Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under april 2009

Av Linn - 16 april 2009 07:59

Hörde just om en lag i Afghanistan, nämligen att gifta män har rätt att kräva sex av sina fruar var 4:de dag, med andra ord ger det män rätt att våldta kvinnor!

Och dom får inte heller lämna hemmet utan "mannens" tillstånd osv.


Det var en grupp kvinnor som hade tagit mod till sig att demonstrera mot denna sjuka lag, och dom hade bemötts av stenkastning.

Hur kan människor nervärdera andra människor på det sättet, tycka att kvinnan inte har någon rätt till sin egen kropp utan ska göra precis som mannen vill och behagar? Det är hemskt!

Jag blir så fruktansvärt arg och frustrerad när jag hör om något sådant!

http://yubanet.com/world/Afghanistan-New-Law-Threatens-Women-s-Freedom.php


http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en|sv&u=http://www.hrw.org/en/news/2009/04/14/afghanistan-new-law-threatens-women-s-freedom&prev=/translate_s%3Fhl%3Dsv%26q%3Dafghanistan%2Bny%2Blag%26tq%3Dafghanistan%2Bnew%2Blaw%26sl%3Dsv%26tl%3Den 
Av Linn - 16 april 2009 07:01

Inte nog med att natten har varit rent utsagt skit!! Nu snöar det oxå? Vad kommer härnäst?


Har drömt en hel del inatt, dock inget i stil med, förlossningar eller liknande, utan något helt annat.

Handlade väl mest om "utanförskap"  månne det vara så att drömmen förösker säga mig något?


Vaknade redan 06:20, och hade inte ställt kl förns 8:30, kändes lite surt, eftersom jag fått mycket mindre sömn inatt än vad jag är vad vid, var ju inte hmma förns 12:15 inatt eller något sådant?


Känns som att detta är en dag man absolut inte borde ha klivit upp ur sängen överhuvudtaget, men vi hoppas att det går över och att solskenshumöret infinner sig innan man anländer till edsbyn.

Igår nere på repet kände jag mig fruktansvärt deppig, orkade inte riktigt vara närvarande dom första timmarna. Så snälla, håll tummarna för mig idag!

Av Linn - 16 april 2009 00:26

Åkte in till stan med 8:30 bussen, och åkte hem med 14:25.


När vi anlände till norrsundet var det bara att agera "brevbärare" och dela ut lite infon till lite medlemar i teaterföreningen.


Gick sedan direkt hem till mamma, fikade lite och spelade kort.

Och sedan direkt ner på fyren där jag varit tills nu i princip. Blev ett långt rep... gick nog rätt så bra, dom kommer grejja det galant imorgon=)


Är så förvirrad så jag vet varken in eller ut...


Har ont i magen oxå, inte fått i mig någon middag idag och det börjar kännas, å inte har ja något hemma jag kan slänga i mig lite fort nu innan sängen heller, attans bananer.


Imorgon halv 10 bär de av till Edsbyn=)

Av Linn - 15 april 2009 07:52

Drömmde om förlossningen inatt, allt var till en början helt normalt och värkarna gjorde svin ont... sedan försvann värkarna, jag ringde efter personal och det tog hundra år innan dom kom, men sedan konstaterade dom att pyret låg på tvären, så dom skulle vända på henne, när dom väl kom sig för att göra det hittade dom inte bebisen (?)

 På nått vis slutade det iaf med att jag fick mitt pyre, men jag kommer inte riktigt ihåg hur.


Antar att jag drömde nå sånt eftersom jag läste en tidningin innan jag somnade och i den fanns det ett stycke om kejsar snitt.

Usch...

Av Linn - 14 april 2009 20:01

Jag behöver ventilera mig, men har ingen att göra det med. Eller det är fel å säga, för det har jag, men ingen som är i samma situation, eller som varit i samma situation.


Önskar att jag fortfarande kunde prata med en viss person, vet inte riktig hur, men den personen kunde jag prata om allt med, den lyssnade och förstod. På något sätt så hade jag öppnat mig på nolltid, hela livshistorien fick personen veta på bara ett litet kick, varför? Synd att förlora en sådan "kontakt" men det verkar oundvikligt.


Det jag förutspådde för någon vecka sedan har slagit in, även om du sa att det absolut inte skulle bli på det viset, så är det där vi är nu.


Jag ångrar absolut inte att jag valde att fortsätta graviditeten fast jag är själv, men jag önskar att jag hade någon vid min sida som kunde stötta mig och vara intresserad, på samma sätt som jag är, som vill dela varenda minsta detalj. Just nu känner jag mig bara tjatig när jag tvingar på personer fakta om min graviditet.

Men som sagt, jag ångrar absolut ingenting, att fortsätta graviditeten är det bästa jag gjort i hela mitt liv, abort var aldrig ens med i tankegångarna.


Jag vill kunna sätta mig ner och bolla tankar och funderingar... och få gensvar! Inte bara babbla på som nån jävla idiot...

Näe nu ska jag sluta gnälla.


Vaknade halv 11 (!) imorse, åt frukost och begav mig sedan ut på en promenad med camilla, gick i kanske en timme? Har ingen riktig koll.


Annars har ja inte gjort så mycket, suttit hemma å haft tråkigt, är så under stimulerad så de är sjukt, men har ju ingen att umgås med heller...

Kl 15 åkte jag å mamma på återvinningscentralen med lite skräp.


Kl 17 gick jag och camilla ner på kiosken å köpte glass å sedan satte vi oss nere vid hamnen, blev dock ingen lång stund eftersom camilla frös, så de var bara att bege sig hem igen.


Har sedan dess bara varit i princip. haft extremt tråkigt, och kan inte komma på någonting att göra.

Kollar Ncis nu och när det är slut tänkte jag bege mig ut på en promenad igen, tänkte ringa Sarisen så att man får sällskap.

Av Linn - 13 april 2009 20:58

Känner mig lite smått sorgsen, satt å skulle radera inkorgen på telefon, och råkade snubbla över några månaders gamla sms, önskar man kunde spola tillbaka tiden lite grand.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, är väl bara å sitta å vänta... men börjar bli så less, vill veta vad det är som gäller.

Konstigt hur en enda person så snabbt kan få grepp om en... det är för mig obegripligt.. men här sitter jag och har råkat ut för just det.


Idag har jag inte gjort mycket, städat, diskat, tvättat, varit ute med Astrid, lagat mat, kollat på tv och suttit vid datorn, en riktigt tråkig dag med andra ord.


Hur kommer framtiden bli? Ska ta kontakt med försäkringskassan nån dag och höra hur de blir med föräldrapenning, och om det går att plugga på distans, antar att det inte kommer gå att plugga på heltid men på halvfart iaf? Ska även ta kontakt med en studievägledare på komvux och höra hur jag kan bära mig åt för att plugga upp mina betyg, om de går att byta ut några ämnen eller hur man kan göra, kanske räcker det med att plugga upp psykologin?


Måste in till stan oxå å lämna in min telefon, ska leta reda på pappren imorgon och så åker jag nog in på onsdag.


Imorgon skulle jag och mamma till återvinningen om inte någon av oss får jobb då förstås.

Av Linn - 13 april 2009 14:43

Vaknade runt 9 imorse, klev upp å åt frukost. Tittade sedan färdigt på "bedtime stories" och den var inte alls så som jag förväntat mig, tyckte inte att den var direkt bra.


Sedan började jag städa, diskade, dammsög och torkade golven.


Kl 14 var jag ut en sväng med Astrid och nu har jag precis klivit ur duschen, ska ner på konsum om ett tag, funderar på vad jag ska göra för middag, funderar på köttgryta=)


Annars vet jag inte alls vad jag ska göra idag, är skit väder ute, regnar, så de blir nog bara att vara inne, nånting hittar jag nog på.


Nu ska jag ta in mattorna.



Av Linn - 13 april 2009 10:56

Buss, Stockholm

Busschauffören ~50 samtalar med en väninna ~50 om väninnans rökning.
Väninnan: Ja, gud, det är så hemskt med beroenden, tycker du inte det?
Busschauffören: Ja, till slut använder man vilken anledning eller ursäkt som helst till att göra det… Är det likadant för er rökare som för oss alkoholister?
Passagerare (som tjuvlyssnat): Ajdå.


Ajdå, var nog de minsta man kunde säga?

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards