Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under maj 2009

Av Linn - 31 maj 2009 21:46

Ja, frågan är om detta kan kallas försommar, eller om det redan nu är riktig sommar, vad säger ni?

Har haft kalas varmt idag oxå, var väldigt jobbigt när vi gick ner på konsum å jag skulle plocka liljekonvaljer på hemvägen, det var huuur varmt som helst, och jag har rätt jobbigt å gå nu, och jag fick gå fram å tillbaka till olika ställen eftersom dom hade blommat ut på diverse ställen. Nåja, mor fick ingen stor bukett men det luktade grymt gott!


Har annars inte gjort mycket alls idag,var hos mamma å åt middag eftersom det är morsdag (nästa år får jag oxå fira=) Spelade även lite spel, mamma vann, det är sjukt vad oallmänbildad jag är, speciellt inom geografi och historia... uschanbuschan!


Vill att det ska bli tisdag nu eftersom jag ska till BM då, vill höra att allt är okej och att jag inte behöver oroa mig.


Av Linn - 31 maj 2009 15:25

Mamma:

Är detta ditt första barn, så kanske barnet nu lägger sig tillrätta med huvudet nedåt inför förlossningen. För omföderskor kan det ibland dröja ytterligare några veckor. När barnet väl lagt sig tillrätta så brukar det bli lättare att andas och har du haft magbesvär bör även det lätta nu. Däremot ökar trycket nedåt och symtom som stickande känslor i bäckenet kan uppträda.


Barn:
I vecka 33 är medelkroppslängden 45 cm från hjässa till häl och väger ca 2,2 kg. Huden börjar ändra färg från röd till rosa och kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Nu ökar inte mängden fostervatten längre utan ligger kvar på den här nivån fram till födseln. Den här veckan växer hjärnan mycket snabbt och barnets huvud ökar ca 9,5mm. Rörelserna i magen känns nu mer som rullningar än sparkar då det inte finns så mycket svängrum längre. Äntligen slipper du de där hårda träffarna mot revbenen.

Har du märkt att dina aktiviteter påverkar barnets beteende! Barnets aktivitetsnivå påverkas av hur mycket eller på vilka tider du äter, din kroppsställning och ljud från yttervärlden. Försök att ha en avslappnande stund varje dag, där du känner efter hur barnet rör sig. Din barnmorska kan tala om hur ofta du bör känna barnets rörelser. Ungefär sex rörelser per timme kan du förvänta dig, men inte under hela dygnets alla timmar.

Av Linn - 31 maj 2009 08:34

Hon, kvinnan som gett dig livet.
Hon, som är så lätt att ta för givet.
Hon, som är där för dig vad som än händer och var du än gör.
Hur elak du än är och hur mycket du än förstör.
Hon, som kommer följa dig genom livet, tills du växer upp och blir stor,
Jag pratar förståss om alls våran kära mor.
Livet utan henne skulle aldrig bli det samma,
jag skulle aldrig kunna klara mig utan min mamma.
Min mamma, har funnits där så länge jag kan minnas,
Och vore det inte för henne, skulle jag inte ens finnas.
Det finns så mycket man borde tacka henne för,
Och visa sin uppskattning för allt hon gör.

Av Linn - 30 maj 2009 22:55

Har det varit idag, ruskigt varmt.


Gick med Jennie hem till henne, satt å drack kaffe åt kakor å spelade yatzy ute på altanen, hur skönt som helst=)

Sen kollade vi på en massa kort sen hon vi yngre=)

Träffade även Linus och Kerstin och dom var hur trevliga som helst, och självklart gaddade vi ihop oss allihopa mot Anders å mobbade honom lite=)


Sen jag kom hem har jag badat Robin å sen har han sprungit runt lite i gåstolen å legat på golvet å rullat runt.

Nu ligger han i sängen å somnar förhoppningsvis snart för han är hur trött som helst.


det blir snart sängen för mig med, är hur trött som helst.

Av Linn - 30 maj 2009 14:01

Jepp, fick med mig mamma å lillebror på konsum å köpte en glass, sen satte vi oss i bänkarna dom satt upp å solade lite=) Mamma tyckte det blev för varmt så efter ett tag gick vi hem.

Nu sitter ja å väntar på Jennie å Anders som ska komma med resesängen eftersom jag ska ha robin ikväll/natt sen ska jag å Jennie promenixa hem till henne å dricka kaffe:D MYS!

Av Linn - 30 maj 2009 12:28

Usch, jag blir tokig på det här! Är kanon väder ute, och jag vill verkligen vara ute, men det är inge roligt att vara ute själv, vart ska man ta vägen?

Så likförbannat sitter jag här, skit liv.

Av Linn - 29 maj 2009 22:45

Jag hatar facebook för tillfället...det ska då krångla hela tiden!

Av Linn - 29 maj 2009 21:34

Usch, mår lite illa, har klämt i mig alldeles för många kakor.


Känner mig sådär sjukt ensam igen, dagen har varit kanon även fast jag i princip inte gjort nånting, men nu känner jag mig så fruktansvärt isolerad och ensam.


Är lite nervös, pyret rör sig så fruktansvärt lite, hon som brukar vara jätte livlig till och från och nu är det nästan ingenting.


Har läst ut boken nu iaf, och börjat på en ny "Åsa Linderborg - Mig äger ingen" Har inte kommit så långt men den verkar relatvit bra.


Sitter å kollar på Constantine på 3:an just nu, vet att ja sett den förr för hur många år sedan som helst men kommer inte ihåg nånting, så vi får se om ja orkar kolla på hela eller om ja gå å lägger mig om ett tag.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards