Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Linn - 21 juni 2009 14:44

Idag är det söndag och det är faktiskt någorlunda fint väder, men vad gör jag? Jo sitter inne, antingen vid datorn, eller så läser jag.. men har iaf tagit på mig leggings så lite sommarpoäng borde man väl få, eller??


Läser just nu Annika Lantz - 9½ månad. Den är riktigt rolig, rekomenderas verkligen till kvinnor som är i slutet av graviditeten eller som precis påbörjat föräldraledigheten.


Som de ser ut just nu blir de hemgång imorgon (oj vågade jag verkligen skriva det där) känns tråkigt, när man precis vant sig vid att ha folk omkring sig stup i ett, så ska de vara över. Här är de liv och rörelse dagarna i ända, hemma är det tyst, tråkigt och alldeles säkert dammigt.


Igår trodde jag ett tag att bebisen var redo att komma ut, klockade värkarna och det var 10 min imellan dom, även om dom inte var så starka och gjorde SÅ ont som alla säger att dom ska göra. Men sen gick de över, när man väl erkänner att : Ja, det kanske är dags snart. Ja då är det som att pyret ändrar sig å somnar istället. Jaja, ska de fortsätta så i 5 veckor till kommer jag alldeles säkert bli tokig.

Nåja, idag har de i allafall varit lungt på värkfronten, haft 2 st kanske, men har en molande värk i ryggslutet som jag mer än gärna skulle vilja bli av med.


Ska väl försöka ta nån bild på magen oxå, men slänger väl upp den här sen när ja kommit hem igen, är ingen större förändring så ni missar inget:P

Förresten, jag har väl inte berättat hur de gick hos bm sist?

Pyret hade fortfarande inte vänt sig, så på onsdag ska jag dit igen, har hon inte vänt sig då ska jag boka tid för vändningsförsök. SF hade vuxit från 33 till 34, på bara en vecka, här går de undan!

Hjärtljuden låg på 132, men bm sa att de va för att pyret var nyvaken.


Känner mig förövrigt som en alldeles för överviktig flodhäst, och ser nog mest ut som en sån oxå, stånkar och stönar så fort jag ska röra på mig, men det är väl det som är det vackra i att vara gravid, man har en anledning till att vara tjock? En komentar bekräftade mina misstankar här för någon dag sen.

- Men jag har väl inte blivit så rund i ansiktet? Okej att ja har dubbelhaka (sa ja på skämt)

Svaret blev:

-Ja, men det gör ju att du ser rundare ut i ansiktet.

Hehe, det är härligt med vänner ibland ;)


Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards