Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Linn - 14 juni 2009 18:09

Har precis ätit, och som vanligt efter varenda gång jag ätit (spelar ingen roll vad de är, hur mycket eller hur lite jag ätit) så mår jag lite små illa och de känns som att jag ätit en hel jäkla björn.

Nåja, blev köttfärssås iaf, har nog inte ätit de sen i början av graviditeten tror jag, så de är ett tag sen, men gott va de!


Regnet öser fortfarande ner, och då menar jag verkligen ÖSER, var länge länge sen jag såg så mycket regn på samma gång.


Har inte gjort mycket alls idag, slö kollat lite på film, fixat tvätten sen igår och suttit framför datorn.


Pyret har varit riktigt bråkig idag, ont ont ont har de gjort=/ Tycker hon ska komma ut snart, är livrädd för att behöva gå över tiden=/


Av Linn - 14 juni 2009 13:37

Mamma:

Det är inte ovanligt att modern får ont i ryggen eller bäckenet i det här stadiet. Anledningen är att ligamenten och musklerna i korsryggen har mjukats upp av graviditetshormonet relaxin. Även barnets tyngd påverkar bäckenet att vidga sig inför förlossningen. Brösten är nu tyngre och bröstvårtorna blir större.


Barn:
I vecka 35 är medelkroppslängden 47 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2600 gr. Huvudets omkrets är 33 cm. Barnets centrala nervsystem håller på att mogna, matsmältningsapparaten är nästan färdigbildad och lungorna är vanligtvis helt färdiga. Risken för andningsproblem om barnet föds nu, är mycket mindre jämfört med för några veckor sedan. Nittio procent av alla barn som förds i denna vecka överlever utan några allvarliga men. Nu börjar barnets armar och ben bli knubbiga och fina. Barnet har väldigt lite rörelseutrymme så det fyller ut nästan hela livmodern och tvillingar är ännu mer trångbodda.

Av Linn - 14 juni 2009 10:53

Och jag blir blöt om både skor och strumpor.

Eller, jag hade kunnat bli det om jag var ute, och idag går jag inte utanför dörren!

Det öser ner och de blåser=(


Är fortfarande trött fast ja sov rätt länge idag, orkar knappt hålla upp ögonen, idag ska jag inte göra nånting, såå jävla skönt. Eller jo, ev tar jag tag i att vika alla barnkläder igen och stoppa in dom i byrån, de märks sen.


Usch jag vill inte vara här.. men måste, imorgon är det visning av BB, ska bli intressant. dom skulle väl prata om amning och sånt oxå, och eftersom inte mamma är hemma tar jag med mig Camilla, mitt andra stöd här i livet=)

Sen har jag inget att göra på hela veckan förns på torsdag då jag ska till BM igen, hoppas på att pyret har lagt sig till rätta !

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards