Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under februari 2012

Av Linn - 21 februari 2012 10:28

Idag är en sån dag då hoppet tänds om att det faktiskt kommer komma en vår=)

Solen skiner, det droppar från taken och fåglarna kvittrar, var en ren fröjd att gå med Englali till dagis imorse, om bara höfterna ville sammarbeta lite hade det varit wonderful ;)


Känner mig som en valross och har lite svårt att röra mig som en vanlig människa så jag undrar ja hur det ska gå med ihopplockandet av lägenheten och packandet av flyttlådor.


Till helgen åker vi till sthlm, ska hälsa på Ulfs föräldrar och inspektera deras nya hus=) Hoppas på att kunna träffa min familj lite med, och så ska jag besöka graven.


Nu doftar det nybryggt kaffe så ska ta mig en kopp=)


(Norrsundet 2008)

 

Av Linn - 20 februari 2012 15:40


Inatt var ingen bra natt, vaknade av en mardröm runt halv 3, hade sån ångest så jag började gråta, hatar mardrömmar! Känslar av mardrömmen har förföljt med hela dagen och jag har varit fruktansvärt illa till mods, börjar dock bli lite bättre nu, det var ju bara en dröm men känslan från drömmen biter sig kvar.


Annars känns det mesta rätt bra just nu, är bara packningen inför flytten jag inte riktigt får nån rätsida på, har börjat lite smått men vet inte riktigt hur jag ska fortsätta.

Får flytta in i början på April, så har jag riktigt riktigt tur hinner jag iaf flytta allt innan bebis tänker ta å komma ut till oss.


Påtal om bebis så växer magen så det knakar, jag längtar så efter den lille. Många verkar tro att det är en pojk jag väntar, vad tror ni? Själv vet jag faktiskt inte, no clue ;)

V.34 (33+0)

 

 

Av Linn - 13 februari 2012 11:15

Ja, efter lite övertalning så ringde jag förlossningen igår å berättade hur jag mådde, med huvudvärken osv... hon tyckte att det var lite för länge att vänta tills på fredag då jag har nästa bm möte, så jag fick välja att antingen åka in igår eller idag, så vi åkte igår eftersom Ulf var ledig och kunde följa med.

Miranda och Englali fick stanna hos min mamma, vilket jag tror var en höjdare, dom målade gipsfigurer och var ute å lekte=)


Nåja, när vi kom till förlossningen tog dom ett blodtryck på mig, inga konstigheter där, urinstickan visade på lite protein men inte så pass att det var något "ovanligt", vid det här laget kände jag mig sjukt fånig som åkt in men försökte tänka "Hellre en gång för mycket, än en gång för lite" 

Dom satte ctg å mätte hjärtljuden, tickade på fint där inne, denna krabat ligger på runt 130-140, Englali låg på runt 140-150 om jag inte missminner mig...

Nåja, allt såg iaf bra ut, läkaren kollade mina "ögonrörelser" och skickade hem mig med citodon eftersom alvedon/panodil inte hjälper. Nu vet jag iaf att det inte är havandeskapsförgiftning, så frågan är ju varför jag får sådär ont i huvudet...=/


Annars har jag så sjukt mycket vatten i kroppen, mina annars relativt "smala" ben är som timmerstockar, och jag tycker jag gått upp "onaturligt" mycket om man tänker på hur jag ätit och jämför hur mycket jag gick upp med Englali... jag kommer få det jobbigt att försöka gå ner efter att bebis kommit...


Nu ska jag gå å tvätta håret å sen få i Englali lite mat innan det är dags för hennes läkarbesök.

Av Linn - 12 februari 2012 10:46

Huvudvärken är tillbaka, den har ju hållit sig borta bra länge nu, men 3-4 dagar i rad nu har jag vaknat med sprängande huvudvärk, panodil hjälper en liten stund bara, om det ens hjälper alls...

Har inte tid till bm förns på fredag, känns sjukt långt dit just nu då jag gärna vill veta om blodtrycket gått upp igen...


Annars köpte jag en ny soffa igår, lite trökigt dock eftersom den får stå i kartonger tills jag flyttat, men kände att jag var tvungen å passa på då den var nersatt från 10.500 till 6000 =)

Av Linn - 7 februari 2012 11:32

Englali är sjuk igen, igår eftermiddag hade hon strax över 38 i temp, var relativt pigg... 23:30 inatt vaknade hon och hade 39.6 i temp, lillhjärtat fick då alvedon och en till "puff" eftersom hon blir så tät i luftvägarna så fort hon blir förkyld pga hennes förkylningsastma. Sen vaknade hon väl ungefär 5-6ggr till under natten, så imorse var inte Ulfs väckarklocka populär ;)

Nu ligger tempen på 38.5 och hon är pigg, men hes och anfådd.


Jag behöver städa, har små plockat lite och diskat men är en massa som behöver göras, känner mig väldigt otaggad måste jag säga.

Av Linn - 3 februari 2012 10:39

Tålamod är en fiskares bästa vän, jag har inget tålamod alls så det är nog tur jag inte fiskar så mycket;)


Jag VILL flytta NU, det känns så sjukt långt bort, 3 månader är en väldigt lång tid om man går och väntar... annars så flyger ju tiden iväg men just nu känns det som att det går så otroligt segt.

Som det ser ut blir det inflytt 1 Maj och inte 1 April, och än så länge har jag inte kommit fram till hur det ska gå ihop eftersom jag har denna lägenhet till sista April... nåja det löser sig alltid på nått vis, jag hoppas jag får nycklarna lite innan ;)


Är så otroligt nyfiken på bebisen med, men just nu känns det som att den får vänta tills jag flyttat klart, men det kommer ju inte bli så om jag nu inte får nycklarna väldigt mycket tidigare;)

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards