Linnsey - Where the stars go blue!

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Kärlek.

Av Linn - 26 augusti 2009 23:07


Ja, det finns många sortes kärlek, kärlek mellan förälder och barn, kärlek mellan syskon, och kärlek mellan man och kvinna.


Jag vill ha kärlek, jag behöver kärlek, jag kan skatta mig lycklig över att ha en underbar dotter jag kan överösa med kärlek, men vill även ha kärlek mellan man och kvinna.

Var längesen jag upplevde sån, riktigt kärlek.

Vet iof inte om jag någonsin upplevt det, men det närmsta jag kommit var iaf för 5 år sedan, har haft förhållande efter det, men det var nog inte kärlek alls om man tänker efter.


Jag vill ha en egen familj. Missförstå mig rätt, jag och Englali är en familj, men jag vill ha en man med i bilden oxå, nån man kan prata med, nån som delar ansvar och nån som man kan krypa ihop bredvid och känna sig trygg och älskad, nån man kan disskutera med, kunna säga vad man känner och tycker, nån som tolererar att man blir arg/irreterad och står kvar trots motgångar. Jag tror inte det går att ha ett bra förhållande utan att man bråkar ibland, men man måste även kunna släppa saker och förlåta varandra, acceptera varandras egenheter, fel och brister, lära sig leva med dom.

Är det bara en illusion, eller finns det sånna män. Sånna förhållanden?


Jag vill börja bygga ett liv... och sålänge jag bor kvar i den här lägenheten känns de inte som att jag kan göra det.

Jag vill ha ett hus... eller ja: villa, volvo och vovve, en bra utbildning och ett jobb jag trivs med. Jag vill ha Svensson idyllen... låter nog tråkigt, men det är så jag vill ha det.


Har kännt mig väldigt ensam och nere idag, eller inte bara idag utan väldigt väldigt länge, men det har blivit mer påtagligt sista tiden. Vill inte veta vart jag hade varit om jag inte hade haft Englali, hon är meningen med livet, underbara unge <3


känner mig larvig som ens skriver det här, men var tvungen å skriva av mig lite.


-----------------------------------------------------------------------------------

Har precis avslutat dagens träning, blev ingen riktig promenad idag, bara fram och tillbaka till Vicky, men mitt regnskydd till vagnen är totalt värdelöst så vagnen blev dyngsur, hoppas på bättre väder imorgon så man kan ut och gå.

Undrar hur mycket ett gymkort kostar? Men är inge kul å gymma själv, och vart skulle jag isf göra av  Englali under tiden? Näe får nog hålla mig hemma. Bara att hoppas på att självdiciplinen räcker till denna gång, för det MÅSTE blir en förändring.


Var som sagt hem till Vicky en sväng idag, hon bjöd på massor av gott fika (jaja, men lite kan man väl få fika?) var trevligt å träffas, har inte sett henne på länge, måste göras om=)


Beroende på hur Englali mår imorgon så ska vi nog försöka gå till Jennie. Men måste även tvätta då jag inte har några rena byxor (läs: Jag har rena byxor men inga jag kan ha) Englali kräktes ner hela mig och sig själv idag så mina enda rena mjukisar var inte rena längre.


Ska nog in till stan på fredag (har redan nämnt det va?) ska försöka kolla på nå byxor då, inge kul att behöva gå i mjukisar eller leggings jämt.


Blev ett fruktansvärt rörigt inlägg idag, är imponerad om ni orkat läsa enda hit.


Nu ska jag ta å krypa ner i sängen, titta på det obligatoriska Dexter avsnittet och sen försöka sova, hoppas på en sömn utan mardrömmar inatt.

 
 
Vicky

Vicky

27 augusti 2009 08:17

Jag förstår precis och det måste vara det vi längtar efter lite till mans. I alla fall jag får jag erkänna, även om det bär emot :p
Ett kort nere i hallen kostar 600 kr per år. Och jag behöver också komma ner dit så vi kan träna ihop. Englali kan vara med och ligga i vagnen, vi behöver ju inte poppa musik på högsta volym :)
Kramen

http://Bluewhiskey.blogg.se

 
Ulf

Ulf

2 september 2009 01:26

klart man orkar läsa allt ;) Finns här om du vill prata även om jag själv inte mår så bra :( Måste bli bättre att höra av mig *krama* Vet vad det är du letar efter.. Letar efter det jag med..

http://ayu.skitbil.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 17 maj 2018 14:55

På måndag ska jag genomgå en Gastric Bypass operation. Har gått på "flyt" (dietshaker för att minska fettet runt levern) i 3.5 veckor, har gått ner 10kg. Är väldigt nervös inför operationen, men är samtidigt väldigt förväntansfull inför mitt nya li...

Av Linn - 21 februari 2018 13:18

Livet går inte riktigt som jag vill just nu, det har änsålänge varit ett tungt 2018, jag hoppas det blir bättre snart men känns som att det är en lång väg kvar.   Vår dotter blev 1år den 7 februari, och nu har vi även tackat ja till dagisplats. I...

Av Linn - 19 november 2017 21:51

För några år sedan tog jag kort på allt och alla hela tiden, folk var jäkligt trött på mig eftersom jag hade med mig kameran överallt. Kom sedan av mig och har inte tagit kort på flera år förutom med mobilkameran då förstås.   Men, igår tog vi os...

Av Linn - 4 november 2017 20:08

  Vad har hänt i mitt liv då? Jo som jag skrev i förra inlägget har jag haft lungembolier, första gången började jag få ont vid djupa andetag på jobbet, de började lite men smärtan stegrades mer och mer tills jag tillslut gick hem, kunde inte lig...

Av Linn - 18 oktober 2017 21:20

Hittade på min gamla blogg, var ju inte igår direkt jag skrev i den ;)   Mycket har hänt sen sist, 7 feb-17 fick vi en liten tös som heter Freja =) Jag har även blivit fast anställd, 15 feb-16 började jag min 100% tjänst på avd 7 på Åkershem. ...

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards