Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Linn - 24 maj 2009 21:47

Har jag varit på idag, var bra som vanligt, även fast jag tycker det är jobbigt att lyssna på massa barn som faktiskt inte kan sjunga... men det är ju bra att dom vågar, det ska man ju uppmuntra.

Sen så finns de ju faktiskt dom där som kan sjunga oxå! Både barn, ungdomar och vuxna och det är ju roligt å lyssna på, men det hade ju varit roligare då om ljudteknikern kunde sin sak, vilket han nu inte kan. Förhoppningsvis blir de bättre till Julrocken!


Humöret blev lite bättre där nere, men när ja kom hem igen så var de kört, är så sjukt trött så ja orkar inte med nånting.


Känner mig bara trött å less å så sjukt ensam, är lite avundsjuk på alla dom som har förhållanden, börjar faktiskt sakna ett lite grand, antar att det oxå har med alla dessa hormoner att göra (vi skyller det på dom iaf)

Av Linn - 24 maj 2009 11:57

Mamma:

Din barnmorska gör vid varje undersökning en bedömning av barnets tillväxttakt och lyssnar på dess hjärta. På vissa håll görs en ultraljudsundersökning den här veckan. Du ökar nu i vikt, snabbare än i något annat skede av graviditeten. Kanske förvånas du över hur stor din mage kan bli. Snart har livmodern intagit det högsta läget som den kommer att ha, ungefär 12cm ovanför din navel.

Barn:

Är nu ca 44 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2000 gr. Huvudets omkrets är 30 cm.. Skulle det födas nu kan det klara sig i kuvös. Kuvös behövs bland annat för att underhudsfettet ännu inte är utvecklat. Nu fungerar barnets fem sinnen och hon eller han kan också vrida på huvudet. Alla inre organ fortsätter att mogna, tånaglarna är färdiga och huvudhåret fortsätter att växa. Barnet sover ca 90-95% av tiden - men under de vakna perioderna tränar den på att öppna och stänga sina ögon. Andningslektioner pågår hela tiden för att stärka lungorna och få dem att mogna. Relativt ny forskning visar att andningsövningarna även stimulerar lungorna att tillverka ett ytaktivt medel, som behövs för att lungorna skall utvecklas på rätt sätt.

Av Linn - 24 maj 2009 11:07

Ja, jag har nog vaknat på helt fel sida idag, det är väl något straff eftersom jag var på såå bra humör igår=/


Allt känns piss, jag känner mig ensam, sur å grinig...


Tur att Sara är ute i "svängen" lite då och då så man får höra lite, som sagt just idag så gjorde Saras "dålighet" mig på lite bättre humör, tur att hon finns;)


Måste städa oxå, ser ut som en svinstia här, i vardagsrummet ligger det papper överallt, i sovrummet ligger det kläder överallt och i köket är det disk överallt*S*


Kl 16 idag är de Finalrock nere på Fyren, så ska släpa mig dit hade jag tänkt...


Tack å Adjö.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards