Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linn - 29 augusti 2011 21:01

Eller kanske inte en bra vecka, helt orkeslös. Känner mig tom och nere.

Hoppas verkligen det blir bättre, att må så här är bland det värsta jag vet!


Känner mig som världens dåligaste mamma, då jag inte orkar med på samma sätt, stackars mitt gryn<3


Av Linn - 27 augusti 2011 10:42

Japp den 10:onde helgen sen mitt schema började, och det är min 9:onde jobb helg, då har jag iof inte jobbat hela helger varje gång, utan antingen lör eller sön, men tror det hänt 3 ggr annars har det varit hela helger.

Andra helgen i rad jag är utan min sötnos, tur jag jobbar som jag gör, hinner knappt reflektera över att det är tomt hemma.


Inatt blir det tufft, kommer hem från jobbet ca 22:30, och ska upp 05:00, känner jag mig rätt kommer jag inte kunna somna på engång när ja kommer hem, kommer bli lite sömn, men jaja sånt är livet.


Ska försöka dammsuga innan ja åker hemmifrån, har änsålänge bara gjort köket, men har ju lite tid på mig, bussen går 13:10 så får väl piska mig själv lite så jag får det gjort.


Nästa vecka ska jag ha semester, hoppas på att det blir massa roliga äventyr, längtar som en tok!


Nu ska jag dricka upp mitt te och sätta igång.

Av Linn - 23 augusti 2011 21:55

Englali är förkyld igen, snoret rinner och hon hostar, förkylningsastman gör sig påmind och idag bad hon till och med själv om att få en puff, lilla hjärtat mitt, ingen feber än dock, men känns som att det bara är en tidsfråga. Jag hoppas det är snabbt övergående då hon ska åka till Fors med mormor och morbror i helgen eftersom jag ska jobba.


Annars då, orken är puts väck, och energin är på botten, hoppas det återkommer snarast då lägenheten verkligen behöver städas, just nu orkas bara det nödvändigaste med.


Imorgon blir vi bjudna på middag hos mor för att fira bror som fyller 16, tacos ska det bli och jag längtar redan, det är ju så sjukt gott!! ;)


Proverna gick bra, då jag tycker det är väldigt läskigt med blodprov var jag nervös, men eftersom Englali var med in fick jag bita ihop och försöka slappna av och allt gick galant, hon blev lite brydd och tyckte att det borde göra ont men försökte förklara att det inte gjorde ont. Dock vågade jag inte titta eftersom jag fortfarande har incidenten med kastrullen och mitt långfinger i färskt minne, rädd att jag skulle bli så illamående igen.


Funderar på att krypa ner i sängen då jag känner på mig att Englali kommer vakna fler gånger inatt, hon har redan vaknat 2 ggr, dock somnat om så fort jag varit in till henne, mammas gullhjärta<3

Av Linn - 22 augusti 2011 14:30

Trotsåldern har kommit på besök, hon är tydligen urgullig mot alla utom mig, det ska sparkas å slåss å skrikas å bråkas om varenda liten grej, öronen sitter bara där som prydnad för dom används inte till något. Försöker man göra nånting roligt för hennes skulle slutar det i tårar  både från henne och mig eftersom vi blir så osams, jag blir besviken väldigt ofta då jag försöker vända mig ut och in för hennes skull och ingenting duger. 

Idag var vi till stan för att fika med Sabina, Tuva och Liam, inne på fiket lyssnades det ingenting, och när vi väntade på bussen för att åka hem skreks, sparkades och bråkades det, som mamma blir man extremt rädd när ens barn vill springa ut i bilvägen, när man blir rädd blir man arg då barnet inte lyssnar på varför man inte får gå ut där, osv osv...

Nåja det slutade med en ledsen mamma och ett trött och ledset barn som nu ligger och sover sött i soffan här bredvid.

Jag älskar henne så otroligt mycket, mer än livet och vet inte vad jag skulle göra utan henne, men ibland driver hon mig till vansinne.


Nåja, när vi kom hem låg det ÄNTLIGEN en kallelse till labb åt mig, ringde för 3 veckor sen och begärde att få göra lite prover, 2 veckor senare ringer jag och påminner och undrar varför det tar sån tid då det är rätt bråttom osv, NU 3 veckor senare efter första samtalet så fick jag hem en bekräftelse på att jag ska få göra det så jag ringde labb och fick en tid imorgon, ska bli skönt att äntligen få det överstökat, trots att jag hatar blodprov så känns det bra att det nu ska bli gjort.


Nu ska det funderas på vad det ska ätas för middag, och så måste det väl städas lite oxå, Englali ville kolla på Emil när hon vaknat, hon har redan kollat på Emil 2 ggr idag men hon har varit hos mormor hela helgen och inte tittat alls så hon vill fylla upp sin kvot kanske??

Av Linn - 12 augusti 2011 12:42

Jag har aldrig någonsin mått dåligt av att se blod eller sår, beroende på vad det är för sår kan jag bli äcklad men aldrig någonsin blivit svimfärdig och illamående...tills idag. 

Skulle ge Englali rester sen igår och fick ta i för att få upp maten från kastrullen, slant och körde in långfingret i kastrullkanten, kom inget blod först så det enda jag såg var ett öppet sår och skymtade vitt där innuti (antagligen fett) sen kom blodet, gick bra till en början, funderade på om det måste ses över av en läkare och ringde ulf osv, när jag pratat med honom ringde jag 1177 men orkade inte vänta i kön så ja ringde mamma istället, mamma tyckte jag skulle göra rent såret (då mådde jag redan lite illa) och när jag börjar tvätta de måste jag i princip slänga på luren med mamma för att jag mådde så sjukt illa, var säker på att jag skulle kräkas, kallsvettades som en galning osv, så gick in i köket å la mig på golvet å väntade på att englali skulle ha ätit klart, där blev jag liggandes ett bra tag. Mår bättre nu iaf, ringde 1177 å dom sa att jag måste tejpa, har dock ingen tejp hemma så kl 15 åker vi hem till sandra så får hon plåstra om mig innan hon åker bort;)

Av Linn - 10 augusti 2011 15:41

I fredags körde Ulf mig till Norrsundet, trevligt att umgås med mina fina hjärtan, vi grillade och tittade lite på tv osv=)

På lördagen var det dags att se Madde bli Fru Granlind, å gud så fint allt var, ett vacker bröllop med ett ännu vackrare brudpar, grattis igen Herr och Fru Granlind ;)


Vi åt middag och tårta i en lokal som hette "templet" När vi kom dit blev vi bjudna på aptitretare(?) och champange ;) Lyxigt värre=)


Ulf kom och hämtade mig runt kl 20, var hemma till strax före 22 tror jag=)

Och där stod min nya tv, helt sjukt vad bra bild det är, kan till och med se texten;)


På söndagen skulle jag ha en vilodag hade jag tänkt, vilket sket sig ganska skapligt då jag var dum å svarade i telefon på morgonen, utbeordning, jaja det var den dagen det, ett delat pass var det dessutom =/ Jaja 1½ vecka kvar på sommarschemat, lite nervös över hur det kommer bli med jobb efter det, håll tummarna för att det kommer bli mycket;)

Av Linn - 1 augusti 2011 12:09

Har fått energi nånstanns ifrån, kan det vara diskmaskinen som nu står så fint i mitt kök och diskar min disk? Får inte plats speciellt mycket i den men det är ju alltid något iaf;)


jaja, har iaf tänkt röja här idag, har börjat å plocka å dona, tvättar just nu 4:de tvättmaskinen för idag, har iof då tvättat mest handdukar, lakan och mattor som tar mycket plats, men blev en maskin med kläder oxå.

Nåja, har dammsugit nästan hela lägenheten, för när jag ska dammsuga vardagsrummet så ger dammsugarfan upp, kan man bli mer less eller? Jag som tänkte torka golven oxå, men energin dog ju lite måste jag erkänna.


Näe ska ta lite kaffe och överväga att orka golven ändå, och sen ska ja väl försöka hinna duscha oxå innan det är dags för dagislämning.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards