Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under juli 2008

Av Linn - 12 juli 2008 10:52

Ja nu bär det snart iväg, har precis dammsugit hela lägenheten, ska nu kolla vad jag ska ha med mig för kläder, packa ner dem, sängkläder och en massa mer som kan tänkas vara bra att ha med sig.


Sen ska jag duscha, måste diska, ska ner på konsum å hitta nånting som kan vara gott å grilla... oj, nu måste jag sätta fart!


HERE I COME!

Av Linn - 11 juli 2008 22:44

Ja halva dagen har spenderats på jobbet och andra halvan hemma hos systeryster eftersom min mellersta systerson fyller hela 11 år idag GRATTIS OLLE!


Gick dit efter att jag slutat och satt å pratade lite med alla som var där, sen spelade jag, pappa och syrran kort. PAPPA FÖRLORADE!!!!


Grillade fläskkarre och åt klyftpotatis, tzatziki (så har mumma andedräkt nu) och skit god sallad. Drack en öl till maten.


Sedan dukades det upp med lite fika eftersom jag jobbade när dem åt tårta. Drack en likör 43 till fikat, sååå gott.


Sen spelade vi lite mer kort och jag och syrran höll på att dö av skratt          " nämen, nu har jag 2 kort kvar" "Nämen nu saknas det ett kort",


Ulla:"nämen titta, där borta flyger en rovfågel"

Pappa: "ja det är en duvhök"

Ulla:" men, det ser ut som en..."

Pappa:"Duvhök"

Ulla: "Det kanske är en..."

Pappa: "Duvhök"

Ulla efter några sekunder: " vad sa du att fågeln hette?"


Hahahahha fyfan, jag å syrran skrattade så att tårarna sprutade, syrran av en liten berusning och jag av trötthet, och pappa å ulla satt som 2 fån å bara glodde på oss och undrade vafan som va så roligt! Dock trodde dem ju att jag oxå var berusad, men icke efter bara en öl och ett glas likör 43 med mjölk, som förövrigt var väldigt utspädd.


Imorgon bär det av till Axmar, längtar som fan!! Hoppas på fint väder och trevligt umgänge!


På tisdag ser det ut som att det blir Romme för min del, min farbrors fru fyller 60 och det skulle firas i deras stuga, så jag, pappa, ulla och Syrran ska åka verkar det som. Ska bli kul att träffa mina kusiner igen, okej att dem är relativt mycket äldre än mig, men ändå, den ena av dem har jag inte träffat på 10 år, alltså när vi firade birgittas 50:onde födelsedag.


Sen näst nästa vecka skulle en av mina kusiner på mammas sida till Ålbo så skulle vara skit kul å träffa henne med, men måste kolla upp hur jag jobbar först.


Näe nu ska jag plocka lite här hemma så det inte ser allt för förjävligt ut när jag åker imorrn!


Take care folks, och ramla inte i vattnet, för det tänker inte jag göra (har blivit förbjuden att göra det av Kerstin)



Av Linn - 10 juli 2008 21:09

Ja idag har jag jobbat, hade tur när jag slutade att pappa åkte förbi just då så att jag fick skjuts hem.


När jag kom hem var de bara att slänga huvudet under duschen och tvätta håret och sedan vidare till camilla där jag blev klippt:D Slänger upp ett kort här nere.


Har sedan dess inte gjort mycket, ätit lite mat och kollat på en dålig film.


Funderar på om jag ska kolla på en till innan det är dags att lägga huvudet på kudden och sova inför natten.


Näe usch har inget vettigt att skriva alls.


Jag vill, men jag vill inte, jag kan men vet inte om jag orkar. det där blev ni inte det minsta klok på va?! haha näe lika bra det.


Det finns så många personer som jag saknar i mitt liv<3

Av Linn - 9 juli 2008 21:28

Idag har jag spungit benen av mig på jobbet, blivit utskälld av en tant, och torkat spyor. Så har min dag sett ut.

Fattar inte varför dem inte sätter in vak när det är som de är nu, det går inte på bara 2.


Annars är skulden på ICA betald, och alkoholen beställd. helgen börjar arta sig. Gud vad jag längtar! Ser ut som att det kommer bli rätt skapligt väder oxå:D


Börjar kl 7 imorgon igen och är själv tills halv 8, så de är bara att hålla tummarna för att inte nånting händer imorgon, och att alla sover!


Har varit yr i huvudet och lite illamående även idag, men hann inte tänka på det så mycket, hann inte sitta nånting, ingen rast och ingen mat.

Så har inte fått i mig nått på hela dagen förrutom 2 kakor och 2 koppar kaffe.


GRATTIS oxå till Sarasunshine som klarade teoriprovet idag, You go girl! bara körningen kvar nu ;) 


So long folks!




Av Linn - 8 juli 2008 23:02

Ja, så har min dag sett ut, vaknade med huvudvärk och blev sedan illamående, har inte gjort nånting idag förrutom att ligga i soffan och sova.


Har helt enkelt varit en dålig dag, bara för att jag är ledig? Ja antagligen, kan nog vara så som Camilla säger, att när jag är ledig slappnar jag av och då kommer allt.


I need money, försökte ringa till pappa idag å höra om han kunde föra över dem där pengarna han lovade att låna ut till mig, men inget svar, på nån telefon, fick senare höra av Mamma att dem hade varit i kvarndammen och badat, men han måste väl ha sett att han hade missade samtal?

 Jaja, bättre lycka nästa gång.


Måste betala skulden på ICA och beställa alkohol på konsum, kanske ska göra det imorn? Alkoholen kan ju beställas utan pengar eftersom man inte betalar den förns man hämtar den. Men fan, måste ha tag på pappa imorgon.


Mamma, kommer nog hem på torsdag tror jag, eller hon sa att hon kommer hem på torsdag men officiellt kommer hon hem på måndag*asg*


Har varit rätt bra väder idag. men jag har inte varit utanför dörren nånting förrutom när jag varit ut å rökt och när jag gick till mamma och lånade telefon.


Har inte haft nånting att göra idag, skulle ha städat men illamåendet och huvudvärken gjorde så att jag inte orkade.


Jag hoppas det är fint väder imorgon med, visst jag ska jobba 14-21:15 men man kan ju hoppas iaf?


Vill ha min lön nu, så jag kan planera å se vad jag kan å inte kan göra denna månad, ska betala tillbaka alla skulder, och vill köpa ny telefon. Sen vill jag ju börja med Allevo, men mamma hade hittat nå billigare på ÖB, visst de kanske bara är skit, men man kan ju alltid testa?


Känner mig sådär underligt tom idag igen. Det kommer och går hela tiden, att man aldrig kan vara säker på hur man ska må, ena dagen är allt tipp topp och allt känns bara bra, och dagen efter kan allt bara vara skit jobbigt och tankarna snurrar och man vill bara sätta sig ner och gråta.


Kom på att jag MÅSTE ha tag på pappa imorgon så att jag får pengarna för har nästan inga ciggaretter och en dag på jobbet utan cigg vill jag verkligen inte erfara.


Oj, blev ett rätt långt blogginlägg ändå fast jag inte hade nå att skriva, mest bara dravel men det kanske behövdes?



Av Linn - 8 juli 2008 00:41

Då var den romansen slut för denna gång, kort men intensiv ;) Undrar då när säsong 2 kommer ut? lär ju dröja braaa länge skulle jag tro. måste nu googla de så jag vet;)


röksugen är jag oxå, orka kliva upp. JA.

Av Linn - 7 juli 2008 20:21

I have a new love in my life, and the name is MOONLIGHT!!! Fattar ni vad bra den serien är eller? Helt jävla frälst är jag. har 3 avsnitt kvar på första säsongen! ME LOVE IT!!


Ja, fick göra i princip allt på jobbet idag, fan att man inte har mål i mun.


Har annars inte gjort nånting idag, är hungrig men har tyvärr ingen mat hemma just nu.


"Om ni tänker säga att ni förstår, behöver ni inte ens prata med mig"

Av Linn - 6 juli 2008 22:29

Idag har det varit en skit dag, och hör och häpna den började inte bli skit förns EFTER jag hade slutat jobba.


Kan sammanfatta det hela med att jag var trött och slut, tog mig inte hem direkt efter jobbet och pappa är en omogen skitstövel!


Sedan när jag kom hem va datorn cp och ljudet hade slutat funka, men har fått ordning på det nu, åtminstonde tror jag det.


Men allt blev bättre efter ett telefonsamtal med camilla, och Ulf:D


Känner mig skit taskig mot en kompis, samtidigt som jag inte riktigt kan rå för det, har faktiskt räkningar att betala och har inte haft ekonomi så jag kunnat lägga undan nå pengar.. Okej att jag hade kunnat lagt undan lite från skatten men det hade totalt ramlat ur huvudet då. Men men, hoppas hon inte är allt för arg/besviken på mig, eller att det går över iaf. Vill inte att du ska va besviken på mig vännen<3


Har nada pengar på telefon, och känner mig avskuren från omvärlden, tur att internet finns;)


Näe ska packa med mig datorn in i sovrummet å kika på nått avsnitt av moonlight nu. Måste sova snart så jag orkar med morgondagen.


Take care folks!

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards