Linnsey - Where the stars go blue!

Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

2 timmar.

Av Linn - 24 juni 2008 22:34

Jajjemän, jobbade 2 timmar mindre idag än vad jag brukar, började kl 8 (inte kl 7 som jag skrev igår) och den timmen gjorde bra mycket, dagen gick snabbt och smärtfritt, slutade även en timme tidigare nämligen 15 och inte 16, tänk vad bara 2 timmar kan göra. Kan ju iof vara så att det var en ovanligt "lätt" dag på jobbet oxå.


Men imorgon jobbar jag 06:45 till 16:00 igen, ser inte fram emot det.


Gjorde även en till upptäckt idag, 2 dagar på hela sommaren jobbar jag "kort" dagar. den ena var idag, och då kan man ju önska att nästa var om några veckor så man kan känna att man har lite lyx och få gå hem tidigt, men icke, denna dag råkar infinna sig på torsdag, jobbar då 7-13:45, sedan har jag 3 dagars ledighet, visst jag ska inte klaga, men känns som att jag hade velat ha den där dagen någon annan gång när jag verkligen behöver det, som förra veckan tex? Den här veckan jobbar jag ju bara 3 dagar, och 2 av dem kort dagar, och till råka på allt dem ENDA kort dagarna på HELA sommaren. Sen är det bara att slita ihjäl sig igen med 06:45 - 16 och 14 - 21:15. Ska kanske tillägga att jag bara har en halvtimmes rast, och oftast på kvällarna hinner man inte ta någon rast alls.


Jag vill sparka alla dessa jävla politiker i arslet som sitter på sina höga hästar och bedömmer hur mycket personal vi behöver vara, herregud, på kvällarna är vi 2 st, en på varje sida, vilket innebär att man har 6 vårdtagare per man, och vissa av dessa måste man vara 2 på, skulle minsta lilla hända, så är allt kört, man får springa häcken av sig och vara glad om man kan stå upp när allt är färdigt, och till råga på allt så ska vi hinna fixa disken, plocka ur och i diskmaskinen, torka golvet i köket och matsalen, springa på alla larm, duka fram middag, plocka bort middag, duka fram kvällsfika, duka bort kvällsfika, ge alla medicin, och lägga alla, vi ska tvätta, vi ska hänga tvätt. Det kanske inte låter så hemskt som jag vill få det att framstå, vissa kvällar går faktiskt riktigt smidigt, men inte alltid, och det krävs bara ett litet missöde för att allt ska gå käpprent åt helvete.


Och helgerna är vi bara 3 på morgonen, en på vardera sida och en som springer imellan, det menas alltså att man är 1½ man på 6 personer som ska upp, man ska bädda sängar, slänga sopor, dra upp rullgardiner, dem ska tvättas, dem ska kläs på,man ska koka gröt, eftersom det inte kommer nån gröt på helgerna, man ska ge alla gröt, man ska ge alla kaffe, man måste finnas där för att hälla upp saft, bre mackor, skicka grejer runt bordet, och ja det hade varit jätte lätt om alla åt frukost samtidigt, men icke, som det är nu hinner man bara slänga fram frukost åt dem och sedan springa till nästa och dem får sitta där och vänta. Vissa behöver matas, vi ska tvätta och hänga upp tvätt, hur ska detta gå till skulle jag vilja veta?` Fan sätt dem där jävla politikerna på "golvet" och låt dem jobba en månad, gå våra tider, ta våra pass, göra allt som vi förväntas göra, så kanske ni inte är så jäkla stursk längre. Och till råga på allt så är det hiskeligt lite lön för att jobba ihjäl sig, politikerna sitter på sitt jävla kontor och håvar in pengar, medans vi som tar hand om människor, vård i livetsslutskede (bland det viktigaste man kan göra) får slita häckarna av oss för små slantar. Okej jag som tim vikarie tjänar inte lika dåligt som dem med fast lön, vilket oxå är jäkligt sjukt när man tänker på det, jag som vikarie tjänar mer i månaden än en fast anställd om jag går på nån rad.


Konstigt att personer som snart ska dö, ska få ha de så bra som bara möjligt och den vård dem behöver värderas så lite, fan, det är så jäkla konstigt uppdelat. Att vårda människor är tydligen inte lita prisvärt som att laga datorer och skit, som den där reklamen, håller helt med!


Blev ett långt inlägg om mitt jobb och mitt hat mot dessa politiker, men har inte så mycket mer att säga.


Borde sova, ska upp 05:30 imorrn så jag hinner duscha innan bussen går, men är inte det minsta trött, konstigt, när ja kom hem från jobbet och ända fram tills för en stund sedan var jag skit trött.. men icke nu.


På fredag får jag pengar, väldigt lite dock, hoppas på att det räcker till räkningarna, men längtar som fan tills i slutet på Juli när min första "sommarlön" kommer!


Näe ska gå ut och röka och sedan försöka sova!


Take care folks, och lämna gärna en komentar om vad ni anser om politikernas beteende och om arbetsförhållanden.


"Why don’t you tell him that I’m leavin’ never to come back again
You found somebody who does it better than he can
No more making you cry, no more gray skies"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 17 maj 2018 14:55

På måndag ska jag genomgå en Gastric Bypass operation. Har gått på "flyt" (dietshaker för att minska fettet runt levern) i 3.5 veckor, har gått ner 10kg. Är väldigt nervös inför operationen, men är samtidigt väldigt förväntansfull inför mitt nya li...

Av Linn - 21 februari 2018 13:18

Livet går inte riktigt som jag vill just nu, det har änsålänge varit ett tungt 2018, jag hoppas det blir bättre snart men känns som att det är en lång väg kvar.   Vår dotter blev 1år den 7 februari, och nu har vi även tackat ja till dagisplats. I...

Av Linn - 19 november 2017 21:51

För några år sedan tog jag kort på allt och alla hela tiden, folk var jäkligt trött på mig eftersom jag hade med mig kameran överallt. Kom sedan av mig och har inte tagit kort på flera år förutom med mobilkameran då förstås.   Men, igår tog vi os...

Av Linn - 4 november 2017 20:08

  Vad har hänt i mitt liv då? Jo som jag skrev i förra inlägget har jag haft lungembolier, första gången började jag få ont vid djupa andetag på jobbet, de började lite men smärtan stegrades mer och mer tills jag tillslut gick hem, kunde inte lig...

Av Linn - 18 oktober 2017 21:20

Hittade på min gamla blogg, var ju inte igår direkt jag skrev i den ;)   Mycket har hänt sen sist, 7 feb-17 fick vi en liten tös som heter Freja =) Jag har även blivit fast anställd, 15 feb-16 började jag min 100% tjänst på avd 7 på Åkershem. ...

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards