Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Linn - 26 juni 2009 23:06

Det här med att leva är krångligt har jag kommit fram till, just förtillfället har jag sjukt mycket funderingar inför framtiden, som tex det här med lägenhet, jag kommer väl antagligen bo kvar i denna tills halva hyran tar slut, men sen då? vill inte bo kvar i denna då, så då blir det att flytta, men kan man få en lägenhet när man lever på föräldrapenning och inte har något jobb att falla tillbaka på när den är slut?

Sen så måste de ju va en billig lägenhet oxå, kommer inte ha så jätte mycket i inkomst under föräldraledigheten.


Efter föräldraledigheten vill jag ju plugga, ta studielån så jag kan plugga det jag vill, kan inte vara det lättaste att övertyga en hyresvärd om det heller, och för att kunna plugga det jag vill måste jag först och främst plugga upp mina gymnasiebetyg. 


Eller jobb då, har tänkt mycket på det här att vara springvikarie igen, hur går det med barn? Hur blir det med dagis? Man har väl rätt till ett visst antal timmar i veckan även fast man är arbetslös har jag för mig, men hur blir de om dom skulle ringa kl 7, vilja att man börjar 8, å sen jobba 8 timmar.

Hur funkar sånt här, hur gör alla andra?

Har väldigt svårt att förstå hur man får allt att fungera... man lär sig väl med tiden, men jag vill ju kunna allt nu, jag vill planera för framtiden.


Körkort borde jag ha tagit för länge längesen, det är mitt eget fel, jag var för lat när jag väl kunde ha fått det gratis, så nu är allt så mycket jobbigare... men det vore så mycket lättare med körkort, kan man inte få ett på posten tro?


Det enda jag vet är att med kärlek kommer man långt, och jag har tonvis att ge, kommer överösa pyret med kärlek när hon väl kommer, och jag längtar verkligen tills hon är här så jag får snusa, tänk jag kommer nog kunna ligga i timmar å bara titta på henne, är sprick färdig av förväntan redan nu.


Tänk att man då alltid vill ha allt som man inte kan få...

Av Linn - 26 juni 2009 17:53

Ja, idag har jag faktiskt varit ute lite, först gick jag och Camilla ner på konsum, köpte lite fika och gick sedan å satte oss i hamnen och pratade =)


Sen när ja kom hem pratade jag med Jennie å bestämde att vi skulle träffas nere på konsum å sen sätta oss nånstanns, så sagt och gjort. Vi satte oss vid dom nya bänkarna framme, och där satt vi å pratade en massa, mysigt värre:D


Nu sitter jag dock hemma och har tråkigare än tråkigast, känns som att de är nått som fattas, vad kan de vara?


Köpte 3 nya böcker på konsum så funderar på om ja ska ta å läsa lite i brist på annat att göra.


Imorgon blir de ev Ockelbomarknad med Jennie å Anders, kommer inte ihåg hur de blev bestämt, men de visar sig=)

Av Linn - 26 juni 2009 09:25

Har sovit jätte dåligt inatt, vaknat flera gånger och haft svårt att somna om.

Känns som att ja inte sovit alls, men de börjar bli en känsla jag är van vid eftersom jag hela tiden är trött.


Dagarna går så sjukt långsamt, har ingenting att göra och ja känner mig ensam, vill få allt det här med vändning osv överstökat nu, men de känns som att de är hur lång tid kvar som helst. Känner mig fortfarande depp, vet inte alls hur jag ska bli av med den känslan, eftersom jag inte vet var felet sitter.


I helgen har jag inget planerat, känns tråkigt, vill ha något att göra så att tiden flyger iväg!


Michael Jacksson är död, kan inte påstå att jag sörjer speciellt mycket, inte efter alla dessa pedofil rykten osv som varit. Men nog har han gjort bra musik, det måste erkännas.


Nä, nu ska jag gå å äta mer nektariner... får bli min frukost idag.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards