Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under juni 2010

Av Linn - 30 juni 2010 18:12

Igår fyllde mitt hjärta 1 år, det är helt otroligt hur fort det har gått!


Sandra, Tim, Sandra B och Viktor kom hit på förmiddagen, Englali fick så fina saker, av Sandra, Tim och Anders fick hon en jätte söt typ sparkdräkt eller vad man ska säga fast med korta ben och armar, och en jätte fin Mirandanalle=) Tack<3

Av Sandra och Viktor fick hon badleksaker, dom var mycket uppskattade, vi invigde dom igår=) Tack så mycket=)


På eftermiddagen kom Åke och Anders och fikade, då satt vi ute, var ju strålande väder igår, underbart:D Tack för att ni kom=)


Sen var de fler som skulle komma som inte kunde, synd men sånt är livet=/


En fikasugen unge och Tårtan vi kalasade på=)

   


Idag har vi inte gjort nånting, jag har varit sjukt trött, ser ut som en bombnedslag här men jag har verkligen inte orkat, får se om jag får lite energi till kvällen.

Har sovit en sväng på eftermiddagen men inte blev jag piggare för det inte=/


Englali har oxå kommit på att hon ska äta själv, man får nästan inte mata henne alls, och det går faktiskt rätt bra, men hon har inte fattat att om man viftar med skeden kan det flyga mat lite överallt;)

Men hon är så duktig min kicka, hon har även sprungit runt idag och sagt "mamamama" så snart kanske hon även säger mamma, börjar bli på tiden tycker jag, alla hennes vänner säger redan mamma och pappa=)

   

Av Linn - 29 juni 2010 00:06

Idag är en lång dag, eller ska man kanske säga att igår är fortfarande en lång dag?


Har härjat sen kl 11, då vi gick till stan, på banken och sen vidare till medborgarhuset, sen till högskolan och mötte upp Sandra, lämnade "över" Englali och så knallade jag till bussen, åkte och jobbade, slutade 21, kom hem runt 22.


Englali hade slocknat kl 19, en trött snutt. Så gjorde hon ju här för någon dag sen oxå, men då var nog kl 18:30 nånting.

Nu är hon iaf vaken igen, härjar i sängen, jag vägrar ta upp henne för hon SKA sova, men hon verkar inte lida, hon pratar å leker så snällt så.

Men jag hade ju tänkt gå och lägga mig, men de kan jag ju glömma än på ett tag då:P


Är sjukt trött, men känner att jag inte kommer kunna sova, men ett försök skulle ju inte sitta fel faktiskt. Men tankarna och känslorna är så sjukt twistade just nu.

Jag fattar ingenting, det är så upp och ner hela tiden, vad händer?

Jag pallar inte mer...


Nån som vill komma och hålla om mig medans jag gråter?

Av Linn - 28 juni 2010 10:04

Idag blir det ett jäkla rännande, ska först ner på stan, sen till medorgarhuset, sen till willys och lämna Englali till Sandra och sen ska jag tillbaka till stan, jaja man får ju motion iaf=)


Sen jobbar jag 14-21 ikväll, är lite nervös faktiskt, känns som en evighet sen jag gick intron, men jag hoppas de går bra=)

Av Linn - 26 juni 2010 23:08

Det är jobbigt nu, tårarna bränner bakom ögonlocken mest hela tiden, jag försöker att inte tänka, vara glad och trevlig, men det är inte alltid det går.

Det är på tok för mycket nu, jag förstår inte riktigt hur jag ska orka med.


Nätterna är värst, jag drömmer en massa och vaknar flera gånger per natt med ångest och "klump-i-magen"-känsla, och har väldigt svårt att somna om.




Av Linn - 25 juni 2010 11:41

Dedt hade vi igår, Englalis farmor och farfar kom hit runt 2 tiden och strax efter att dom kommit anlände även Ulf, Bella och Miranda.


Vi fikade, nybakt silviakaka och jordgubbar och glass=)


Englali fick världens finaste regnkläder, hon kommer bli adorable i dom =)


Idag lyssnar vi på The baseballs på hög volym, jag har nyss slängt ihop en pajdeg, och kastat på mig lite smink=)


Englali vaknade 05:45 imorse, jag var lagomt motiverad till att kliva upp, men tillslut fick jag arlset ur sängen, Englali fick gröt å sen runt 7 ville hon sova igen, så sagt och gjort, jag la mig jag å, men somnade aldrig till riktigt, mest halvsov fram till kl 8 nångång, sen gick ja å hämtade skruttan som vaknat igen och tog med henne till min säng så myste vi lite=)


Sen fick hon gröt igen och sen ville hon sova igen, så hon vaknade för ca 40 min sen=)

Av Linn - 23 juni 2010 21:49

Ungefär så känner jag inför allt just nu : Suck!


Imorgon kommer Englalis farmor och farfar hit för att fira hennes födelsedag, tror väl att Ulf, Miranda och Isabella kommer oxå, sånt som visar sig.


Ska iaf baka, städa och hinna på kupolen imorgon innan kl 2, undrar när ja måste kliva upp?


Fy sjutton vad jordgubbar är dyrt btw, höll ju på att få en hjärtinfarkt när ja va på hemköp idag, ca 50 spänn för några ynka gubbar?

Får se om dom har billigare nånstanns på kupolen.


Idag har vi varit hemms hos Sandra och hälsat på, Englali har badat och lekt med Viktor=)

Blev så avundsjuk, jag vill oxå ha hus med stor tomt! =)


Midsommar ser ut som att den kommer firas med Ulfs familj, vad vi ska göra eller vart vi ska åka har ja därimot ingen aning om=)

Av Linn - 21 juni 2010 19:14

Som jag skrev i föregående inlägg så stod Englali själv för första gången idag, men det är ju inte det enda som hänt, nu på kvällen började hon helt plötsligt gå med "lära-gå-vagnen" utan hjälp eller nånting, tror det blev en lite Aha-upplevelse för henne när Tuva var här idag och gick med den=)


Herregud vad de händer grejer, jag hinner ju inte med!!

Av Linn - 21 juni 2010 13:51

Mitt lilla hjärta stod själv för första gången idag, gissa om jag är stolt=)

Fick med det på film oxå, så dom som är vänner med mig på fb kan ju kolla där=)


Igår var vi iväg en sväng och fikade med Englalis farfar och farmor som är här och hälsar på, ska fira Englali nångång i veckan med dom, ska bli trevligt, men jag känner att jag måste baka nånting, frågan är bara vad, och mjölkfritt ska de ju va oxå, iof så är det väl bara att byta ut margarin och sånt till mjölkfria grejer.


Idag funderar jag på om vi ska ta en promenad, gå upp mot bullermyren å kika vart 601:an går förbi nånstanns, behöver iof inte veta det förns om typ 2 månader men vi har inget att göra så kan lika gärna göra det nu.


Imorgon ska Englali på 1års koll, vaccinering å grejer, usch vad jag gruvar mig, tur att Ulf ska med=)

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards