Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under januari 2011

Av Linn - 31 januari 2011 09:55

Har alltid tyckt att det varit konstigt att jag inte får ha Englali på dagis dom 20 timmar som arbetslösa får ha, med motiveringen till att jag är timvikarie och därför inte får ha henne där när jag inte jobbar.

Idag har jag roat mig med att ringa runt till folk i kommunen, har pratat med både verksamhetschefen, nån som hade hand om frågor inom barnomsorgen och med rektorn för dagiset, och jag har rätt! 

Från och med imorgon ska hon få vara på dagis 9-14 mån-tors, och får jag jobb en dag behöver jag bara ringa in å säga att hon kommer tidigare/ hämtas senare!

Ojojoj, vad skönt det känns, äntligen kanske vi kan få lite kontinutet i vardagen!

LOVELY!!!

Av Linn - 30 januari 2011 10:39

Går långt mellan upd, nu, men har totalt tappat förmågan att formulera mig:P


Magsjukan har härjat hos oss, pratade med Ulf förra veckan och sa så stort att "Peppar peppar ta i trä, men Englali har aldrig haft magsjuka, gud vad skönt" 2-3 dagar senare så började hon kräkas, som tur var, va det rätt lindrigt, och hon var pigg hela dagen iaf=) 2 dagar senare var det min tur, fy sjutton, orkade inte göra nånting, låg mest i soffan och försökte låta bli att må illa, och Englali krävde mer uppmärksamhet än vanligt och var inte alls rolig att ha å göra med, trodde jag skulle dö där ett tag. Men även hos mig var det snabbt övergående, inte ens ett dygn höll det i sig=)


Annars har vi inte gjort så mycket, i Fredags var Sandra och Viktor förbi en sväng, och fy vad Englali är tarv med sina leksaker, det är så man får skämmas;)


Igår kom Patrik å hälsade på, bjöd på god mat gjorde han oxå=) Tack så mycket=)


Idag vette sjutton vad som händer, är sugen på att hitta på nånting, frågan är ju bara vad?


Måste bara tillägga, enda sedan Englali föddes har jag tjatat om att katt heter just Katt, tror ni att hon snappat upp det? Ånej här hemma heter katt: Mao, men jag är envis och fortsätter med mitt rättande och tjatande ;)   

Av Linn - 21 januari 2011 13:24

Ska försöka komma på hur man vänder filmen rätt, men tills vidare får ni hålla till godo med denna.

Av Linn - 18 januari 2011 09:21

Det här med sömnbrist börjar gå mig på nerverna, kan jag inte bara 1 natt få sova bra utan problem?


Är det inte jag som inte kan sova så är det Englali som strular, som i natt tex, hon somnade utan problem kl 19, men vaknade 22 nångång och var vaken till strax efter 1, ingenting dög/funkade.

Och kan nån förklara för mig varför det är så, att ju senare Englali somnar desto tidigare vaknar hon, hon brukar ju nästan alltid sova till 9-10 nångång när vi inte ska göra nått speciellt, men nej då, när man härjar hela nätterna då ska man upp före 8.


Jag är trött, och kan inte sova middag heller, har försökt 3 dar i rad att sova när Englali sover på dagen men de går inte.


Sen att vakna med en helt bortdomnad arm är inte speciellt mysigt heller...


Gnäll, gnäll gnäll, ja jag vet men bara ja får sova normalt och skönt en natt så ska jag förhoppningsvis bli mindre gnällig...

-

Av Linn - 14 januari 2011 17:48

 

Av Linn - 14 januari 2011 14:47

Är så sjukt trött, varför ska de vara så svårt att sova? La mig när Englali sov middag å tänkte : Ahh nu ska jag oxå sova! Yeah right, somnade aldrig, men ska inte klaga va jävligt skönt å bara ligga där å gona sig i värmen=)


Englali var på dagis 4 timmar igår, på eftermiddagen/kvällen började hon bli väldigt snorig=/ Barnet har inget imunförsvar vilket iof inte är så värst konstigt eftersom hon aldrig får chansen att "vänja" sig vid baskelusker. Å andra sidan påverkas hon ju inte när hon är hemma hos pappa där det är en massa barn, eller när vi umgås med vänner som oxå har barn. 


Nu ska jag ta barnet under armen och gå å tvätta av henne, hela hon är orange efter "lunchen", spaghetti och köttfärssås:P

...

Av Linn - 11 januari 2011 22:57

Är det seriöst lagligt att ha såhär tråkigt och känna sig såhär ensam??

Av Linn - 11 januari 2011 16:32

Tillbaka i vardagen, på god väg iaf=)


Känner mig rätt effektiv idag, trots att jag inte gjort speciellt mycket, har plockat och tvättat mattor, diskat och lagat middag, ska ta å dammsuga och ev torka golven senare=)


Har även skickat iväg 3 arbetsansökningar idag, och alla 3 är jobb jag verkligen vill ha=) Skickade iväg 6 st för några dagar sen oxå, inte lika intressanta dock, men jag vill ha ett jobb!!


Är just förtillfället extremt sällskapssjuk, nån som vill komma på kaffe?


Skönt å se att Englali har fått tillbaka sin aptit (ibland iaf) Hon har precis tryckt i sig 2 portioner med spaghetti och köttfärssås, ska nog ge henne lite till skulle tro att de går ner;)

Som vanligt har jag gjort mat åt ett helt kompani, så det blir nog å äta spaghetti å köttfärssås i några dagar nu ;)

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards