Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Linn - 22 mars 2009 20:40

Ska nog gå å lägga mig å läsa när parlamentet är slut.


Idag har jag satt upp tavlorna jag köpte, eller jag har inte satt upp dom som ska va i sovrummet, eftersom jag ska göra om där inne, ska ja få in en spjälsäng och en byrå, så måste flytta lite på sängen då. Så dom hänger jag upp när jag är färdig med det.


Har även hängt upp det nya duschdraperiet... fick en liten ide som jag tror jag ska testa imorgon.


Ska in till stan, köpa puder, vill ha ett sånt som sara hade.

När mamma har besiktat bilen skulle vi till valbo, ska köpa en lampa, och lite andra saker.

Ska kolla om ja kan få in henne på rusta oxå så ja kan köpa en rullgardin, har för mig att det ska finnas billigt där.

Skulle även kika in på biståndsgruppen å kolla om de finns nån fin billig byrå.


Va ute å gick en sväng med mamma idag oxå.

Av Linn - 22 mars 2009 20:30

Mamman:

 Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig genom magen. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger, kanske genom att man känner något ganska kantigt som t.ex kan vara ett skulderblad. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket.

Barnet:

I vecka 23 är kroppslängden omkring 22 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 600 g

 Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar väldigt mycket när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

Av Linn - 22 mars 2009 00:45

Ja, nyss hemkommen från premiärfesten för årets norrsundsrevy.

Har ätit mat å så mycket mer hann jag faktiskt inte med innan jag gick hem.

Är så sjukt trött.


Jag är så glad över att det gått så bra för ensamblen, trots alla dessa motgångar dom haft, enda sedan upptakten i princip, är så stolt över mina kamrater;) Alla dessa lovord man får höra:D Jag bara längtar tills den 3:dje april när jag ska dit och se allt! Är så avundsjuk oxå, önskar att det var jag som stod där på scen, men jag gjorde ju ett val... tyvärr.


Låter som att nån håller på att riva huset av nån anledning...


Har upptäckt att jag börjar bli svullen om vaderna/fötterna nu oxå...


Näe nu ska jag gå och nanna kudde, och imorgon ska jag sätta upp alla tavlor och göra iordning hemma:D



Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards