, inte det lättaste om man säger så, men nu har jag iaf ringt å fixat arbetsgivarintyg som borde komma med posten om nån dag=)


Ska försöka röja lägenheten idag oxå, har diskat och gjort ren ugnen än så länge, och tvättat en maskin tvätt, ska väl dammsuga å torka golven om en stund, men först ska jag pimpla lite mer kaffe och försöka få tag på pappsen för å höra hur mycket dyrare hans elräkning blev när han skaffade en bänk diskmaskin, har nämligen funderingar på att skaffa mig en sån ;)


Nu vaknade lillskrota så ska kanske försöka sysselsätta henne med en film eller nått så jag får lite gjort här hemma.

Av Linn - 3 juli 2011 17:56

Både jag och Englali är sjuka, Englali skulle ha sovit hos Zandra inatt eftersom jag skulle börja kl 7 imorse, kl 3 inatt fick Ulf hämta Englali, då var hon en ledsen flicka som inte mådde så bra, dock så sken hon som en sol och visade inga tecken på att inte må bra närZandra sagt att pappa skulle komma å hämta henne, hon somnade inte förns runt 4- halv 5 imorse.

Så, jag är alltså hemma och vabbar idag, det märks att hon inte riktigt är 100, hon äter inte så bra och hon är väldigt ömtålig, gör hon sig det minsta illa så går världen under. Jag själv hade feber igår kväll, näsan täpper igen och halsen gör ont, har ingen ork och känns lite ansträngt att andas. Hoppas på att både jag och Englali är friska tills på tisdag morgon då det är dags för jobb igen. 


Ikväll blir det så lungt som det kan bli, funderar på om man skulle ha nån sorts myskväll med god mat, snask å nån film, men då var de ju det där med maten, har nästan inga pengar och ingen ork, jag vill ha tacos, men då behöver det handlas och sen ska det göras iordning oxå... hmm =S

Av Linn - 1 juli 2011 22:50

Känns som att det blir att jobba med massa alvedon i kroppen denna helg, halsen ömmar och jag känner mig hängig, hoppas det bara är något tillfälligt man kan sova bort. Dock har Englali feber, och jag kan inte vara hemma med henne denna helg, p&l i stan vilket betyder att många sjukanmäler sig för att kunna vara där, vilket gör att det inte finns några vikarier att ringa in, och om jag skulle behöva vabba skulle dom antagligen inte tro mig utan tro att jag ljuger. Så jag får väl snällt försöka lösa detta på någe vis, jobba måste jag iaf.

Tungandad är hon och hostar så hon vaknar men vägrar ta medicinen, SUCK!!!

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards