Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Linn - 3 maj 2009 22:11

Känner mig så sjukt utmattad hela tiden, energin finns inte där.

Levde upp lite grand nyss iaf när jag och Camilla var ute å gick.


Har inte gjort mycket idag, spelade kort hos mamma, första omgången blev vi totalt utklassade när mamma vann med ca 600 poäng och jag och Lars låg på minus båda 2.


Gick hem efter ett tag, mådde skit rent ut sagt, kollade datorn och sen läste jag en sväng, men då började pyret leva om som tusan, så låg å njöt och tittade på magen som gungade fram och tillbaka, kan inte förklara känslan, samtidigt som det är det bästa jag varit med om är det jobbigt eftersom man vill dela det med nån men är ensam, men som sagt det är ju ett medvetet val, jag visste ju att jag skulle vara själv när jag beslutade att behålla miraklet. Nåja, hon levde om som tusan iaf, vet inte om hon firade att vi är en vecka närmare förlossningen eller nått sånt.


Slocknade iaf efter ett tag, sov nån timme å när jag vaknade kollade jag på tv å sen gick jag hem till mamma å åt mat, blev bjuden på tacos. Gott var det och mätt blev jag.


Sen har jag varit hemma, kollat på Bones och sen har jag och Camilla som sagt tagit en liten promenad.

Av Linn - 3 maj 2009 14:08

Mamman:

 Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.

Barnet:

I vecka 29 är medelkroppslängden ungefär 39 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1400 gr. Huvudets omkrets är 27 cm.

Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.


Av Linn - 3 maj 2009 00:24

Idag har som sagt Anders varit här, vi har bakat jordgubbspaj och kollat på små klipp på youtube osv.


Runt kl 19 kom 2 av mina kusiner och hälsade på, hur trevligt som helst, vi fikade och sedan gick vi ner till Salthars, satt där och pratade och sedan gick vi hem och stod å pratade hur länge som helst vid bilen, det var svårt att slita sig. Dumt att man inte ser till att träffas oftare=/


Sitter å kollar på barnvagnar och försöker hitta nån fin, bra och billig, och det är inte det lättaste, denna barnvagnsdjungel är ett gissel... just nu känns de som att ja aldrig kommer hitta nån barnvagn, för de första ska man hitta en och sen ska man ha råd med den oxå! Har kollat på blocket på gävleborg, men ska kolla lite i dalarna oxå, är ju inte så långt å åka, och skulle inte jag kunna hämta den på engång kan man kanske höra med nån annan, har ju kusiner och min farbror och faster där. Sen behöver jag ju ändå ta mig på nå vis å hämta bilbarnstolen, för den står väl hemma hos dig Vicki?



Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards