Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under december 2009

Av Linn - 13 december 2009 20:21

Fy vad jag är dålig på att uppdatera när ja inte är hemma.


Idag har vi inte gjort så mycket, förrutom att ha varit ute och gått ca 7km med Sabina, gick ner på willys och när vi skulle gå hem igen ville inte Tuva vara med riktigt så vi tog bussen hem när vi gått ett tag=)

Det bästa av allt var ju ändå att det började snöa, hoppas de kommer endel nu då=)


Igår så var ja skapligt less då jag inte fick upp Ulf ur sängen förns ca halv 3 på eftermiddagen, okej att vi inte kom hem för ca halv 5 på morgonen men ändå,nån måtta får de ju ändå vara;)

på kvällen så åkte vi till ica å handlade kvällsmat, baguetter, räksallad och gudtafskorv, GOTT!


I fredags va vi hem till Anders och Sandra, tittade på Idol finalen och sen spelade vi "med andra ord" till kl 4 på morgonen, hur trevligt som helst, det måste absolut göras om, men kanske inte fullt lika sent då=)

Av Linn - 10 december 2009 20:29

Har precis panikpackat eftersom det nyss blev bestämt att vi ska åka till borlänge, ikväll! Blev ju en aning stressad då ja oftast packar dagen innan jag ska åka och inte ens då har ja koll, så ja vill inte veta vad som egentligen ligger i väskorna nu.


Annars idag? Jo mamma tog Englali ett tag så jag blev barnledig, och vad gör jag alltid då? Jo jag städar och tvättar såklart=) Så skönt att ha det gjort innan man åker, så de va ju ren tur att ja hade gjort det idag;)


Var ner på knuffs lokal oxå där dagmammorna hade lucia tåg med barnen, och det finns ingen sötare tomte än min systerson så är det bara, hur söt som helst=)

Å när vi kom ner kom han springande med en tomteluva som var förliten för honom, så han gav den till Englali=) Tyvärr blev vi inte långvariga där nere eftersom Englali började skrika, det var nog lite för mycket människor och ljud för henne tyvärr=/


Näe, nu ska ja fundera på om ja packat allt och sen ska ja ta mig lite oboy och mackor!

Av Linn - 10 december 2009 15:23

Ojoj, blev påmind av Ida att jag inte skrivit resultaten sen vägning och mätningen igår.


Jo hon är nu 64cm lång och väger 6135g =)

Längden gissade jag rätt på men vikten var ja heeelt ute å cyklade juh!

Av Linn - 10 december 2009 14:05

Idag har jag slagit in dom sista klapparna, har kvar att köpa till Ulf, Miranda och Isabella, men har nog kommit fram till att dom får vänta till efter jul, hur jag nu ska ha råd då, men de löser sig väl på nått vis.


Just förtillfället är jag barnledig, hon är hos sin mormor och jag städar, har till och med packat första flyttlådan=) Tar en paus nu och funderar över var dom svarta sopsäckarna som jag köpte tog vägen? I need them till det där hemska draperiet som nu ska slängas, har legat i min skrubb ett tag å varit ivägen men nuså, nu ligger det i hallen, å ska ut till soprummet!


Har dammsugit sovrummet, sparar resten av lägenheten tills jag fått ut skräpet som står i hallen, sen ska jag nog torka golven oxå, är ju några grötfläckar på golvet i köket.


Englali sov till kvart i 11 idag, jag vaknade halv 11 och blev en aning paff när jag kollade på klockan, och eftersom jag sov så länge är jag seg, sen lider jag av mensvärk idag=/


Inatt när ja skulle sova så va de nån som spelade orgelmusik! ORGELMUSIK halv 1 på natten är ingen höjdare, sen höll det på till ca halv 2, sen kunde jag somna!


Inte verkar det vilja kika ut nån bebis hos grannen heller, jag är ju nyfiken på det pyret juh!

Av Linn - 9 december 2009 09:18

Idag är det dags för BVC igen, mätning och vägning, och så den där hemska 5månaders vaccinationen. Ja jag tror jag tycker de är hemskare än Englali, men självklart är jag noga med att inte visa det för skrutt.

Ska bli spännande att se h vur mycket hon väger, och hur lång hon är, jag gissar på att hon är 63-64cm lång och väger ungefär 6400-6500g? Jag brukar gissa lite innan, blir lite mer spännande då ;)


Igår var vi hem till Sandra och fikade födelsedagsfika, hon hade gjort en väldigt god tårta:D Myys!


Annars gjorde jag inte mycket igår, plockade lite men har fortfarande inte städat ordentligt.

Mamma har nästan sytt färdigt Englalis dopklänning, den blev hur fin som helst! Så stolt över min mammi<3


Igår natt vaknade Englali 100 ggr, min snurv mådde inge bra, igår vaknade hon 3 ggr innan hon somnade för natten, och så brukar hon aldrig göra=/ Hon fick en alvedon för att kunna sova bättre men den bajsade hon ju förstås ut så ja vet inte hur mycket kroppen hann ta upp. Jaja, hon är vaken nu iaf, å det bara för att ja råkade väcka henne när ja letade kläder.

Av Linn - 7 december 2009 20:50

Var ju faktiskt på köpis med Nathalie i lördags, och då var vi in på Toys R Us.

Hittade 2 saker jag tyckte passade Englali.

Denna var så sjukt söt och Englali älskar ju att gunga! Dock var ju priset väldigt saftigt och jag kommer nog aldrig ha ekonomi till denna. Men visst va den söt!(hon är ju alldeles för liten för den nu, men om några månader ska hon nog kunna sitta stadigt på den)


 

Sen hittade vi den här, extremt pedagogisk sak, både alfabetet, siffror, färger, kroppsdelar och ramsor! Så den tyckte jag hon skulle ha mest för att den va pedagogisk, men min ekonomi räcker inte till här heller tyvärr=/


Nåja, idag skulle jag städa var de tänkt, men jag fastnade framför datorn, jaja ingen städning, imorgon kanske?

Ska hem till Sandra vid 14 imorgon å käka tårta eftersom hon fyllde år igår, det ser jag fram emot=)


Var ut en sväng på eftermiddagen och gick lite med Camilla, inge länge dock.

Undrar när det tänker kika ut nån bebis då? Ja det finns ju inget man kan göra förrutom att vänta, men jag är så nyfiken på den lilla filuren, längtar efter att få åka till BB å hälsa på.

Och sen blir de ju faktiskt ingen blge resa förns besöket på bb har varit, så vi får se när det blir =/


Bjuder på ett kort på mitt ljus ! (ja jag vet att de är suddigt)

   

Av Linn - 6 december 2009 23:17

Idag har vi varit på julskyltning...eller det ska man väl kanske inte kalla det, ingen snö och såg inte skymten av varken knäck eller ischoklad, och så missade vi tomten aka morfar/pappa.

Ja det är sant, min pappa är jultomten, och jag är en "tomtenissa", han har en stooooor bok hemma med alla barns namn och så får han en himla massa post!

Och vet ni, ibland sätter faktiskt även tomten upp håret så han slipper ha det i ögonen!  

Fortfarande extremt hes, och har mått lite sämre idag, men ingen feber, 37.5 i temp så lite förhöjd är den iaf.


Nu ska jag gå å fixa lite med tvätten och plocka undan lite kläder i stl 56.

Av Linn - 5 december 2009 23:18

Imorse runt halv 10 kom Nathalie och Liam hit, hon hade köpt med sig frukost som vi snaskade i oss, franska, skagen, ost, skinka och tomat;)


Vid 12 gav vi oss iväg till köpis, sen har vi gått där hela dagen, köpte present till Camilla, dock såg de så futtigt ut så de blir nog lite till;)

Var inte hemma förns halv 8 eller nåt liknande, ont i fötterna och trött, men det har varit skoj=) tack för idag<3


Englali vaknade 6 imorse å ville ha mat, sen somnade hon så sött om när hon ätit, kunde jag somna om? Nej, så jag är skapligt trött förtillfället=/ Ska nog lägga mig å lösa korsord snart=)


Ingen bebis hos Camilla än heller, hoppas hoppas h*n vill kika ut snart;)


Blir det en sväng på julskyltningen imorgon tro?


Tänkte gå igenom lägenheten på skräp imorgon oxå, lika bra att börja rensa nu innan flytten:D


Btw så pantade jag burkar idag, 2 stora sopsäckar vilket resulterade i ca 150 riksdaler, satt fin fint i fickan;)

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards