Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under april 2010

Av Linn - 29 april 2010 20:00

Söta super Sara gjorde en ny header bild till mig, och jag blev förälskad så nu pryder den toppen på min blogg, vad tycker ni?

Av Linn - 29 april 2010 19:21

Idag har jag och Englali varit på kupolen och träffat min Kusin Jenny och hennes lilla Ebba, herregud vilken söt liten tös, en massa hår och pigga ögon=)

Var super trevligt, gick runt i affärer och tog en fika på waynes=)


När jag kom hem sen rasade allt, vill verkligen få upp de där jäkla skötbordet men kan inte göra det själv, och man har ju inte så mycket å välja på när man faktiskt är själv, så inte vet jag!! Englali blev jätte gnällig och skulle klänga på mig hela tiden, och jag bröt ihop, önskade att mamma var här, och JA jag vet att jag är vuxen och ska klara mig själv, och de tycker jag att jag gör oxå, men ibland saknar den där "lilla flickan" sin mamma.

Jag hatar när jag blir såhär, känner mig värdelös, ensam och misslyckad...


Sen blev ju inte saken bättre av att jag inte hittar mitt leg, hade det på affären när jag hämtade ut ett paket, men nu är de borta. Gick tillbaka till affären för att höra om jag tappat de där, men dom hade inte fått in nått.

Så alltså kan jag inte hämta ut Englalis kläder som kom idag, och jag kan inte gå på systemet och köpa alkohol till på lördag.


Värdelös, ensam och misslyckad.


Av Linn - 26 april 2010 17:38

Har blivit dåligt med uppdateringar på sista tiden=/


Men i onsdags åkte vi till Norrsundet för att träffa familj och vänner, och självklart för att döpa söta lilla Alicia=)


Camilla och Alicia mötte upp oss när vi kom med tåget, gick lite på stan innan vi satte oss på bussen, följde med dom hem och umgicks lite=) Så härligt att träffa dom igen<3


På torsdagen var vi hem till pappa en sväng och hälsade på och efter det gick vi hem till camilla där jag hjälpte henne att färga hennes hår, och Englali ville så gärna få tag på Figaro att hon ställde sig upp mot en möbel för första gången=)

Torsdag eftermiddag kom mamma hem och vi åt kycklingsallad och fruktsallad innan vi gick hem till Jennie och Anders å hälsade på, Englali fick sin doppresent, en jätte fin body som de står Englali på och sen en blomma där hennes födelsedatum, vikt, längd och tid stod, jätte fin, tack så mycket=) När vi var hemma hos Jennie visade Englali att hon faktiskt visst kan krypa, gud va de hände en massa saker när vi var i Norrsundet, havsluften är nog bra;)


På fredagen åkte vi hem till min syster en sväng, så kul att träffa henne igen, vi åt god lunch från bageriet och sen köpte vi även med oss lite fika därifrån efter att jag hämtat Anders hos dagmamman=)

På kvällen gick vi hem till Vicky och fick gott fika, tack så mycket <3


På lördagen var det dags för Alicias dop och självklart vägrade Englali sova och äta ordentligt innan så jag befarade att hon skulle vara sur under hela dopet, speciellt eftersom hon skrek så fort jag satte ner henne eller när jag gick ifrån henne, men det gick bra, hon satt med Jennie och Anders och bläddrade i en psalmbok och var tyst och snäll. Själv var jag sjukt nervös, men allt gick bra, jag varken snubblade eller tappade Alicia;) Själva dopet var jätte fint och dom hade valt "isnt she lovely" som låt och han som sjöng var super duktig=)

Gott fika i församlingshemmet efteråt=)


Skulle egentligen ha åkt hem på söndagen men jag hade hemlängtan så Ulf var snäll och kom å hämtade oss på lördag kväll, tack<3


Idag har vi varit på bvc och sötnosen har ökat bra i vikt, 7520 väger hon nu och är 71.5cm lång=)

Efteråt gick vi hem till Sandra, satt ute och drack kaffe och Englali fick känna på gräset för första gången, det var läskigt kan ni tro;)

Åt på mcdonalds och sen tog jag en tur i några affärer för att leta en mössa och vårjacka till englali, hittade tyvärr ingenting=/

Av Linn - 19 april 2010 20:39

Jag fryser, både innuti och utanpå.


Dagen har varit bra, varit på stan typ hela dagen, gick hemifrån kl 11 imorse å kom hem runt kl 19.

Har umgåtts med Sandra, ätit god lunch och druckigt kaffe, tack hjärtat<3

Sen träffade jag Daniel och gick en promenad och drack lite mer kaffe, tack tack=)


När jag kom hem var de nått som brast, tårarna bara sprutade...suck! Tur jag har mitt lilla solskensbarn som gör livet lite lättare!


Imorgon måste jag städa, ska vara rent på onsdag när vi åker, jag hatar att komma hem till en stökig lägenhet!

Av Linn - 18 april 2010 23:41

Jag känner, tycker,tänker och funderar alldeles för mycket nu, för mycket för mitt eget bästa.

Jag får ingen rätsida på nånting och jag känner mig bara snurrig och otillräcklig när jag inte får ordning på mina egna tankar och känslor.

Och ju mer jag tänker desto argare och ledsnare blir jag, och jag gör nog antagligen en höna av en fjäder, men jag kan inte sluta tänka på det, det äter upp mig innefrån.


Jag hatar att jag känner att vi är sista prioritering, att allt kommer före, att det kanske inte är så viktigt att skapa en relation?


Jag är rädd för framtiden ur många olika synvinklar.

Det känns som att allt håller på att glida mig ur händerna och jag tappar all kontroll.


Kan ingen stanna karusellen? Jag vill kliva av!

Av Linn - 18 april 2010 09:50

Åh, senaste dagarna har Englali sovit hela nätter och det har varit såå skönt, jag hoppas de fortsätter så.

Hon har därimot börjat äta mindre, men igår kväll fick jag i henne en hel barnmatsburk + en halv burk fruktyoughurt, det var ren och skär lycka;)


Annars har jag inte gjort mycket, i förrgår var Sandra och Tim här  å hälsade på, så kul då det hade dröjt ca 2 veckor sen sist.


Igår var jag på kupolen med Sabina, skulle hitta en vårmössa till Englali men de gjorde jag ju inte=/ Därimot hittade jag ett par byxor till henne för 20kr och ett par mjukisar till mig för 50kr=)


Skulle egentligen ha gått hem till Sandra efter kupolen, men de blev för sent och Tim skulle sova =/


Kom väl hem runt halv 8 igår kväll, då gjorde vi inte många knop, Englali fick mat och sen busade vi i soffan, gud jag bara älskar att höra den ungen skratta.

Efter att jag lagt henne blev det ett bad för mig=)

Av Linn - 13 april 2010 18:39

Har sjukt tråkigt, blir knäpp av att sitta hemma såhär!


Var iaf till läkren med Englali imorse, uppföljning av öronen och allt såg bra ut=) Försökte prata med honom om att hon hade feber förra veckan, hostar illa och att hon har börjat sova ovanligt mycket, men de enda han sa om de va typ: Hon ser ju pigg ut nu iaf. SUCK!!


Tog en promenad hem istället för att ta bussen, först å främst för att få känna av vårsolen lite och sen för att Englali var trött och jag tänkte att hon skulle få sova i vagnen. Det gick sakta hem pga av brist på ork, men gud vad härligt det va!


Jag har kännt mig krasslig sen i fredags, men jag känner mig inte sjuk men inte heller frisk, svårt att förklara, men orken tryter, snoret rinner osv men jag känner mig inte direkt dålig.


Helgen som var kom ju Vicky och pojkarna på besök, var extremt trevligt att ha dom här, hoppas verkligen det blir fler gånger <3


På lördagen följde vi med Ulf hem, spelade wii och umgicks, och på söndagen var vi på 1års kalas, Tuva fyllde 1, herregud va fort de går! På söndag eftermiddag åkte vi hem till fam. Kivi och grillade korv=)


Idag på eftermiddagen så tog jag med barn och filt ut på baksidan för att få lite sol iaf, önskar man hade haft sällskap men sånt är livet=/


har även badat lite kläder i klorin idag, gick igenon englalis kläder i stl 74 å hittade en del med fläckar, tyvärr gick inte allt bort men men=/

Av Linn - 10 april 2010 00:01

Idag kom Vicky och pojkarna på besök, så roligt att träffas igen efter dessa månader! <3


Jag och Vicky var ut och kollade mina rabatter eftersom hon har lite grönare fingrar än mig och mer vetskap om vad som finns där, så nu vet jag att jag har både jordgubbar, lavendel, kaprifol och clematis.

När vi var där ute och granskade upptäckte vi även våren, vi hittade en blommande krokus och blommande blåsippor, och även tulpaner som är påväg upp, det var grönt lite här och där, helt underbart. Nu är ju bara frågan, hur ska jag hålla liv i allt och få de fint? Helt enkelt, hur får man gröna fingrar?


Englali har feber igen, hon har legat på 38.4 hela dagen, men nu på kvällen gick de upp till 39.3 igen. Usch, ja vill att min lilla skrutt ska bli frisk och må bra!

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards