Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under juni 2009

Av Linn - 17 juni 2009 20:16

Grattis älskade systerson, 15 år idag! Känner mig sjukt gammal, är moster åt en 15 åring! Ujuj.


Vi blev bjuda på middag hos systeryster, citronkarré med klyftpotatis och jätte god sallad, har inte lärt mig riktigt än att ja inte kan äta så mycket, så just för tillfället känns de som att hela magen ska sprängas.

Efter maten blev det rabarberpaj och tårta (det gjorde inte hela magsituationen bättre)

Var mycket trevligt, av mig fick Claes en tshirt med texten: It´s okey to be lazy. Tyckte det var riktigt fyndigt faktiskt;)


Kom nyss hem, väntar på att mamma ska komma hem så ska jag hjälpa henne in med alla saker.


Får se om ja orkar diska nånting idag, annars måste ja göra det imorgon, ska vattna blommorna oxå, och försöka orka med att dra ett varv med damsugaren. Måste packa oxå, men de gör jag imorgon.


Annars har ja inte gjort nånting idag faktiskt, va ner en sväng på konsum med camilla, annars har ja i princip bara legat i soffan å sovit tills vi skulle åka till Bergby.

Av Linn - 17 juni 2009 06:55

Ja men godmorgon eller nått, har varit vaken en timme redan, vaknade av att ja mådde lite illa osv, verkar som att de aldrig vill gå över*S*


Kommer väl antagligen somna på soffan idag skulle ja tro...


Idag kommer mamma hem, YAY!


Måste höra med pappa idag oxå om när vi ska bege oss till bergby, skulle få middag och efterrätt istället för fika eftersom både Claes och Jonas jobbar idag.

Av Linn - 16 juni 2009 22:05

Har det varit idag, heeeela dagen:P


Bara varit hemma eftersom ja mådde dåligt, gör fortfarande lite grand, hoppas ja mår bra imorgon då vi ska fira Claes på eftermiddagen.


har väl egentligen inget mer att säga, har precis tagit ett varmt bad och tror jag ska gå å lägga mig snart.


På torsdag får ja veta om pyret ligger kvar i säte eller om hon vänt sig, vad tror ni?

Av Linn - 16 juni 2009 15:55

Hoppar över resan till Järvsö då jag börja må dåligt, illamående och magknip.. synd eftersom det hade varit roligt att åka dit å göra nånting annat än vad man brukar.


Maten blev iaf jätte god, lite väl stark kanske, men helt klart godkännt=)


Kom på idag att jag totalt glömt att fixa kattvakt på torsdag, kan ju vara en fördel att ha de om man ska åka bort... just nu håller jag tummarna för att mamma kommer hem imorgon så att hon kan följa med till BM på torsdag både för att jag vill att hon ska vara med, och för att ja vill slippa släpa runt på väskan över hela jäkla stan, och självklart för att då kan nog hon vara kattvakt=)

Skrev sms förrut å frågade men inte fått något svar, och ringa kan ja ju inte göra, ingen ide för hon hör ändå inte vad jag säger, förbannade jävla skit nät!

Av Linn - 16 juni 2009 14:22

Ska till å laga mat, hittade en kycklingfilé i frysen som jag tänkte att jag skulle göra nånting med, la den i en ugnssäker form, hade på matlagningsgrädde och massa kryddor och sweet chili sås, och sen in i ugnen, har ingen aning om hur de kommer smaka, men de är väl bara å hålla tummarna för att de går att äta antar jag ;)


Åker till Järvsö ikväll iaf, vi skulle väl åka härifrån runt halv 5 eller nått sånt tror jag. Bäckis trodde att de började kl 19 där, så det blir sent ikväll... tar ju ett tag å åka dit oxå, får se hur sent de blir och om de blir en upd innan sängen.

BB

Av Linn - 15 juni 2009 19:39

Där har jag varit idag, fick en massa information, vi fick en liten rundtur osv. Var trevligt och allt såg bra ut, Det tog ca en timme, och när de var slut var jag å Camilla så hungriga att vi båda höll på att krevera, så de blev en sväng in i sjukhusets cafeteria bara för att få i sig lite energi så vi skulle orka med bussresan ner till stan och McDonalds.


Nåja, gick runt lite på stan efteråt, köpte en klänning på HM, var rea på den tillochmed=) Kollade efter nå kläder till Claes, men så svårt, vet inte riktigt vad han tycker om och vad han har för stl, fan varför ska dom växa upp för, kan dom inte fortsätta vara små å söta, istället för att växa upp till kaxiga tonåringar som ska testa gränser och som gör allt man inte ska (kom på honom med att röka på stan för nån vecka sedan)


Trodde helt seriöst att jag skulle dö på bussresan hem, dom nya bussarna är nog som oskönaste som någonsin gjorts, ingen höjdare att sitta i dom, min rygg gör fortfarande ont. Sen kändes de som att vi aldrig skulle komma hem heller, är ju en massa vägarbeten på gamla E4:an eftersom dom håller på att lägga ny asfalt... ska undvika att åka buss en lång tid framöver!


Imorgon ser det ut som att de blir en tripp till Järvsö, men vet inte än hur det blir, får vi se imorgon=)


Tycker de ska bli torsdag nu så jag får gå till BM å höra om pyret vänt på sig än eller inte, är lite små nervös faktiskt=/


Hur blir man av med halsbränna? mjölk verkar inte funka på mig=/



Av Linn - 15 juni 2009 10:57

Ja, än sålänge är det inge regn i sikte, vilket är skönt=)


Ska gå ut och möta Camilla om ca en kvar så ska vi gå till bussen=)


Blev måttligt less på mig själv imorse, har inte många linnen jag kan ha längre, men jag lyckades hitta ett vitt lite längre(men ändå inte för långt) som jah nöjt satte på mig, sedan går jag inte i köket, och vad lyckas jag med där? Jo självklart hälla oboy på mig själv, dock fick jag bort det så de nästan inte syns, för byta linne tänker jag inte göra... orkar inte leta reda på nå annat!


Vad är det med Telias nät??? Min telefon tappar och får tillbaka mottagningen hela tiden, och Camilla sa att hon oxå haft dåligt mottagning.


Näe, ska väl ta å försöka få bort allt katthår från byxorna, leta reda på strumpor å fundera på vad jag ska ha för tröja.


So long!

Av Linn - 14 juni 2009 18:09

Har precis ätit, och som vanligt efter varenda gång jag ätit (spelar ingen roll vad de är, hur mycket eller hur lite jag ätit) så mår jag lite små illa och de känns som att jag ätit en hel jäkla björn.

Nåja, blev köttfärssås iaf, har nog inte ätit de sen i början av graviditeten tror jag, så de är ett tag sen, men gott va de!


Regnet öser fortfarande ner, och då menar jag verkligen ÖSER, var länge länge sen jag såg så mycket regn på samma gång.


Har inte gjort mycket alls idag, slö kollat lite på film, fixat tvätten sen igår och suttit framför datorn.


Pyret har varit riktigt bråkig idag, ont ont ont har de gjort=/ Tycker hon ska komma ut snart, är livrädd för att behöva gå över tiden=/


Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards