Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Linn - 11 oktober 2009 09:16

Hade vi en trevlig dag med Sabina och Tuva igen, tog med barnen och åkte in till en nybyggd lekpark på stan, dock hade ett av barnen lämnat öronen hemma, men men.

Det var rätt så kallt ute så när vi kom hem var vi bra frusna.

Åt jätte god mat och sedan tog ja med mig Englali hem till Sabina, hur trevligt som helt, glad att ja träffat henne=)


Idag vet jag inte vad som händer, ska ja låna mer pengar och åka hem idag? Ska jag åka hem imorgon och inte ha NÅGRA pengar alls tills ja får underhållet, eller ska ja vänta tills på fredag och överleva lite iaf och förhoppningsvis fått pengarna?


Näe jag har ingen aning om nånting, allt känns konstigt och jag vet varken ut eller in.

Av Linn - 10 oktober 2009 10:38

Igår hade jag en riktigt trevligt dag om man bortser från lite tjafs, men så blir de när man missförstår och läser varandra olika istället för att prata med varann, nog om det och tillbaks till det trevliga.


Åkte med Sabina och Tuva till Kupolen och gick där i nån timme, hur trevligt som helst, hittade mycket jag ville ha men utan pengar funkar de inte så bra, satte oss sen på mcdonalds och köpte kaffe och muffins, mums:D


När ja sen kom hem blev det som sagt lite missförstånd och jag kände mig inte riktigt önskvärd, så jag ringde Sabina och så gick jag dit, blev fler trevliga timmar med prat, skratt och ett glas rödvin (inte min grej direkt) men som sagt sjukt trevligt och så roligt att hittat en vän i samma ålder och som har barn i samma ålder oxå, tack för en supertrevlig dag och hoppas på fler sådana=)


Idag jobbar Ulf HELA dagen, tråkigt men sant, men de måste väl göras de oxå. Synd bara då det är sista dagen jag är här och jag hade gärna umgåtts och kanske hittat på något då det blev helt fel igår.

Jaja, vill inte åka hem imorgon men ja måste väl tyvärr, Får se om ja har råd att betala bensin så vi får åka bil hem, annars är de väl tåg som gäller, och det känns ju inte direkt lockande om jag säger så, hatar verkligen å åka tåg med barnvagn å massa packning. Dags för ett körkort kanske?


Får se om de blir nån lekpark med barnen idag kanske? Om dom nu vill förstås.

Av Linn - 9 oktober 2009 10:00

Mår lite bättre, tror att febern är borta, men är fortfarande slö, snorig och krasslig i halsen.

Englali mår oxå bättre, men är hes och snorig.


Ja, vad ska ja skriva?

Igår dammsög och diskade jag lite här, får se vad som händer idag?


Ser inte fram emot helgen riktigt, men så är de.


Pengarna på telefon tog slut igår, så nu kan ja varken ringa eller sms:a.

Av Linn - 7 oktober 2009 18:49

Nämen se på fan, de blir 2 inlägg på samma dag idag:P


Englali är fortfarande förkyld, men hon hade ingen feber imorse och tror inte hon ha de nu heller, men är fortfarande snorig och hes som tusan.

Hon sov till kvart i 10 (!) idag, har aldrig hänt förrut, och så vaknade hon inte av sig själv heller utan jag väckte henne för jag tyckte att hon behövde mat.


Annars har vi varit hos Kenth och druckigt kaffe idag, sen bjöd vi honom och Arvid på mat, korvstroganoff och ris.


Ikväll är de säsongspremiär på Grey´s Anatomy, note to self: glöm inte det!

Av Linn - 7 oktober 2009 14:03

Vill ha nya möbler, har suttit å kikat lite på IKEA och Jysk nu, vill ha pengar så ja kan köpa nytt, kanske inte nu på en gång, men tills jag flyttar, ska ja flytta in i en ny lägenhet vill jag inte ha med mig fula gamla möbler jag inte trivs med.


Behöver köpa ny säng + madrasser, matbord och div annat.


Näe, man kanske borde råna en bank eller nått?



Av Linn - 6 oktober 2009 11:56

Försäkringskassan kan dra åt helvete.

Av Linn - 5 oktober 2009 19:39

Fortfarande dålig, känns som att de bara blir värre och värre=/


Har inte ett jota att skriva.


tolkningsfråga? hur fan ska man veta?

Av Linn - 4 oktober 2009 10:26

Ja, jag har blivit förkyld, eller sjuk eller hur man nu ska säga, har nog ingen feber, men mår som att ja skulle ha 39grader, näsan rinner, huvudet bankar, halsen värker och ögonen svider, underbart, eller inte.

Är inge roligt att vara borta när man är sjuk.


Förresten, bli inte förvånade om jag ser ut som en köttbulle när ja kommer hem, Ulf göder mig;)


Igår var det dop, var trevligt men prästen var lite läskig, flåsade som tusan.Jisses vilken skillnad det är på Hugo och Englali, jag som tyckte att hon blivit så stor, man ändrade lite uppfattning när man såg henne och Hugo bredvid varandra.


Om ca en vecka åker vi hem igen, tiden går så fort, vet inte riktigt om jag vill åka hem.


Idag är Ulf iväg och fixar med bilen, så jag, Miranda, Isabella och Englali är hemma, Englali ligger här bredvid och är oxå förkyld, Isabella och Miranda leker och jag väntar på att Idol repriserna ska börja:D

Sen ska ja väl fixa lite lunch och sen får vi se vad som händer.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards