Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Linn - 20 april 2009 19:59

Anlände till Gävle 09:36, självklart gick bussen 09:31 så det var bara att vänta en timme, satte mig på station och åt en macka å drack en kopp kaffe och kom på mig själv med att sitta å studera människor.


När ja kom hem gick ja in på konsum å handlade fika å sedan gick ja hem till mamma, var nog inget roligt sällskap, var så trött å så.


När ja kom hem hoppade jag in i duschen, kände mig lagom snuskig efter några dagar utan att duscha. Hade tänkt sova en sväng efter det men Jennie å Robin kom på besök, snackade massa skit och myste i Robins sällskap, jisses vad stor han blivit, är ju bara nån vecka sedan jag såg honom sist. Och vilket härligt skratt sen.

Vill att mitt pyre ska komma nu=) väntar otåligt.


Påtal om mitt lilla knytte så verkar hon vara en blyg liten krabat, verkar inte som att hon tänker tillåta att någon annan får känna att hon sparkar eller rör på sig, inte se heller för den delen.


Kändes sisodär att komma hem faktiskt, hade gärna stannat ett tag till, vet inte vad det är men känner mig så deppig hemma.

Men var ju tvungen att åka hem eftersom jag skulle ha Astrid ikväll, och ska jobba imorgon.


Har ju saknat mina underbara vänner i blge, var ju ca 8 månader sedan jag va där sist, och ungarna sen, finns de nå härligare?

Fick även träffa Thea för första gången, söt som socker, och charmig som få=)

Nåja, förhoppningsvis dröjer det inte 8 månader till.

Var nog lika bra att jag åkte hem, kändes ju inte riktigt bra när inte alla var speciellt glada över att jag var där... lite jobbigt faktiskt=/


Var ju inte direkt saknad här hemma heller, ingen som märkt att jag varit borta överhuvudtaget, vet inte vad det är som håller mig kvar, inte är det ensamheten iaf.

Nåja, vad är väl en bal på slottet?


Imorgon ska jag alltså jobba, börjar halv 9. Ska vara på fritids i bergby, ser inte alls framemot det just nu, är totalt utmattad och skulle helat av allt bara sova mig igenom hela natten och hela dagen.

Men men, ska ut med Astrid runt 22, tänkte slänga iväg ett samtal till min älskade saris då så man får sällskap, tur att hon finns, vad skulle jag göra utan henne?

Av Linn - 20 april 2009 19:55

Mamma:

Nu har du kommit till sista veckan i graviditetens andra tredjedel. Din mage är nu ganska framträdande, men storleken beror också på din kroppsbyggnad, längd, vikt samt om du fött barn tidigare. Ytterligare en faktor som spelar in är mängden fostervatten. Mammans vikt ökar och den kommer att göra så fram till graviditetsvecka 36. Det kan vara dags att handla saker till barnet, eftersom det förmodligen ganska snart blir besvärligt att gå och handla.


Barnet:
Barnet är nu ca 24 cm långt från huvud till stjärt och vikten är runt 1kg. Huden är mycket skrynklig men skyddas och får näring av ett lager vernix/fosterfett. Under huden lagras alltmer fett och fostret börjar bli knubbigt. I den här fasen suger barnet ofta på tummen och det stärker musklerna i kinder och käke. Kanske kan det även ha en tröstande funktion. Smaklökarna på tungan och insidan av kinderna är nu fullt utvecklade. Barnets avancerade hjärnfunktioner utvecklas och blir alltmer sofistikerade.
Runt denna vecka börjar ögonen öppnas och näthinnorna bildas. Nu uppfattar ditt barn ljusskiftningar och studier visar att om man lyser med en ficklampa på mammas mage, så rör sig barnet mot - eller bort från - ljusskenet. De första synintrycken utanförlivmodern delas för barnet in i ljus och mörker - det är därför många leksaker avsedda för spädbarn är svartvita. Ögonfransarna är fullt utväxta för att skydda ögonen eget födseln.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards