Linnsey - Where the stars go blue!

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Blöjfri?

Av Linn - 5 mars 2012 16:59

När räknas barnen som blöjfria? När det inte händer "olyckor"? När barnen klarar av att till största del tala om att dom behöver gå till toaletten (fast det händer olyckor ibland)? Eller när dom varit utan blöja ett visst antal dagar och klarat det någorlunda?


Englali har iaf varit superduktig sista dagarna, hemma har hon varit utan blöja rätt länge, men förra veckan nångång skulle hon följa med Ulf till hans jobb, och han kom på efter att dom åkt att vi glömt sätta på henne blöja, hon fixade det galant, ingen olycka och dom var hemifrån någon timme (dock kissade hon på sig hemma sen)=)

På torsdagen skulle Bella och Miranda på travskola och vi skulle shoppa lite presenter under tiden, tog inte på henne någon blöja eftersom det gått så bra när hon var med Ulf, tog med ombyte och en blöja "ifall att" men hon klarade av det strålande oxå =)

Fredagen samma sak, då var vi borta hemifrån från ca kl 11 på fm, och kom hem runt 18 på kvällen, och allt gick super, behövde inte byta kläder eller sätta på någon blöja en enda gång=)

Idag fick hon gå utan blöja till dagis, även där hade det funkat fin fint, dock hade hon blöja på sig när dom var ute och när dom skulle vila (hon har fortfarande blöja när hon sover hemma oxå)

Dock hände det en liten olycka för en stund sen, men jag är så sjukt stolt över min "stora" tjej =)


Nu ska jag ta å laga lite mat tror jag, sen funderar jag på att ta med mig fröken fräken i ett bad=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 17 maj 2018 14:55

På måndag ska jag genomgå en Gastric Bypass operation. Har gått på "flyt" (dietshaker för att minska fettet runt levern) i 3.5 veckor, har gått ner 10kg. Är väldigt nervös inför operationen, men är samtidigt väldigt förväntansfull inför mitt nya li...

Av Linn - 21 februari 2018 13:18

Livet går inte riktigt som jag vill just nu, det har änsålänge varit ett tungt 2018, jag hoppas det blir bättre snart men känns som att det är en lång väg kvar.   Vår dotter blev 1år den 7 februari, och nu har vi även tackat ja till dagisplats. I...

Av Linn - 19 november 2017 21:51

För några år sedan tog jag kort på allt och alla hela tiden, folk var jäkligt trött på mig eftersom jag hade med mig kameran överallt. Kom sedan av mig och har inte tagit kort på flera år förutom med mobilkameran då förstås.   Men, igår tog vi os...

Av Linn - 4 november 2017 20:08

  Vad har hänt i mitt liv då? Jo som jag skrev i förra inlägget har jag haft lungembolier, första gången började jag få ont vid djupa andetag på jobbet, de började lite men smärtan stegrades mer och mer tills jag tillslut gick hem, kunde inte lig...

Av Linn - 18 oktober 2017 21:20

Hittade på min gamla blogg, var ju inte igår direkt jag skrev i den ;)   Mycket har hänt sen sist, 7 feb-17 fick vi en liten tös som heter Freja =) Jag har även blivit fast anställd, 15 feb-16 började jag min 100% tjänst på avd 7 på Åkershem. ...

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards