Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under maj 2009

Av Linn - 29 maj 2009 12:58

Har varit ute en sväng med Astrid, blev ingen lång promenad men kom ut lite iaf=)


Funderar på om jag ska lägga mig å läsa nu när jag har fått ordning på koncentrationen, så boken blir utläst nångång.


Måste ner på konsum å handla lite idag oxå, skickade sms till mamma för å höra när hon slutar idag, tänkte att om ja går ner på konsum å handlar så kan hon hämta upp mig när hon kommer hem så jag slipper bära mjölk å jucie å sånt hem, blir ju så tungt (ja jag vet att jag är lat)

Men har inte fått nå svar än=/

Av Linn - 29 maj 2009 09:37

Jag har ju klagat länge på att jag inte kunnat läsa, att koncentrationen inte finns där och jag blir för trött, igår gick de äntligen, låg å läste i 3½ timme, ser det lite som att jag tog igen "förlorad" tid=)


Idag är de fint väder ute. funderar på om jag ska skicka ett sms till Jennie lite senare å höra vad hon ska göra idag och om hon ev vill bjuda på lite kaffe å sådär, så kan jag kika på spjälsängen.

Måste passa på att skicka massa sms idag eftersom det är sista dagen med gratis sms, så nu några dagar framöver kommer jag inte kunna förmedla mig med omvärlden med hjälp av telefonen, så det är väl bara å hålla tummarna för att det inte kommer hända nånting just då:P


Känns som att de börjar falla lite på plats, har ev hittat en barnvagn oxå, men ska titta lite på den å så vill jag höra priset innan jag bestämmer mig, sen ska ju dom bestämma sig om dom vill sälja till mig oxå förstås=)

Skötbordet måste hämtas, måste försöka hitta någon tid till det, eller ja, jag har all tid i världen de är väl snarare mamma som ska ha tid.

Bilbarnstolen ska oxå hämtas, försöker få till att åka nästa helg, har ju pratat med pappa, och han sa bara att jag skulle bestämma en dag och sen skulle han säga ja eller nej i princip. Så jag tänkte föreslå att vi åker på lördag nästa vecka, hoppas de kommer gå=)

Babysitter har jag knappt kikat efter känns de som, men det kommer, jag känner mig lugn, jag kommer nog få ordning innan allt är klart=)


Ska ta å tvätta alla barnkläder oxå, men de hinns med det å =)



Av Linn - 28 maj 2009 11:41

Var in på familjeliv och kollade i några forum där, och där hade en tjej beskrivit precis så som jag har, väldigt tryck neråt och stickningar/ilningar och det var många som svarat att dom trodde det var bebisen som fixerade sig.

Men kan det vara så? Redan, det känns ju så tidigt, är ju bara i v31+4.

Tror att lite mer av slemproppen gått oxå.

Usch jag blir lite nervös, men man ska väl inte oroa sig förns värkarna sätter igång antar jag. Men kan inte låta bli att bli lite orolig.

Av Linn - 28 maj 2009 10:36

Nu är de ny dag igen och jag känner mig inte det minsta motiverad.

Har inget planerat idag, men måste städa så får se om ja orkar ta itu med det.


Har sovit oroligt, och runt kl 3 vaknade jag å tog en tur till toaletten å sen hade jag jätte svårt att somna om.


Näe ska ta å gå ut en sväng med Astrid.

Av Linn - 27 maj 2009 23:16

Har haft en riktigt trevlig dag, åkte in med halv 1 bussen till stan, lämnade alla papper jag skulle och strosade sedan runt lite på stan tills det var dags att träffa Sara kl 14.

Vi gick å fikade å pratade en massa, var super trevligt att träffas igen å bara prata, det måste göras om=)

Träffade även en av hennes vänner som oxå var jätte trevlig=)


Runt halv 5 lämnade jag dom och strosade runt lite mer på stan, köpte en ny mascara och en ansiktskräm.


Strax efter kl 5 kom mamma å hämtade mig så åkte vi hem, var skönt å komma hem, hade as ont i fötterna och kände mig väldigt uppsvälld å hade ont lite överallt och var trött som fan.


Det är rätt tomt just nu, vart tog du vägen?


Av Linn - 27 maj 2009 09:55

Ja, idag är de storm, jag som beställde fin väder juh!


Vet inte riktigt vilken buss jag ska ta in till stan, känns ju onödigt å åka in för tidigt, men samtidigt vill ja inte komma in för sent heller:P


Åh, pyret är så bråkigt just nu, hon trycker sig neråt mot underlivet å de är inte det behagligaste kan jag lova, men inte ska hon väl fixera sig redan?

Igår gjorde allt ont i princip, att gå, att sitta, att ligga... får se om de är likadant idag. Men nåja, inte ska jag klaga, nångång ska väl jag oxå känna på dom "jobbiga" sidorna med att vara gravid.


Funderar på att låna Mammas telefon å ringa BB idag om en tid för Rundvandring så man får se hur det ser ut där å sådär innan det är dags.

Sen måste jag få tag på pappa oxå, håll tummarna för att han är hemma så ja kan låna hans skrivare, måste skriva ut lite papper.

Av Linn - 26 maj 2009 20:54

Ska jag vara helt ärlig har jag ingen aning om hur det stavas, Cabaret, Cabareé eller Kabaré.

Men ni förstår nog va ja menar:P

Den var super bra iaf, å ungarna va så duktiga.

Vanligtvis när det är med barn är de nå slafsigt ihop gjort och man tycker det var bra bara för att barnen var med, men det här var verkligen BRA. Älskade "Black Cats" scenen!

Stolt över "mina" kära skolbarn.


Efteråt träffades vi både comunityteatergruppen, lärarna och dom andra inblandade och skålade i cider=)


Sitter nu hemma och är tröttare än tröttast, funderar på att poppa en påse popcorn å sen lägga mig å läsa.


Imorgon blir de stan igen, ska lämna massa papper och sedan träffa Sara för att fika, ska bli riktigt trevligt=) Hoppas på fint väder så vi kan sitta ute nånstanns.

Av Linn - 26 maj 2009 12:24

Är nu hemma igen efter att ha varit inne i stan på arbetsförmedlingen, kom jätte sent till mötet eftersom bussen var sen, något pinsamt.

Hann höra dom 10 sista raderna typ, så de kändes väldigt onödigt att vara där.

Men fick svar på hur jag skulle göra med arbetschansen, hon tyckte jag skulle vara inskriven ända tills jag fick barn, å sen sätta mig på paus.


På bussen in ringer mamma å talar om att min lillebror är borta?! Ja, trodde helt seriöst att hjärtat skulle stanna där ett tag å alla hemska scenarion som kunde ha hänt spelades upp för mitt inre.

Polisen var inkopplad och både mamma och pappa påväg å leta, som tur var så hittade dom honom, det var taxin som hade släppt av honom på fel ställe.

Men då är ju frågan, vems fel är det? Är det skolans eller taxins?

Jag skyller nog mest på skolan, som inte hade sett till att informera riktigt och som inte sagt till taxin att det var någon som skulle möta honom. Samtidigt som man tycker att taxin borde haft koll på vart dom skulle, och inte bara släppa av ett barn utan att det är någon som möter honom?

Nåja, allt löste sig och han mår ju bra som tur är!

Men det var tur att jag hade sällskap på bussen annars hade jag nog brutit ihop totalt när mamma ringde.


Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, är trött å så men är väl ingen ide å gå å sova en stund kan ja tänka mig.

Ikväll ska vi på Cabareé, Fabrikens Barn, ska bli väldigt roligt  att se.

Sen skulle vi "inblandade" skåla och säga hej då inför sommaruppehållet.

Sen i höst drar alla möten igång igen och vi drar igång projektet vita pumps. Får se hur mycket jag kommer kunna vara inblandad då, men jag hoppas att jag kommer kunna vara med=)

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards