Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under juni 2008

Av Linn - 30 juni 2008 22:23

Ska med Camilla å Thomas ner å fiska om ett tag, borde väl egenligen gå å lägga mig å sova eftersom jag ska upp typ kvart i 6 imorrn.


Det gick bra att jobba, var på en sida som jag inte varit på, på kvällen på flera månader, men det gick bra, var hur lugnt som helst, sen så hände allt på engång typ, å sen slutade jag:P

Som vanligt när jag jobbar kväll så känns de som att jag glömt nånting, men tror inte jag gjorde de, hoppas inte det iaf.


Börjar 7 imorgon, hoppas allt går bra, det enda jag vet är att jag har en dusch på B sidan så det blir där jag hamnar.

Jobbar till 4, sen kommer jag antagligen vara helt slut när jag kommer hem, men mamma ska bjuda på middag så det slipper jag bekymmra mig om.


Har ca 160 kr kvar denna månad, känns som att det kommer bli jobbigt att överleva, men förhoppningsvis så kommer det funka, blir inge mat denna månad iaf, så länge jag har cigg tills jag får lön igen så är jag nöjd. Inga pengar till bussen heller, så blir spännande å se hur jag ska ta mig till jobbet resten av veckan, har pengar imorrn till bussen, men sen måste jag nog tigga lite av mamma, skulle behöva köpa ett busskort, för det blir ju billigare, men vi får se hur det blir.


" Jag går och fiskar, och tar en tyst minut.

Åker ut, fiskar fiskar, oooo"

Av Linn - 30 juni 2008 13:03

Jäklar vad jag har sovit, somnade runt 22-23 igår nångång, vaknade några gånger på morgonen här, men steg inte upp förns 12, så jäkla skönt å sova länge, men är fan fortfarande trött. Måste va nå allvarligt fel på mig:P


Känns inte som att jag har nått att skriva...


Börjar jobba kl 15 idag, tur som fan att de va eftermiddag annars hade jag dött eller nått.


Nu är det bra jävla längesen!


Näe nu ska ja plocka undan tacosen, å ringa camilla.


hej svejs!



Av Linn - 29 juni 2008 16:36

Var på markanden igår, tittade på några ur ockelboensamblen men tyvärr så fuckade ljudet väldigt mycket.


Festade på kvällen, var överallt kändes det som.

Och när jag stod nere på bryggan vid sjöbacken så kom det en skrämmande tanke, aldrig har jag varit med om något liknande, och samtidigt som tanken for över mig hördes "Beds are burning" (en låt som jag och Emelie hade som "våran" kroglåt i sveg) i bakrunden. bröt ihop totalt när jag gått i från bryggan men som tur var så var Ior där och "tvingade" mig att prata lite, Kände mig störtfånig men men. Tack för att du var där Ior <3


Har inte riktigt koll på när vi kom hem men nångång var de ju iaf:P

Var asdryg i morse men man måste väl få va det ibland oxå, okej att jag kanske är det lite väl ofta men men.


Pappa kom å hämtade mig och sen dess har jag bara suttit hos syrran å varit less på att jag inte kommit hem.


Käkade en kebabtallrik från grillen, MUMS säger jag bara ;)


Näe nu ska jag dricka cola å äta upp godisbitarna som är kvar.


Vill verkligen inte jobba imorgon!

Av Linn - 27 juni 2008 21:08

Är hel tänd på att tatuera mig igen, vill verkligen göra det. Hittar så många saker jag vill göra, men vet inte vart jag ska sätta dem, vill inte att det blir för många och så, så att det ser "plottrigt" ut heller, usch.


Att man alltid ska välja, vill verkligen ha nåtning med stjärnor oxå, har hittat en som jag skulle kunna sätta på skulderbladet, skit snygg. bilden längst ner är den som jag funderar på att sätta på skulderbladet.


Har en egen fundering oxå, som bara finns i mitt huvud, 3 stjärnor i lite olika storlekar(inte för stor storleksskillnad) i typ en sned triangel, som oxå skulle kunna sitta på skulderbladet, men vet inte om jag vill ha dem ifyllda eller bara en tjock kontur,

Hjälp mig, vad tycker ni? Ska jag ha nån som jag visat upp, kan ni föreställa er det som jag försökte förklara som bara finns i mitt huvud, eller ska jag ha något helt annat?


Sen är jag hel tänd på den här med, men man ska väl ha kropp för det oxå.

Av Linn - 27 juni 2008 10:41

Varför är allt emot mig, precis allt, fan att ingenting kan gå bra nån enda jävla gång, bli som planerat eller hända utan att man behöver tjafsa å bråka till sig det.


FAN VAD JAG ÄR LESS PÅ DET HÄR!

Av Linn - 26 juni 2008 19:30

Gick relativt bra på jobbet idag, men det var så lugnt så det känns som att jag mest satt ner.


Slutade kvart i 2, bussen skulle inte gå förns 5 över 2, men var sen så den kom inte förns 20 över*S*


När jag kom hem upptäckte jag att jag inte fått betalt för alla dagar jag jobbat förra månaden, jäkligt störigt, med tanke på att det hänt en gång förrut och har fortfarande inte fått pengar för den dagen, försökte ringa lönekontoret men självklart så va hon jag skulle prata med inte där, så ringde PVF så tog upp båda dagarna som jag saknade pengar för och dem skulle kolla upp det, men dem pengarna får jag ju inte förns nästa lön iaf, känns surt, för fick väldigt lite i lön, så kommer nästan inte ha några pengar kvar alls efter att jag betalat räkningarna.


Skulle även velat åka på farsen "där fick du" ikväll eftersom den hade genrep, ringde pappa å frågade om han ville åka och det ville han men hade naturligtvis lånat ut bilen till mamma eftersom hennes gått sönder och vi fick inte tag på nån annan så det blev ju inget av det, och så kom ja ju på att mamma skulle ju skjutsa mig till ockelbo marknad, hur går de med de nu då när hennes bil pajjat? ser inte ut som att det blir nånting av min långlediga helg*S*


Hade velat åkt på ockelbomarknad med nån å satt mig i ett öltält å bara haft trevligt, men icke. för lite lön och ingen skjuts*S*


livet suger då väldigt bra ibland, har en ingenting-funkar-dag idag, när ja kom hem från jobbet så funkade inte internet heller, ringde supporten och ja, fick hjälp på något sätt men vet inte hur det gick till.

Tycker iaf synd om alla som sitter på support.


är trött som en gnu.


"Was it you who spoke the words
That things would happen but not to me
All things are gonna happen naturally
Oh, taking your advice and I'm looking on the bright side
And balancing the whole thing"

Av Linn - 26 juni 2008 06:09

Åh, det enda jag vill är att sova, men de får man ju inte.


Sitter här å väntar på att gå ner till bussen snart.


Är så jävla trött att jag lovar att jag snart gäspar käkarna ur led.


Ledig fre, lör sön nu, ska bli skönt, men nästa vecka jobbar jag 6 dagar igen*S*


Hade kunnat strypt mina katter igår när jag kom hem, fan va less jag blev, dem hade vält kattställningen över sterion, och dem hade på något sätt böjt gardinstången i sovrummet så den inte kunde sitta kvar, har inten persienn och ingen rullgardin, satte iaf upp ett svart lakan med nålar när det var dax å sova, och vad tror du dem river ner i natt, över mig?


Jag måste ta mig till IKEA det är bara så, måste kika på nytt vardagsrumsbord oxå, det här jag har är sååååå fult.


Näe, undrar om man ska gå ner till bussen, hoppas bussen är i tid så att man kommer till jobbet fort och kan dricka massa kaffe.


So long!

Av Linn - 24 juni 2008 22:34

Jajjemän, jobbade 2 timmar mindre idag än vad jag brukar, började kl 8 (inte kl 7 som jag skrev igår) och den timmen gjorde bra mycket, dagen gick snabbt och smärtfritt, slutade även en timme tidigare nämligen 15 och inte 16, tänk vad bara 2 timmar kan göra. Kan ju iof vara så att det var en ovanligt "lätt" dag på jobbet oxå.


Men imorgon jobbar jag 06:45 till 16:00 igen, ser inte fram emot det.


Gjorde även en till upptäckt idag, 2 dagar på hela sommaren jobbar jag "kort" dagar. den ena var idag, och då kan man ju önska att nästa var om några veckor så man kan känna att man har lite lyx och få gå hem tidigt, men icke, denna dag råkar infinna sig på torsdag, jobbar då 7-13:45, sedan har jag 3 dagars ledighet, visst jag ska inte klaga, men känns som att jag hade velat ha den där dagen någon annan gång när jag verkligen behöver det, som förra veckan tex? Den här veckan jobbar jag ju bara 3 dagar, och 2 av dem kort dagar, och till råka på allt dem ENDA kort dagarna på HELA sommaren. Sen är det bara att slita ihjäl sig igen med 06:45 - 16 och 14 - 21:15. Ska kanske tillägga att jag bara har en halvtimmes rast, och oftast på kvällarna hinner man inte ta någon rast alls.


Jag vill sparka alla dessa jävla politiker i arslet som sitter på sina höga hästar och bedömmer hur mycket personal vi behöver vara, herregud, på kvällarna är vi 2 st, en på varje sida, vilket innebär att man har 6 vårdtagare per man, och vissa av dessa måste man vara 2 på, skulle minsta lilla hända, så är allt kört, man får springa häcken av sig och vara glad om man kan stå upp när allt är färdigt, och till råga på allt så ska vi hinna fixa disken, plocka ur och i diskmaskinen, torka golvet i köket och matsalen, springa på alla larm, duka fram middag, plocka bort middag, duka fram kvällsfika, duka bort kvällsfika, ge alla medicin, och lägga alla, vi ska tvätta, vi ska hänga tvätt. Det kanske inte låter så hemskt som jag vill få det att framstå, vissa kvällar går faktiskt riktigt smidigt, men inte alltid, och det krävs bara ett litet missöde för att allt ska gå käpprent åt helvete.


Och helgerna är vi bara 3 på morgonen, en på vardera sida och en som springer imellan, det menas alltså att man är 1½ man på 6 personer som ska upp, man ska bädda sängar, slänga sopor, dra upp rullgardiner, dem ska tvättas, dem ska kläs på,man ska koka gröt, eftersom det inte kommer nån gröt på helgerna, man ska ge alla gröt, man ska ge alla kaffe, man måste finnas där för att hälla upp saft, bre mackor, skicka grejer runt bordet, och ja det hade varit jätte lätt om alla åt frukost samtidigt, men icke, som det är nu hinner man bara slänga fram frukost åt dem och sedan springa till nästa och dem får sitta där och vänta. Vissa behöver matas, vi ska tvätta och hänga upp tvätt, hur ska detta gå till skulle jag vilja veta?` Fan sätt dem där jävla politikerna på "golvet" och låt dem jobba en månad, gå våra tider, ta våra pass, göra allt som vi förväntas göra, så kanske ni inte är så jäkla stursk längre. Och till råga på allt så är det hiskeligt lite lön för att jobba ihjäl sig, politikerna sitter på sitt jävla kontor och håvar in pengar, medans vi som tar hand om människor, vård i livetsslutskede (bland det viktigaste man kan göra) får slita häckarna av oss för små slantar. Okej jag som tim vikarie tjänar inte lika dåligt som dem med fast lön, vilket oxå är jäkligt sjukt när man tänker på det, jag som vikarie tjänar mer i månaden än en fast anställd om jag går på nån rad.


Konstigt att personer som snart ska dö, ska få ha de så bra som bara möjligt och den vård dem behöver värderas så lite, fan, det är så jäkla konstigt uppdelat. Att vårda människor är tydligen inte lita prisvärt som att laga datorer och skit, som den där reklamen, håller helt med!


Blev ett långt inlägg om mitt jobb och mitt hat mot dessa politiker, men har inte så mycket mer att säga.


Borde sova, ska upp 05:30 imorrn så jag hinner duscha innan bussen går, men är inte det minsta trött, konstigt, när ja kom hem från jobbet och ända fram tills för en stund sedan var jag skit trött.. men icke nu.


På fredag får jag pengar, väldigt lite dock, hoppas på att det räcker till räkningarna, men längtar som fan tills i slutet på Juli när min första "sommarlön" kommer!


Näe ska gå ut och röka och sedan försöka sova!


Take care folks, och lämna gärna en komentar om vad ni anser om politikernas beteende och om arbetsförhållanden.


"Why don’t you tell him that I’m leavin’ never to come back again
You found somebody who does it better than he can
No more making you cry, no more gray skies"

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards