Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under november 2011

Av Linn - 23 november 2011 12:04

Jag har börjat, efter 6 år har jag äntligen börjat igen, men just nu känns läget hopplöst, svårt att se framför mig att jag nångång kommer klara det, men försöker tänka att jag SKA klara det.


Måndag och Tisdag har varit väldigt jobbiga dagar, hoppas resten av veckan blir lite lugnare, men nästa vecka börjar det om igen. 


Hade möte med dagis, rektor i måndags, vi får som vi vill, men fick inget svar på HUR vi ska lyckas med det, men de får bli ett senare problem, denna vecka och nästa vecka går Englali fulltid på dagis, så jag kan göra det jag ska i lugn och ro.


I helgen ska det julpyntas lite, har ju inte så mycket julsaker men nån stake har jag väl att ta fram iaf, och så tänkte jag att Miranda och Englali skulle få hjälpa till att baka pepparkakor och Saffransbullar med vanilj, lät gott;)

Söndag är det julskyltning och Ulf har lovat att vi ska gå, myys!


Magen växer som sjutton, bara över helgen märktes det en markant skillnad, jag kommer bli stor som ett hus innan dessa månader är över ;) Sparkar känner jag mest hela tiden, och speciellt när jag måste koncentrera mig på annat, tror bebis vill busa lite <3

Av Linn - 15 november 2011 23:22

  • Borlänge prioriterar barn och ungdomar. Barnperspektivet finns med när besluten tas.
En intressant punkt på www.borlange.se om hur det är här... undrar vem som skrivit detta, skulle väldigt gärna vilja prata med denne.

Av Linn - 15 november 2011 15:24

Ögonen svider efter alla tårar på förmiddagen, Englalis dagis gör det igen! Bråkar om några få timmar, tydligen kan man inte vara timvikarie, för antingen är man anställd eller så är man arbetssökande, dock är ju jag ett levande bevis på att så inte är fallet, men inte enligt Englalis dagis, allt är svart å vitt.

Dom tycker att antingen ska jag ha mina 20 timmar i veckan, 9-14 mån-tors men då får ja inte ha henne där dom timmar jag jobbar utöver det, eller så ska jag BARA ha henne där när jag jobbar, vilket förra månaden blev 15 timmar vardag, och det funkar inte då Englali behöver kontinutet.

Möte med rektor och dagispersonal nästa vecka, vet dock inte om jag kommer kunna vara med men men.

Av Linn - 11 november 2011 10:39

Funderar på kvällens middag, blir hasselbackspotatis och kycklingfilé fylld med svampstuvning och ost, till det blir det sallad, och så ska jag nog köpa nån sån där god alkoholfri cider, är det fredagsmys så är det;)


Måste masa mig till polisen idag oxå, ska ha ett utdrag ur brottsregistret som jag ska ha med till en ansällningsintervju näst nästa vecka=)


Englali har hostat hela natten, och det fortsätter i samma spår fast hon fick en "puff" imorse, tycker så synd om mitt lill hjärta som måste dras med denna jobbiga förkylningsastma=/  

Av Linn - 9 november 2011 18:23


Var till Falun och tjuvkikade på bebis idag, allt såg bra ut, inga konstigheter alls <3

   

Av Linn - 7 november 2011 07:42

God morgon!

Har nyss sminkat iordning en liten vampyr här hemma, Miranda skulle vara utklädd på skolan idag. Har aldrig någonsin sminkat en halloweensminkning nångång, blev inte super bra, men inte katastrof heller som tur var ;)


     


Ska väl snart göra iordning Englali för att knalla till dagis, hon har tjatat sen i fredags =) Medans hon är på dagis ska jag passa på att städa lite, och försöka vila, kanske kolla nått serieavsnitt, och dricka lite kaffe och äta choklad, låter som en bra plan ;)


Jag längtar tills på onsdag som en tok,  12:45 befinner jag mig i Falun, spännande :D Hoppas att dagarna går fort ;)


Bjuder på en frukostbild från vårat frukostbord imorse.  

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards