Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg den 12 april 2009

Av Linn - 12 april 2009 22:45

Har varit på kasst humör mer än halva dagen, vaknade och hade ont i huvudet, åt frukost och sedan begav jag mig ut på en promenad, hade Ulf som sällskap i telefon, sorry för mitt dåliga humör, och tack för att du försökte få mig må bättre.


När ja kom hem diskade jag och så, var meningen att jag skulle städa, men kom aldrig så långt... fick bara mer och mer ont i huvudet så jag la mig på soffan å började kolla på "Bedtime stories" Men klarade inte av att titta pga huvudvärken så la mig å sov en stund, tänkte att de skulle bli bättre av det, men icke.


När ja vaknade ringde jag Mamma å gick dit å spelade lite kort.

Lagade mat där, blev potatis och morots gratäng med fläskfilé hur gott som helst kan jag lova=)

Efter maten blev det mer kortspelande och min lillebror är nog den sämsta förloraren som finns!

Följde sedan med mamma ut på promenad med Astrid å nu sitter jag här.


Nu ska jag nog plocka lite i sovrummet å sedan gå å lägga mig.

Måste ha tag på en byrå nu så jag kan börja sortera alla barnkläder å få bort dom, ser bra stökigt ut i sovrummet kan ja lova!


Av Linn - 12 april 2009 22:41

Mamma: 

Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen. Du blir mer och mer medveten om ditt barns personlighet. Är det en lugn och sömnig liten krabat du bär på eller är det en vilde?

Barn:

Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards