Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Linn - 15 maj 2009 21:35

Klev som sagt upp kl 7 imorse, åkte på Lars skola å hälsade på, va där i ca 1½ timme, var inte det minsta roligt=/


Åkte sedan så ja kunde fixa det jag skulle göra och sedan vidare till Ica Maxi.


Blev sjukt sugen på franska, leverpastej och saltgurka, och eftersom jag har världens snällaste pappa köpte han de åt mig <3


Nåja, sen jag kom hem har jag inte gjort mycket, lodat runt här hemma, läst lite, kollat på Så ska det låta, tagit ett varmt bad och slappnat av.


Måste försöka städa nåndag, det ser verkligen förjävligt ut här hemma, och jag har inte orken=/


Har sjukt tråkigt just nu, går nån film på 5:an, får se om ja kollar på den eller om ja får nå ryck å diskar eller om jag rent av går å lägger mig å läser.



Av Linn - 15 maj 2009 14:53

Måste bara skriva av mig lite angående abort och folks missbruk av denna metod.


Ja, jag är för abort, självklart ska abort finnas, men bara för att det finns ska det INTE missbrukas.

Jag blir upprörd när människor, vuxna människor (bör kanske tilläggas) använder abort som ett preventivmedel. Människor som har regelbundet oskyddat sex och som sedan inte kan ta ansvar för sina handlingar utan tar den snabba utvägen och gör en abort. Sexualupplysningen är så pass bra att ni vet hur barn blir till.

Jag tycker att det är fel, kan man inte ta ansvar för vad oskyddat sex innebär så ska man låta bli sex.

Har man ett fast förhållande och inte vill ha barn, skaffa preventivmedel.

Det finns så mycket nu att nånting borde passa, minipiller, p-piller, p-ring, kondomer, spiraler, sprutor, stavar mm. Visst är det en djungel där ute med alla dessa preventivmedel, men man får väl testa sig fram, NÅNTING borde ju passa?

En abort är (kan jag tänka mig) påfrestande både psykiskt och fysiskt, så varför utsätta sig för det i onödan om man nu inte behöver?


Tänk på alla som inte kan få barn av en eller annan orsak, dom som skulle göra allt för att få det där pluset på stickan och som skulle vårda barnet ömt och kärleksfullt.


Jag har inte alltid använt preventivmedel, och jag tackar gud för att jag inte blev gravid just då, men bara någon månad efter att jag blev så att säga "sexuellt aktiv" skaffade jag minipiller, gick sedan över till p-spruta i flera år och efter det satta jag in en p-stav.

Jag bestämde mig för att ta ut p-staven i oktober 08 eftersom jag då inte hade haft mens på 5 år, och de kändes inte bra, jag vill få igång kroppen igen och jag hade hört att det kan ta väldigt lång tid innan man kan bli gravid igen efter att ha haft preventivmedel så länge.

Jag ville ju ha barn någon gång och tänkte att "tar jag ut den nu hinner kroppen återhämta sig i lugn och ro innan det är dags för barn", bara några veckor efter att jag tagit ut p-staven blev jag gravid, jag blev paff eftersom jag trodde de skulle ta lång tid, hade ju inte ens fått första mensen än. Men abort var aldrig nånting som kom på tal, jag vet vad oskyddat sex kan innebära och jag tog mitt ansvar. Nu sitter jag här nästan 8 månader senare och är lckligare än någonsin.


Jag personligen tycker inte att barn är något man "får" utan att det är något man välsingnas med.

Och visst finns de omständigheter där abort är det enda tänkbara, det förnekar jag inte.

Men snälla, tänk er för. Vill ni inte bli gravid, använd preventivmedel!


Antar att detta kommer väcka många känslor, men så får det vara. Och nej jag dömmer er inte bara för att ni gjort abort, ni hade säkert en bra anledning, men missbruka inte metoden!



Av Linn - 15 maj 2009 07:45

Nej inte direkt, men ska åka med pappa till staden, han ska till Lars skola å hälsa på och jag måste in å hämta papper så då måste man passa på när de är gratis, följer med på Lars skola oxå, inte så roligt kanske men har inte någon annanstanns att ta vägen när pappa är där.


Nåja, igår så sa pappa att vi skulle åka kvart i 8, han ringde för ca en kvart sen å frågade om jag var klar att åka till 8?! Ja, de är klart svarade jag eftersom vi skulle åka kvart i.

-Kvart i? Jaha, men nu ska vi åka 8, blev hans svar då. Haha, minnet är inte sådär på topp kanske?


När ja kommer hem blir de väl en promenad med Astrid, sen vet ja inte vad som händer.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards