Linnsey - Where the stars go blue!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Linn - 31 augusti 2010 20:02

Tack Ulf för att du tog Englali en stund så jag äntligen kunde komma iväg och klippa av mig håret=)


 

Av Linn - 31 augusti 2010 10:44

Jag somnade runt 23:3 igår, vaknade 0:30 av att Englali skrek, nästintill otröstlig var hon, tog upp henne och hon blev lugnare, men sen fick jag inte släppa henne, så fort jag försökte lägga ner henne i sängen igen så började hon skrika.

La henne i min säng, men som så många gånger förrut kan hon inte somna där av någon anledning, hon gnällde titt som tätt, vred och vände på sig men somnade aldrig riktigt, runt 02:30 slog jag igång tv:n och då låg hon still å tittade på den.


Runt 04:40 fick jag henne äntligen att somna om, i sin säng, det tog ett tag å jag fick ligga på golvet där inne ett tag, hårt och kallt kan jag tala om att de var, men tillslut så kunde jag gå å lägga mig i sängen igen, ni kan ju gissa om de var skönt =)


Är trött idag av förståliga skäl, Englali verkar pigg (!) Just nu leker hon med sin stövel och sjunger=)


Idag ska jag ev iväg å klippa mig, äntligen ska jag få ta bort den här äckliga risbusken, men vet inte hur jag vill ha det, sist jag klippte mig på salong blev det ju inte bra alls, är nog lite rädd att jag ska bli missnöjd igen.

Av Linn - 27 augusti 2010 10:13

                                         

Av Linn - 20 augusti 2010 23:24

Veckan har dominerats av Inskolning på dagis och jobb, inskolning på förmiddagarna och jobb på eftermiddagarna.


Inskolningen har gått över förväntan, inte det minsta problem=) Hon har struntat fullständigt i om vi varit där eller inte. Redan i onsdags så fick vi stanna kvar över lunchen och sovstunden, på torsdagen fick hon stanna kvar ensam under sovstunden, iof var Ulf med när hon somnade men sen fick vi åka, och när vi kom tillbaka kl 14 var det en nyvaken men glad tjej som mötte oss=)


Idag så lämnade jag henne där alldeles själv, vi kom dit vid 9 och redan runt kl 10 skickade personalen hem mig, då satt hon och skulle rita mitt lilla gull.

Var egentligen meningen att Ulf skulle ha lämnat henne idag, men eftersom hans bil vägrade starta imorse så fick jag och Englali ta bussen så att han kunde greja med bilen=) Men eftersom jag började jobba kl 12:30 så var de Ulf som hämtade henne, och som det lät hade allt gått kanon bra, fast inte mamma och pappa var med.


Helgen ska spenderas med Isabella och Miranda, ser fram emot att få skämma bort dom lite, hoppas bara dom inte lämnat kvar öronen på skräddarbacken.


Har varit sjukt trött hela veckan, är inte van att ha ett så fullspäckat schema.


Har lagt in dom första passen på freetime nu oxå eftersom mitt schema slutar den 12 sep, hoppas på att få många bokningar så att ekonomin går ihop=)

Av Linn - 12 augusti 2010 21:35

Den här huvudvärken kommer driva mig till vansinne snart, det gör så ont att jag nästan mår illa, och jag har svårt att fokusera blicken imellanåt, kan inte vara speciellt bra va?


Jag själv tror att de kommer från ryggen/nacken och jag vet inte riktigt hur jag ska få bukt med det, måste väl först och främst införskaffa en hårdare madrass, hur ska man ha råd med det då?

Sen vet jag att jag måste skaffa glasögon/linser men jag upprepar mig: Hur ska man ha råd med det då?


En personlig massör skulle ju inte sitta helt fel;)

Av Linn - 12 augusti 2010 14:35

Jag blir så frustrerad när jag tänker på hur samhället är uppbyggt idag, att dom "rika" ska bli "rikare" och dom "fattiga" ska gå under.


Var tog begreppet "Alla människor är lika värda" vägen?

Var försvann ord som jämställdhet, empati och medkänsla?

Av Linn - 11 augusti 2010 00:07

Ser inte framemot helgen, på fredag jobbar jag till 21:30, brukar få gå 21 beroende på vem som jobbar natt, men kommer iaf inte komma hem förns runt 21:30-22 nångång, och då ska man varva ner och försöka somna, för att sedan kliva upp runt 05 nångång på lördagen, och åka till jobbet å va där 50 min innan jag börjar för att bussarna går så förbannat dåligt på helgerna.

Sen jobba till 15, iväg å hämta Englali och försöka ha tålamod med henne hela eftermiddagen, men som tur är ska vi grilla med massa folk å då brukar de vara lättare. Men måste åka till skräddarbacken å lägga henne runt kl 19, sen sitta där själv, försöka sova och sen återigen kliva upp runt 05.

På måndag börjar inskolningen och jag jobbar kväll igen.


Inskolningen håller på i 2 veckor, å jistanes vad jag blir trött av att bara tänka på allt!


Jag vet att jag är bortskämd vad det gäller sömn, men är ändå trött jämt, och jag funkar inte om jag inte får sova, jag blir extremt låg och på dåligt humör, så snälla, ha överseende med mig dom kommande veckorna! <3

Av Linn - 6 augusti 2010 18:16

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Ingen du känner.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards