Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under juli 2009

Av Linn - 7 juli 2009 16:58

Är så sjukt seg, men har just vilat en sväng så nu borde jag klara kvällen iaf=)


Var som sagt in på familjerätten idag, så nu är ett test lämnat, skönt att få de gjort, men konstigt att man ska få behöva bråka till sig allt?


Mamma var barnvakt åt Miranda och Isabella och dom var nere på salthars när vi kom hem så vi åkte dit, sedan blev de en promenad hem.

Barnen hade badat så när vi kom hem slängde vi dom i ett varmt bad eftersom vädret inte är det bästa ute idag.


Annars har vi bara tagit det lugnt idag, har varit riktigt skönt faktiskt.


Imorgon är det iväg på BVC för att väga pyret igen, och sedan skulle dom komma på hembesök.


Dagarna går och snart måste ulf å barnen åka hem, hur ska jag klara mig då då? kommer bli sjukt tomt och ensamt här då=/

Av Linn - 6 juli 2009 20:18

Känns inte som att jag gör annat än flänger runt just för tillfället, igår var vi iväg å vägde, idag var vi iväg å vägde, va in på familjerätten, sen har vi varit hos Jennie å Anders, imorgon blir det familjerätten igen, på onsdag skulle vi väga henne igen, när ska jag vila?!


Måste komma ihåg att ringa BVC imorgon, leta reda på ett telefonnummer redan ikväll kanske?


Snart blir de varma mackor å film=)

Av Linn - 5 juli 2009 16:17

Var in och vägde Englali idag, var ganska så nedslående då hon gått ner mer i vikt. Måste nu börja med ersättning så att hon går upp, var jobbigt att höra då jag gett mig fan på att jag ska amma.


Ska ju fortsätta amma, men får bara amma 10-15 min åt gången då hon inte får bli så trött och göra av med så mycket energi på att tutta.


Satt där å böla som en annan hormonstinn tonåring när hon berättade hur allvarligt det kan bli osv.


Nåja, är hemma nu iaf, tjejerna sjunger singstar, Englali sover och jag har en liten stund att koppla av innan det är dags å springa ner i tvättstugan igen.



Av Linn - 4 juli 2009 13:31

Kom hem från BB igår, och har börjat anpassa mig till vardagen igen, hade städpatrull här igår, Mamma dammsög, Lars dammtorkade, thomas torkade golvet och jag och camilla små plockade lite runt om. Jag får ju knappt göra nånting=/ Men har världens bästa hjälp, Ulf är här och hjälper mig=) Och Isabella och Miranda är oxå med:D


Ikväll ska vi till Jennie och Anders å grilla, ska bli mysigt:D

Vi var nyss nere på konsum, och det började spöregna medans vi var där så vi var skapligt blöta när vi kom hem, tur vi är vattentäta;)


Näe, ska nog ta en macka å varm oboy å mysa upp mig i soffan med miranda å kolla på film=)

Av Linn - 4 juli 2009 13:19

Den 29/6-09 kl 21:01 föddes min dotter Englali med hjälp av kejsarsnitt.


Hade värkar från kl 14 ca, men var helt övertygad om att de var förvärkar, det var ju 4 veckor kvar tills det egentligen var dags. runt 17:30 ringde jag in till förlossningen som tyckte jag skulle komma in eftersom hon låg i säte. Så sagt och gjort, vi packade oss iväg och väl där inne fick jag världens bästa barnmorska. Hon satte CTG och allt såg bra ut, sedan undersökte dom mig och jag hade redan öppnat mig 4cm (!) hon talade om det för mig och sa att de troligen skulle bli kejsarsnitt men hon skulle gå å hämta läkaren och disskutera med honom.

Men tillslut blev det kejsarsnitt iaf, och fort gick de, helt plötsligt var jag mamma åt världens ljuvligaste lilla tjej, hon vägde 2446g och var 46cm lång.



Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards