Linnsey - Where the stars go blue!

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Nervös.

Av Linn - 2 juni 2009 13:51

Har suttit å läst lite om slemproppen och förlossningen å sånt eftersom hela slemproppen gick igår(det måste ha varit hela, den har ju lossnat i små bitar då och då men denna gång var den stor) Överallt där jag läser står det att det är ett tecken på att förlossningen är på G på ett eller annat sätt, men att det kan ta upp till 3 veckor tills det är dags men för dom flesta verkar de ta mellan 1 dygn till 1 vecka.

Så nu sitter jag är å känner nog efter lite för mycket... men tror inte det är någon fara, men man kan ju inte låta bli att bli lite nervös iaf.


Hur lång tid tog de för er från det att slemproppen gick tills att förlossningen satte igång?

 
 
Vicky

Vicky

2 juni 2009 14:58

Ehum... Vilken slempropp??? Hehe.. Jag tror min kom och gick i samband med att vattnet gick så jag märkte aldrig av den. Och eftersom sam är ett snitt-barn hann jag inte med att uppleva någon då heller. Men du.. Har du inga värkar så har du ju heller inget värkarbete på gång och då ska det väl vara lugnt och ingen bebis på väg än.. Tillägga kan jag också göra att jag hade mycket värkar tidigt med Sam men inte kom det någon bebis för det heller. Förrän Uas bestämde så. Du ska bara ta det lugnt och slappna av och om det är något på tok så berättar ju barnmorskan det för dig. Bamsekram

http://Bluewhiskey.blogg.se

 
Lina

Lina

2 juni 2009 15:30

För mig gick det ingen slempropp, iaf inte förren dom tog hål på hinnorna inne på förlossningen.Så jag har ingen aning.

Men ett tips; sök på slempropp inne på familjelivs forum, du kan nog få fram en hel del där :)

http://www.flasarn.blogg.se

 
Madde

Madde

2 juni 2009 16:25

Hejsan! När jag väntade Tindra så gick den runt 10 på kvällen och värkarna började 12..Strax före sju är hon född. Med Isabelle gick aldrig proppen, då kom vattnet istället å efter det började värkarna.

Lycka till, det där kommer du fixa bra!
Kram Madde

http://mhaglund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Naxxiz

2 juni 2009 20:09

Med Hanna tog det drygt 4-5 veckor efter att den gick, den hade återbildats..
Min har gått en gång nu med, eller en stor bit av den för 3-4 veckor sedan men ingen bebbe än iaf. Är du orolig så ring din BM i morgon så kan hon undersöka dig :-)

 
Ingen bild

Daysi

3 juni 2009 09:20

Så frt min slempropp gick då gick vattnet också sen efter en timme då kom de riktiga värkarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 17 maj 2018 14:55

På måndag ska jag genomgå en Gastric Bypass operation. Har gått på "flyt" (dietshaker för att minska fettet runt levern) i 3.5 veckor, har gått ner 10kg. Är väldigt nervös inför operationen, men är samtidigt väldigt förväntansfull inför mitt nya li...

Av Linn - 21 februari 2018 13:18

Livet går inte riktigt som jag vill just nu, det har änsålänge varit ett tungt 2018, jag hoppas det blir bättre snart men känns som att det är en lång väg kvar.   Vår dotter blev 1år den 7 februari, och nu har vi även tackat ja till dagisplats. I...

Av Linn - 19 november 2017 21:51

För några år sedan tog jag kort på allt och alla hela tiden, folk var jäkligt trött på mig eftersom jag hade med mig kameran överallt. Kom sedan av mig och har inte tagit kort på flera år förutom med mobilkameran då förstås.   Men, igår tog vi os...

Av Linn - 4 november 2017 20:08

  Vad har hänt i mitt liv då? Jo som jag skrev i förra inlägget har jag haft lungembolier, första gången började jag få ont vid djupa andetag på jobbet, de började lite men smärtan stegrades mer och mer tills jag tillslut gick hem, kunde inte lig...

Av Linn - 18 oktober 2017 21:20

Hittade på min gamla blogg, var ju inte igår direkt jag skrev i den ;)   Mycket har hänt sen sist, 7 feb-17 fick vi en liten tös som heter Freja =) Jag har även blivit fast anställd, 15 feb-16 började jag min 100% tjänst på avd 7 på Åkershem. ...

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards