Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under december 2010

Av Linn - 25 december 2010 12:42

                  

Tropikariet i Helsingborg, väldigt trevligt att gå där, dock så skrämde nattavdelningen skiten ur både mig och Isabella, när det känns som att fladdermössen ska kraschlanda i huvudet på en blir man lätt lite skrajsen.


      

Vi var ut en snabbis till Citadellen i Landskrona, väldigt vackert, önskar jag får se de på sommaren någon gång.


            

När Ulf var iväg och handlade julklappar roade jag och barnen oss med att klä granen.


      

Vackra underbara barn<3


      

Mysbarn<3


          

Mys med farmor och Farfar medans pappa lagar mat=)


   Bus ritar teckning.

Av Linn - 13 december 2010 18:25

Åh jisses vad trött jag är! Det har inte blivit mycket sova senaste dagarna, veckorna?!


Englali är fortfarande sjuk, hon har hostat hela natten, inget hjälpte, inte ventoline, inte vatten, inte att få henne att sitta upp, inte en större kudde...ingenting!

Så detta har varit en extremt jobbig dag, Englali har inte gjort annat än å gnälla.

Och hon vägrar äta, jag får panik på henne! Köpte fruktsoppa idag, och det gick ner, lite iaf.

Håll tummarna för att hon vaknar upp som en "ny" unge imorgon, ingen rinnande näsa, ingen hosta och pigg som en mört! (man får önskedrömma som förälder)


Btw, så är jag extremt sugen på tacos...men det är ju inte speciellt roligt å äta det själv, så de lär ju inte bli nånting av att äta det. (gnäll gnäll gnäll)

Av Linn - 8 december 2010 11:41

Sitter och funderar på hur andra med små barn gör för att ha ett socialt liv?

Hur gör ni??


Jag tycker jag försöker å försöker, men är det inte dom som vi ska umgås med som är sjuka så är det vi, eller så passar det inte på andra sätt.


Känner mig så sjukt isolerad när vi bara sitter hemma och inte kan ta oss nånstanns,  eftersom det i princip alltid är vi som åker och hälsar på, och inte så ofta det är tvärtom. Jag tycker om att komma hemifrån för att träffa folk, det är inte det, men när vi inte kan vore det ju trevligt om nån kunde komma hit å hälsa på ;)


Englali är iaf feberfri nu, men då vaknade ju självklart jag med feber istället, hade ont överallt och ville mest bara dö imorse, men efter alvedon och en dusch kände jag mig nästa som ny, men alvedonen börjar släppa så de är väl dags å ta nya snart.


Vill iväg på affären för att köpa ägg och mjölk, tänkte griljera skinkan idag, och funderade på att koka "tomtegröt" men står fortfarande i valet och kvalet om det är värt att släpa ut Englali i denna kyla för lite mjölk och ägg, vad säger ni?


Måste försöka få ork till att städa oxå, ikväll kommer mamma och är med Englali medans jag åker på Julbord med Ulf, Miranda och Isabella, nomnom!!

Av Linn - 6 december 2010 21:44

Ja, alla verkar bli sjuka nu, inklusive Englali. Hon hostar, snorar och har feber, jag hoppas det går över fort, det finns iof en posetiv sak med att hon är sjuk, hon vill pussas! Som jag har tjatat och trugat länge nu utan resultat, och nu kommer hon självmant och ska ha en puss då och då, lovely!


Imorgon är det dags för 18 månaderskontrollen på bvc, ska bli spännande att se hur mycket hon växt=)


Ska även förbi kupolen imorgon, måste köpa en tjockare mössa och en fuskpolo till Englali, och så blir det hårfärg till mig, utväxten ska bort!

Av Linn - 1 december 2010 09:30

Idag ska jag på ett sånt där underbart roligt informationsmöte på af... suck! Jaja, när jag väl har fått de gjort så kommer jag få en handläggare å sen kanske det börjar gå lite framåt... hoppas kan man ju iaf.


När jag är på möte är Englali på dagis, ska lämna henne till lunchen å sen har hon tid fram till kl 15, jag är antagligen klar innan, funderar på om jag skulle ta en snabb sväng på kupolen, hitta en fuskpolo till Englali och kanske checka läget med lite julklappar.


Systeryster!!! Vad vill dina barn ha i julklapp, försökte ringa dig i förrgår men ingen som svara, försöker idag igen=)


Sen har vi ju alla barn, Englali,  Tim, Liam, Alicia, Isabella och Miranda, jag har noll koll.


Varför ska det vara så svårt att köpa presenter? Det borde ju vara lätt!

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards