Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Linn - 17 maj 2009 23:08

Denna dag har inte varit lika lååång som gårdagen men ändå lång.


Mamma var här en sväng och spelade kort nu på kvällen, sen gick vi en kort promenad med Astrid, måste försöka komma igång med att gå ut å gå igen.


Imorgon kommer Emelie, ska bli sååå jäkla kul å träffas igen, men de blev lite ändrade planer, hon stannar bara tills på tisdag än tills på onsdag som de var sagt från början, men huvudsaken är ju att vi träffas lite iaf, har ju faktiskt inte setts på flera år!

Åh, vad spännande det ska bli:D


Imorgon blir de städa, städa, städa för hela slanten!



Av Linn - 17 maj 2009 16:31

Lider av sån fruktansvärd tristess så jag vet inte riktigt vad ska jag göra=/


Lider även av frukstansvärt dåligt samvete, är så sjukt dålig på att höra av mig till mina kära vänner, jag vet att jag måste bättra mig, vet bara inte riktigt hur.

Vi tar ett litet exempel, min underbara vän Cisse har försökt fått tag på mig upprepade gånger denna vecka, och jag har missat samtalen, har tänkt att jag ska ringa upp men har inte orkat än, orkat tänker ni, vaddå de är väl bara å ringa, och ja de kan tyckas, men man måste ha orken att föra ett samtal oxå. Så Cisse, jag ber så hemskt mycket om ursäkt och ska rycka mig i kragen å försöka ringa så fort som möjligt, jag lovar!!


Har bokat tvättid till imorgon och ska väl även ta tag i dammsugningen då, torka golven ska jag oxå göra. Kan ju inte se ut såhär när Emelie kommer inte!


Av Linn - 17 maj 2009 11:34

Mamma: 

Kanske börjar du bli något glömsk. Ju närmare förlossningen du kommer, desto mer vänder du din uppmärksamhet mot ditt ofödda barn. Naveln sträcks ut mer och mer, eventuellt börjar den puta ut. Efter förlossningen återfår den sitt normala utseende. Det kan vara bra att veta: Hur andfådd du än känner dig får barnet tillräckligt med syre.

Barnet:
I vecka 30 är medelkroppslängden 41 cm från hjässa till häl och vikten ungefär 1,8 kg. Generellt har barnets kropp vuxit klart, men det behöver fortfarande gå upp i vikt. Hjärnan lägger in en högre växel nu i slutet, för att hinna växa färdigt. Lungorna är det organ som blir färdigt sist. Barnets ögonfärg bestäms ungefär vid den här tiden, men det kommer inte att visa sig förrän sex till nio månader efter födseln. För att pigmenten i ögonen skall färdigbildas behövs det nämligen ljus. Vithyade barn föds i regel med mörkblå ögon och det kan dröja månader innan den verkliga färgen visar sig. De flesta mörkhyade barn föds med bruna eller mörkgrå ögon, som sedan blir mörkare bruna eller svarta under första året. Men just nu förbereds ögonen för livet efter födseln. Ögonlocken är ofta öppna när barnet är aktivt och pupillerna i ögonen vidgas och krymper när det rödaktiga ljuset skiftas och filtreras genom livmoderväggen. Barnet stänger ögonlocken när det är passivt och sover.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards