Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Linn - 28 juni 2009 20:58

jag kommer seriöst bli tokig på det här... mår inte alls bra, orolig, nervig och gråtfärdig precis hela tiden.

Tårarna rullar för minsta lilla...

Hade jag kunnat hade jag tagit första bästa tåg härifrån idag.

Men vad hade det tjänat till, aboslut ingenting.


Är jag dum som bara vill ha det här överstökat nu?


Jag vet att ja borde ta tillvara på dessa sista veckor, njuta av dem, eftersom jag kommer sakna graviditeten sen.

Av Linn - 28 juni 2009 12:19

Idag är en tråkig dag, även fast solen skiner som aldrig förr utanför, så sitter jag här, är aptrött och har ingen lust med nånting. Måste egentligen städa, för snart tar dammråttorna över här hemma, disken står i berg och det är kattsand överallt (jag måste köpa ny låda)

Det ligger saker överallt och jag har noll koll på allt iprincip.


Näe, tankarna snurrar och jag orkar inte(ett jävla tjat om att ja inte har nån ork, jag vet)


Jag är orolig för min bebis oxå, tycker hon rör sig så mycket mindre(även om de är så i slutet och det ska vara så, så blir jag orolig) men hörde ju hjärtljuden igår och allt var ju bra då, så varför skulle de vara nån förändring idag? Men jag kan inte hjälpa det, det är väl så det ska vara att vara förälder, att alltid oroa sig för dom små?


Skulle vilja ha nån här hela tiden, så jag slapp va själv, nån jag kunde bolla tankar och idéer osv med, nån som brydde sig och som tycker om mig... äsch nu börjar de bli för mycket dravel här så nu ska ja lägga av.

Av Linn - 28 juni 2009 11:33

Mamma: 

Om barnet skulle födas nu räknas det som fullgånget. Barnet är moget och väl förberett för livet utanför livmodern.

De flesta barn ligger med huvudet i bäckenet, 4 procent ligger med stjärten före. Huvudet - eller stjärten - tränger ner i bäckenet och fixerar sig. Tidpunkten varierar dock mycket, hos en förstföderska kan huvudet redan vara fixerat sedan flera veckor och hos en omföderska är det inte helt ovanligt att det sker först i samband med att förlossningen startar.

Nattsömnen är inte så god som tidigare. Antingen måste du gå upp och kissa eller så sparkar ditt barn så att du inte kan sova.


Barn:

I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3000 gr. Huvudets omkrets är 34 cm.

Från och med den här veckan är inte ditt barn för tidigt född.

De mesta av lanugohåret är borta. Lungorna har mognat. Barnet sväljer fostervatten och kissar, vilket är en viktig del i balansen av mängden fostervatten.

Vid födelsen har ditt barn 300 ben i kroppen medan vuxna har 206, flera är ganska mjuka till en början. Vissa av benen växer samman i barndomen.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards