Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under januari 2010

Av Linn - 16 januari 2010 04:14

Jag kan verkligen inte sova, blir tokig, har nu försökt sova sen ca halv 12, och det är stört omöjligt, och nu har huvudvärken smugit sig på och de gör det ännu mer hopplöst.

Varför just inatt? Har dopet framför mig, en lång dag med en massa fixande och en hel del folk, kommer bli påfrestande och kommer antagligen sluta med att ja sitter i ett hörn och gråter av utmattning.

Jag vill att Englalis dop ska bli perfekt, en fin dag att minnas, åh ja blir så trött, varför ska allt elände komma på samma gång?


Kunde inte åka med grejerna i torsdags, mammas bil hade fryst igen.

Ulf fick inte tag på nån släpvagn så vi kan inte ta med nå grejer på söndag. Och till råga på allt har mormor hamnat på sjukhus, blodförgiftning. Varför händer allt på samma gång och varför just nu?

Jag längtar tills vi är i borlänge igen, då ska jag träffa min vänskapsförälskelse, och förhoppningsvis kunna slappna av och bara vara mig själv, ha det trevligt och ladda batterierna.


Jag är så lyckligt lottad med dom vännerna jag har <3

Av Linn - 12 januari 2010 20:59

Idag har jag varit i stan med Camilla och barnen, har varit trevligt, längesen vi var i stan tillsammans=)

Var in på lindex och handlade upp presentkortet från Englalis farfar, det blev inget till mig, men Englali fick en massa fina kläder, är riktigt nöjd=)

 


Efter det knatade vi upp till tandläkaren eftersom Camilla hade tid kvart i 2, så medans Camilla var inne satt jag utanför med 2 sovande bebisar, passade på att ta kort på Alicia:

 


Efter tandläkaren knatade vi runt i lite olika butiker innan vi slutligen åt lite mat, pasta med fläskfilé, den är ju bara huuuur god som helst:D Om jag fortsätter såhär kommer jag ha gått upp dom 5 kilo jag gått ner till dopet, och det vore ju verkligen inge bra, SKÄRPNING.


Imorgon blir det städa, tvätta, diska, packa, baka osv... sen kvart över ett kommer prästen så ska vi prata igenom dopet å så=)


Måste bara lägga upp den här bilden på Englali, tog den när jag och Camilla skulle gå ut och gå, var det igår?

 

Av Linn - 11 januari 2010 22:35

Jag och Camilla kom fram till att vi skulle gå en promenad idag, eftersom solen sken och termometern visade att det inte var så kallt. Sagt och gjort, vi går ut, och eftersom vi bara ska ut å gå tar jag inte med mig skötväskan.

Men vi hamnade hemma hos Jennie, fikade lite och sen vidare till rockis, men påvägen dit mötte vi upp mamma som hade med skötväskan så englali kunde få lite mat, tack tack=)


På rockis lyssnade vi lite när T och T repade låten till dopet, det kommer nog bli kanon det där=)


Sen har vi varit hos mamma en sväng, blev bjuden på mat, strips och kött...det går åt helsike med GI... jaja, ny dag nya tag,imorgon.

Av Linn - 10 januari 2010 14:51

Ja, jag äter ju GI nu, eller inte riktigt, har gjort en egen liten variant och äter frukt, frukt i massor! Nåja, eftersom det är mig vi pratar om har jag fuskat vissa dagar, igår tex, mamma tog inte med sig baugetterna som min moster köpt med sig, så igår kväll råkade det slinka ner, första tuggorna var goda men sen var de inte gott längre, kändes degigt osv... och jag hade dåligt samvete.

Jaja, har gått ner ca 4 kg sen i fredags, nu har jag ju den "fantastiska" veckan å då går jag alltid upp nått kilo igen, så vi får väl se vad som händer sen.

Idag åt jag sjukt god lunch, tomat, gurka, paprika, solrosskott, cream fraiche(?) och tonfisk, sen kryddade jag med citronpeppar och örtsalt, det blev huuuur gott som helst!


Igår var min moster och mina kusiner här, mamma hade lagat chili con carne till oss, var mycket gott. Pratade en massa och bara umgicks, Englali fick en jätte fin klänning som jag hoppas att hon kommer kunna ha när hon blir 1, och så fick hon en lite tjockare tröja som hon nog kan ha snart, köpta i Kina, Tack så mycket=)

Sen fick hon sin doppresent nu eftersom dom inte kommer nästa helg, en tavla med plats för kort från olika åldrar 1mån, 3mån osv osv=)


Idag har vi inte gjort mycket, varit ner en sväng på konsum å så, funderar på om jag ska baka idag eller om jag ska vänta nån dag till, mitt kök ser ut som en krigs zon eftersom jag packade lite därinne igår, så de ligger papper osv överallt!.


Mammas bil har värme igen och vi åker nog med grejer till borlänge på torsdag och vi får låna släpvagnen, äntligen börjar det hända saker!


Av Linn - 8 januari 2010 22:59

Bestämde med pappa att vi skulle åka till Ikea idag, så lämnade Englali hos mamma och så begav vi oss iväg,bilen var sjukt kall och man såg nästan inte ett jota, pappa skrapade rutorna innifrån var 20sek för att kunna se nånting, men vi tänkte ju att de blir ju varmare efter ett tag, vi hämtade upp fanny i bergby och fortsatte resan, när vi kommit en bit bortanför katrineholm gav vi upp, värme elementet i bilen hade fryst så de skulle inte bli nån värme, och jag hade aldrig pallat ända ut till valbo i den kylan, de v ar ca -17 ute så de va kanske -14 - 15 i bilen, sitta still i det är inte att rekomendera, så vi vände.

När ja kom hem till mamma var ja så kall om tårna att dom värkte som sjutton=/


Nu på kvällen gick vi hem till Camilla och Thomas, pratade lite skit, spelade lite wii och lagade 2 linnen och en tröja som jag hade tagit med, tack gumman<3


Imorgon kommer moster med kusiner, ska bli kul att träffa dom igen, längesen nu.


Vet inte riktigt om jag kommer komma iväg till borlänge med kartonger å lite möbler till veckan, mammas bil kan man ju inte använda... nån vänlig själv i gävle trakten som vill låna ut en bil över dan?


Saknar borlänge och människorna där nå fruktansvärt, har jag förresten talat om att jag har en "vänskapsförälskelse"? Underbart ord=)

Av Linn - 8 januari 2010 09:34

Ja, idag skulle vi ju egentligen åka till borlänge med första flyttlasset, nu blir det inte så eftersom det är för kallt, och mammas fläkt i bilen funkar inte.

Men, frågan är om vi ska åka till Ikea iaf, pappa sa igår att han kunde köra, det är ju bara rea där tills på söndag, kanske inte är nått på rean jag vill ha men bra att åka tidigare å titta, man kanske kna köpa små saker, som förvaring osv, så tar man möbler nån annan dag? Vet ju inte om vi fick låna släpvagnen heller... å om vi nu fick det så måste vi ju låna den flera dar om vi köper möblerna idag, så vi slipper packa ur den när vi åker till borlänge nästa vecka... ja det är ett gissel det här.

Skulle vara skönt att komma iväg lite, och inte bara sitta instängd här.


Annars idag så ska vi nog umgås med Camilla och Alicia, längesen nu <3


Nu ska jag äta min ägg, och ge dotra mat.

Av Linn - 7 januari 2010 10:12

Igår städade vi lite (och stökade till ännu mer)


På eftermiddagen kom  Vicky och hennes söta barn och hälsade på, fick en jätte fin mössa, och 2 saker till(vicky jag kommer inte ihåg vad det hette), väldigt välbehövligt i denna kyla, det var som en halsduk, när jag först såg den funderade jag ett tag på vad de var, ska slänga upp bilder sen;) Sen fick jag som ett pannband fast med en knapp så man slipper dra den över huvudet, väldigt fint garn hade hon använt, grått med lite inslag av silver=) tack så mycket <3


Idag kl 11 ska dom besiktiga lägenheten, skapligt nervös med tanke på vad katterna åstakommit med tapeterna i hallen... jaja, ska försöka hävda att det var ju faktiskt orenoverat när jag flyttade in oxå, så dom hade ändå behövt tapetsera om, tror ni det går? det tror inte jag ;)


Sen efter kl 14 nångång kommer Sandra å hälsar på=)

Och ikväll ska jag bjuda mamma på tacogratäng=) Gott!

Av Linn - 6 januari 2010 00:15

Mitt huvud gör ont... jätte ont! Börjar bli skapligt less på de då det är 5:te dagen i rad. Vaknar med den varje morgon och går och lägger mig med den varje kväll, har jag tur håller den sig borta en stund på dagen.


Idag har det inte gjorts nånting, var ner på konsum en sväng bara.


Nu på kvällen har jag spelat betaped med Sandra, snacka om utklassning.


Hum, låter som att dotra är vaken, INTE bra.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards