Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under september 2010

Av Linn - 22 september 2010 23:18

  Ibland känner man sig bara så ensam.

Av Linn - 22 september 2010 22:20

Ingredienser (4 portioner/st.)

500 gramkycklingkött, bröst eller lårfilé
2 stgula lökar
250 grambroccoli
1 ströd paprika
80 gramTaco kryddmix
1 dlvatten
2 dllättcreme fraiche
200 gramphiladelfiaost
2 dlmjölk
9 stlasangeplattor
1 dlriven gratängost

          Sätt ugnen på 175 grader.

Skala och finhacka löken. Skär broccolin i mindre bitar.Dela kärna ur och skär paprikan imindre bitar.

Skär kycklingen i lillfingerstora strimlor. Stek kyckling och grönsaker i 1 msk olja i 5 min.

 


   Tillsätt taco kryddmix och vatten.

 Rör i creme fraiche, färskost och mjölk. Koka upp kycklingragun.

 


Täck bottnen på en smord ugnssäker form, ca 20ggr 30 cm, med ett tunnt lager kycklingragu. Lägg på ett lager lasangeplattor. Varva 2 lager med ragu och plattor. Avsluta med ett laget ragu. Strö över osten.

 


Ställ in i ugnen i ca 30 min

Av Linn - 22 september 2010 00:22

Just kollat på århundradets sorgligaste film(okej lite överdrivet kanske) Själva filmen i sig var kanske inte så sorglig, men slutet, tårar flödade, remember me, helt klart sevärd.


Annars rullar livet på, fick hämta Englali på dagis tidigare än planerat igår, lillan hade feber, men idag har hon varit feberfri=)


Kalla handen är tillbaka, och jag har ingen aning om vad det beror på, kan det inte bara vara bra? Men Hey, it´s me så vad hade man förväntat sig egentligen?

Av Linn - 19 september 2010 10:16

Yiihaa, dom ringde från bemanningen för en stund sen, jobb imorgon igen 7-15:30 på ännu en ny avdelning, skogen denna gång=) Så sen jag slutade mitt schema har jag blivit bokad 4 gånger (av 5 dagar jag kunnat) och alla dom dagarna har det varit avdelningar jag inte varit på förrut, men nervositeten har lagt sig lite, det har ju gått bra på dom andra avd så varför skulle det inte gå bra imorgon? Nån dag till med bokningar och jag kommer få en helt okej lön i oktober oxå, känns skönt! Bara hoppas på att det fortsätter såhär=)


Idag ska ALLA som får och inte gjort det än gå och rösta, och självklart ska vi rösta röd/grönt eller hur ;) Solidaritet är nyckelordet, och det finns det inte ett uns av i det blå blocket!


Efter lunch och när Englali sovit middag idag så ska vi knalla hem till Sandra, Anders och Tim, längesen vi umgicks så ska bli kul=)


Måste få tag på Ulf oxå, å höra om han kan köra Englali till dagis imorgon, annars måste jag ringa till jobbet å höra om det är okej att jag kommer ca 20 min sent, eftersom dagis öppnar 06:30 och bussen till jobbet går 06:40 från stan, finns inte en suck att hinna tyvärr. Ringde dagis och lämnade ett meddelande om att Englali kommer imorgon så det är väl bara att hoppas på att dom inte blir sur å griniga, vilket dom har en förmåga att bli(eller det verkar som det iaf) Men jag kan väl ändå inte vara den enda timvikarien som haft sitt barn där?

Av Linn - 18 september 2010 20:15

             

Av Linn - 15 september 2010 13:16

Idag var jag på bvc med skrutt, vägde och mätte, 9500g och 76.5cm=) Så 1.3kg på 3 månader och 3cm plus=) känns riktigt bra, kurvorna har ordnat till sig, men konstigt vore de väl annars med tanke på hur mycket ungen äter;)


Igår jobbade jag på Sjön, 8-13. Imorgon ska jag vara på slätten 8-14, känns nervöst eftersom jag aldrig varit där, sjön hade jag ju iaf någorlunda koll på vårdtagarna eftersom den avd ligger bredvid den som jag varit på hela sommaren, men slätten är okänt område, men ska bli spännande att lära sig en ny avdelning, hoppas bara jag jobbar med bra personal, men de gör jag säkert=)


I eftermiddag ska vi nog hem till Zandra och prova skor, glömde ju Englalis gympaskor hos syster i söndags, dumt dumt. Kan ju vara bra om hon har nått annat par skor än stövlarna=)

Av Linn - 14 september 2010 17:22

 

Englali 1år: Mamma, strips och kyckling var jätte gott, men dom där nyttiga grejorna, grönsaker sa du att de hette va? Dom kan du väl skippa nästa gång?

Av Linn - 13 september 2010 21:44

Idag fick Englali paket med posten=)


 

Tack snälla Moster Marie för kläderna, jätte fina=)

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards