Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Linn - 18 mars 2009 22:30

Har varit en lång dag idag, den startade 10 i 8, klev då upp och drack lite juice eftersom jag va så nervös så ja inte kunde äta frukost.

Gjorde mig iordning och så åkte vi halv 9.


Lämnade av mamma vid skolan där hon skulle jobba idag och så åkte jag och pappa vidare till sjukhuset.

Köpte en macka där eftersom jag va hungrig då.


Letade oss sedan till dit vi skulle, satte mig å väntade och poff sa det så dök de upp en sköterska som sa att ja kunde komma in redan då fast de va nästan 45 min kvar tills de va min tur.


Fick byta om å ta bort alla smycken, å sedan fick ja lägga mig i den där "cylindern" var ganska läskigt faktiskt men allt gick bra, och inte hittade dom nå konstigheter heller som tur var:D

Efter det fick vi gå ner till Akuten å lämna nå papper å sedan träffa läkaren som informerade mig om provsvaren och sa att dem inte hade inte hade nån aning om va de va för fel på mig.


Efter sjukhuset åkte vi till banken så jag fick lösa in min check och sedan åkte vi till kina resturangen uppe på söder å käkade lunch, gott som zlatan!


Pallrade oss sedan iväg till ica maxi och sedan släppte pappa av mig på stan så gick ja å mötte camilla.


Kvart över 3 hade jag tid hos barnmorskan, blev riktigt förbannad när jag kom dit när hon tyckte att jag inte skulle få ta med någon in, VA?! hade pappan till barnet varit med hade det fan inte varit något problem, VARFÖR skulle jag INTE få ta med mig nå stöd in?

Jag sa att jag skulle ha med mamma in iaf och fick tillslut det.


Sen satt vi där inne å pratade eller rättare sagt, HON pratade och jag fick inte säga nånting, började jag säga nånting så avbröt hon mig, och en gång sa hon åt mig att jag inte behövde argumentera emot henne så jag fick inte försvara mig alls näe hon pratade om massa saker.

Sedan slutade i princip mötet med att hon sa att jag va tjock, samtalet gick såhär:

Bm: Vi ska prata vikt.

Jag: okej

Bm: Ja du har ju gått upp 10 kg, vet du hur mycket man ska gå upp under en graviditet?

Jag: Ja, nånting sånt då antar jag.

Bm: Ja, så du har ju gått upp dina kilon nu, och du vägde ju för mycket redan innan du blev gravid.


Jaha, TACK?!?!? jag vägde typ 2-3 kg mer än vad man ska när jag blev gravid.. så tack tack, känner mig helnöjd nu måste jag säga!

Vill byta igen, men känner mig så jävla gnällig om jag ska ringa igen och be om att få byta, men den här vågar jag inte prata med eller fråga om nånting... eller ja, jag får ju inte prata för henne...


Jaja, när ja kom hem hade jag ett snabbt comunity möte och sedan satt jag nere på revyn å kikade lite:D


Antar att du tog det som ett avslut, det var inte riktigt meningen, utan det skulle mest vara en tankeställare... får väl se vad som händer. Du verkade ju lite ledsen iaf, så jag hoppas. hoppas hoppas!!!

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards