Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under december 2009

Av Linn - 5 december 2009 00:00

Har jag ätit idag, gott sö! Hyresgästföreningen som hade fixat, pappa var snäll och bjöd=) Syster och systerson var oxå med, väldans trevligt, och jag tror vi sänkte medelåldern rätt rejält:D Englali är en liten solskensunge, glad nästan jämt när man är iväg på saker, hemma har hon ju surat ihop nu några dagar i sträck, jag hoppas hon bara är inne i en period.

Hon har ju blivit blyg ibland oxå, inte jämt men vid några enstaka tillfällen, jag förstår inte varför, jag har ju försökt varit noga med att hon ska vara bland människor så att det inte ska bli sådär, eller är det bara en period, många som sagt att vissa barn får en sån period i en viss ålder?


Var ute på en 35-40 min lång promenad med Sarisen idag igen, måste försöka göra promenader till en vardagsrutin.


Englali fick godis på julbordet, inte vet jag hur dom tänkte när dom köpte det, dom hade köpt till barnen, enda barnen som var där var Englali och en till bebis, gränsen gick vid 15 sa dom så Claes fick inget, dock hade Lars fått om han varit där.

Jaja, eftersom Englali varken kan eller ska äta godis nu, så ställde jag självklart upp och "smakade" åt henne:D Man ska ställa upp för sina barn har jag hört:D


Nu ska jag hoppa i säng å lösa lite korsord, ska upp imorgon å dammsuga inför mitt frukost besök, sen bär de iväg till Valbo, ska handla julklapp till Camilla och Hanna, sen tror jag att ja handlat till alla:D

Av Linn - 3 december 2009 23:16

Ja, känns som att ja sprungit fram och tillbaka idag, vid 1 var ja ut med Astrid men bara runt kvarteret. sen hem åt lunch och fixade klart inbjudningarna. Vid 3-4 snåret lämnade jag inbjudningarna som skulle hit upp, mötte upp Jennie(tog med astrid), gick ner på konsum å köpte frimärken å postade dom som skulle postas, sen gick vi förbi Vickys postlåda och lämnade en där, och sen vidare hem till jennie, spelade spel och drack kaffe.

Efter nån timme begav jag mig hemåt, in till mamma och hämta hundmat, sen hem till pappa för att lämna hunden, ingen pappa där, så bara att gå hem med hunden igen, till tvättstugan och boka tvättid och sen hem.

Efter nån timme ringer pappa, ner med nyckeln, glömde hundmaten så upp å hämta den och tillbaka, och sen hem igen*S*


Englali tog en tupplur till halv nio, blir spännande å se när hon vill sova igen*S*

Hon fick iaf gröt när hon vaknade och jag var lite rädd att hon inte skulle vilja ha då jag alltid haft puré i, men inte denna gång då jag var förvirrad igår å lämnade burken framme:S Men tack å lov åt hon iaf, det är bra å veta, behöver ja inte lägga pengar på massa puréer=)


Imorgon blir det JULBORD!!

Av Linn - 2 december 2009 22:01

Nu är det frost på träden, när jag vaknade imorse trodde jag nästan att det hade snöat lite, men det hade de ju inte, men fortsätter det såhär så är det nog inte så långt kvar=)


Idag vid kl 11 eller nått liknande tog vi en promenad, hade sällskap av Sara, telefonen är en fruktansvärt bra uppfinning:D Skönt med sällskap och ska göra om det imorgon:D


Bjöd mamma på middag idag, gav mig på att göra broccoligratäng (vilket jag aldrig gjort förut) och fläskfilé, och det var så sjukt gott, yammi!


Sen blev ja fruktansvärt godis sugen, så med sara i öronen igen gick vi ner på konsum, blev världens suraste apelsiner och lite godis, fy på mig, jag har inte råd och är alldeles för tjock för godis, har gått upp allt som jag gick ner där en sväng, mår dåligt över mig själv och vet inte vad jag ska göra, måste ta upp träningen igen, hejja mig!

NU är det slut ätet på godis!


 Igår började FRA lagen gälla, känns ju mindre bra, integritet vad är det?


Inte kom han å kollade på lägenheten igår, det var alldeles förträffligt skönt att slippa ha främlingar snokandes här!


Fick inbjudningskorten till dopet idag, så nu har ja lagt dem i kuvert å skrivit vart dom ska, nu ska jag bara komma på hur jag ska ha råd med frimärken! Om alla kommer blir det lite mindre än 70 pers! SHIT! Blir mycket bakande, men tänkte fråga mamma, Ulla och syster om dom vill hjälpa mig lite. Kruxet är ju bara att alls ska va mjölkfritt, och lite mjölkprotein fritt=/


Av Linn - 2 december 2009 21:52

Lite bilder från lite olika ställen=)


 

 Min lilla jultös <3


 

Hilmar och Englali


 

Världens sötaste mössa.


 

Englali och Tim


 

Englali å Tim håller handen=)    


Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards